MX-5 vs 124 Spider. Πού μοιάζουν, πού διαφέρουν;

Post date:

Author:

Category:

MX-5 vs 124 Spider

Το 124 Spider ξαναφέρνει, έστω μέσω «προίκας» από τη Mazda, τη Fiat στο προσκήνιο μιας κατηγορίας που είχε να εμφανιστεί εδώ και χρόνια. Αυτές είναι οι ομοιότητες και οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων

Βλέποντας το Fiat 124 Spider μπορείς να παρατηρήσεις λεπτομέρειες που σκόπιμα θυμίζουν το αρχετυπικό Fiat 124 Spider του 1966. Επίσης, ως γνωστόν, το αυτοκίνητο δανείζεται την ίδια πλατφόρμα με το Mazda MX-5 τέταρτης γενιάς. 

Πόσο ίδια είναι, λοιπόν, τα δύο αυτά roadsters; 

  • Design

Oι διαφορές σ’ αυτόν τον τομέα είναι αρκετά προφανείς. Το νέο 124 Spider έχοντας σημείο αναφοράς τον πρόγονό του, ενσωματώνει τα ίδιου στυλ εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα με το αρχετυπικό 124 καθώς και τη χαρακτηριστική γραμμή κατα μήκος των πλευρών του. Ομοίως, διατηρούνται η εξάγωνη γρίλια στον εμπός προφυλακτήρα και τα δύο φουσκώματα στο καπό, χαρακτηριστικό γνώρισμα του 124 δεύτερης γενιάς.

  • Διαστάσεις

Οι διαστάσεις ανάμεσα στο ΜΧ-5 και το 124 Spider είναι σχεδόν ίδιες. Αρχικά, και τα δύο έχουν το ίδιο μεταξόνιο των 2,30 μέτρων και τα ίδια μετατρόχια εμπός και πίσω, στα 1,49 και 1,50 μέτρα, αντίστοιχα.

Ωστόσο, το Fiat είναι πιο μακρύ με το συνολικό του μήκος να φτάνει τα 4,05 μέτρα σε αντίθεση με τα 3,91 μέτρα του Mazda. Το πλάτος (1,73μ) και το ύψος (1,23μ) παραμένουν ίδια. 

  • Βάρος

Το Fiat 124 με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ζυγίζει 1.104 kg, ενώ με το αυτόματο το βάρος «ανεβαίνει» στα 1.123 kg. Το Miata εδώ κερδίζει έδαφος, καθώς με το χειροκίνητο κιβώτιο ζυγίζει 1057 kg και με το αυτόματο, μόλις 1.080 kg. Ο χώρος αποσκευών είναι ελαφρώς πιο αυξημένος στο 124 Spider διαθέτοντας 138 lt σε σύγκριση με τα 130 lt του »αδελφού» Mazda.

  • Κινητήρες

Μπορεί το νέο 124 Spider να είναι λίγο πιο βαρύ, αλλά ο 1,4 MultiAir Turbo από το Fiat 500 Abarth αποδίδει 5 ίππους περισσότερους ενώ έχει και αυτή τη σπιρτάδα στις χαμηλές, κυρίως rpm, σε σύγκριση με τα ατμοσφαιρικά σύνολα του ΜΧ-5 που βγαίνει σε 1.5 και 2.0 λίτρα.

Επί της ουσίας, λοιπόν, 160 PS για το Fiat με μέγιστη απόδοση στις 5,500 rpm και 25,3 kgm ροπής διαθέσιμα στις 2,500 rpm.

Στην αντίπερα όχθη έχουμε τον ατμοσφαιρικό Skyactiv-G, στη δίλιτρη έκδοση με 155 PS στις 6,000rpm και 20,3 kgm ροπής στις 4,600 rpm.

O μικρός κινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει μόλις 130 ίππους που ακούγονται πολύ λίγοι με τα σημερινά δεδομένα αλλά οι εντυπώσεις απ’ το εξωτερικό μιλούν για ένα μοτέρ που χαίρεται να «δουλεύει» ψηλά, μέχρι τις 7,500 rpm κάτι που και η ίδια η Mazda συστήνει.

Μάλιστα, γράφεται πως η μικρή έκδοση, δεδομένου του χαρακτήρα της κατασκευής είναι, ίσως, και πιο σωστή δεδομένης της διαφοράς τιμής.

  • Μετάδοση

Και τα δύο αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και με 6-τάχυτο αυτόματο. Παρά τους διαφορετικούς κινητήρες, το αυτόματο κιβώτιο είναι ίδιο και στις δύο περιπτώσεις, με τη διαφορά όμως ότι στο ιταλικό roadster ο λόγος του τελευταίου γραναζιού (της 6ης ταχύτητας) είναι μεγαλύτερος (για τους nerds: 3.58 του Fiat και 3.45 του Mazda).

Στο χειροκίνητο κιβώτιο του ΜΧ-5 ο λόγος της κάθε ταχύτητας είναι πιο υψηλός σε σχέση με του 124 Spider, λόγω του ότι ο ατμοσφαιρικός κινητήρας έχει όριο τις 6,800rpm σε αντίθεση με τις 6,250rpm του MultiAir Turbo.

Εννοείται δεν παίρνεις roadster αυτόματο, πόσο μάλλον ένα MX-5 (ή έστω 124…) που σκοπό έχει το, όσο το δυνατόν, ανόθευτο fun.

  • Αναρτήσεις

Ίδιες. Διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. 

  • Φρένα

Επίσης, ίδια. Το ΜΧ-5, ωστόσο, στην έκδοση Club προσφέρεται με αναβαθμισμένα από τη Brembo φρένα.

  • Eσωτερικό

Αν κοιτάξουμε την καμπίνα των δύο αυτών roadster, δύσκολα θα εντοπίσουμε τις διαφορές. Το εσωτερικό τους είναι πανομοιότυπο με εξαίρεση ότι το Fiat 124 Spider έχει μια μαλακή επένδυση να καλύπτει το πλαστικό ταμπλό, διαφορετικής διαμόρφωσης καλύματα θυρών και άλλο φόντο στα αναλογικά όργανα.

  • Συμπέρασμα

Περί ορέξεως ουδείς λόγος αλλά το Mazda φαίνεται να υπερτερεί σε αισθητική. Δεν το έχουμε οδηγήσει και η μόνη επαφή είναι με τον κινητήρα του Fiat αλλά κάτι μας λέει πως το MX-5 έχει το στίγμα του πιο «ορίτζιναλ» αυτοκινήτου. Κάτι που δεν αλλάζει ακόμα κι αν η τιμή, στη θεωρητική περίπτωση που το Mazda αντιπροσωπευόταν επισήμως, ήταν υπέρ του Fiat.

Photo: Fiat/Mazda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει