MX-5 vs i30 N. Σοβαρά τώρα, συγκρίνονται;

Post date:

Author:

Category:

Το νέο Mazda MX-5 που οδηγούμε αυτές τις μέρες και το Hyundai i30 N που οδηγήσαμε τις αμέσως προηγούμενες, αποτελούν δύο τελείως διαφορετικές μορφές ενθουσιώδους οδήγησης. Συγκρίνονται; Επιτρέψτε μου να επιμένω. Ναι

MX-5 vs i30 N

Δύο τελείως άλλοι κόσμοι. Το MX-5 είναι απόλαυση για δύο. Ελαφρώς στριμωγμένους. Το Hyundai i30 N είναι το πιο ολοκληρωμένο hot hatch σε σχέση με την τιμή του που «κλέβει εκκλησία». Και είναι αυτό το στοιχείο που, στα δικά μου τουλάχιστον μάτια, θα έφερνε κοντά δύο εξαιρετικά ενδιαφέρουσες αλλά και τελείως διαφορετικές επιλογές.


Το μπάτζετ τα κρίνει όλα. Αυτή είναι η θεωρία μου. Οι «κατηγορίες» είναι μία στενή έννοια παλαιού τύπου. Αν ξέρεις τι θες. Επαναλαμβάνεται η τελευταία πρόταση. Αν ξέρεις τι θες

Ο μινιμαλισμός του ΜΧ-5

Γιατί αν δεν έχεις να κουβαλήσεις παιδιά και συμπράγκαλα, το MX-5 θα μπορούσε να είναι η επιστροφή στον μινιμαλισμό της οδήγησης.

Τόσο ελαφρύ ως πάτημα. Ξεκάθαρα αυτοκίνητο φόρας. Χωρίς πολλές τριβές. Χωρίς την ισοπεδωτική πρόσφυση του μεγάλου τροχού. Φοράει την «ταπεινή» διάσταση 195 σε 16άρι τροχό. Χωρίς να είναι το αυτοκίνητο που θα σε κάνει ήρωα στην εκάστοτε κόντρα – δεν μιλάμε ποτέ για ευθείες. Νόμος.

Ναι, η ισχύς των 132 ίππων ακούγεται αστεία μπροστά στην υπερτροφοδοτούμενη πληθωρικότητα του Hyundai. Ή και του όποιου αντίστοιχου χαρακτήρα προσθιοκίνητου.

Δεν θα επεκταθώ αναλυτικά στη λογική της δοκιμής των δύο αυτοκινήτων. Ούτως ή άλλως έπονται ξεχωριστά άρθρα για το κάθε αυτοκίνητο. Το δίλημμα MX-5 vs I30 N έχει να κάνει μ’ αυτές τις σκέψεις που σου γεμίζουν το κεφάλι όταν έχει προηγηθεί ένα μπες-βγες μεταξύ δύο αυτοκινήτων. Που κοστίζουν πάνω-κάτω περίπου το ίδιο.

Αν ξέρεις, λοιπόν, τι θέλεις, καταλήγεις στο περιβόητο μπάτζετ. Και εκεί, κάτω απ’ το φράγμα των €30,000 δηλαδή, τα πράγματα είναι συγκεκριμένα. Μιλάμε για αυτόν που τον ενδιαφέρει η εμπειρία της οδήγησης. Και μιλάμε για καινούργιο. Και πού ξέρεις, ίσως και για μεταχειρισμένο. Αλλά εκεί το άρθρο δεν θα τελείωνε ποτέ. Οπότε, λυπηθείτε με και ας παραμείνουμε στο εξής: MX-5 vs i30 N


Είναι τόσο διαφορετικά αυτές οι δύο ωραίες στιγμές, εξ Ανατολών ορμώμενες. Πρώτα έζησα την εύκολη υπέρβαση της Hyundai. Ναι, οι Κορεάτες κατάφεραν να μπαίνεις στο i30 N και να σε κάνουν να νιώθεις πως ήταν εύκολο για αυτούς το επίτευγμα. Γιατί περί τέτοιου πρόκειται


Η εύκολη υπέρβαση της Hyundai

Το Hyundai i30 N Fastback -παρότι μεγαλύτερο από το «αδελφό» 5θυρο- είναι ένα αυτοκίνητο που θα ορκιζόσουν πως έχει πίσω του εμπειρία δεκεαετιών στο «χώρο». Σαν να ΄ταν μία εύκολη υπέρβαση για άλλο ένα μοντέλο που θα κοντραριζόταν με την αφρόκρεμα της κατηγορίας. Το πέτυχαν με την πρώτη τους προσπάθεια οι άνθρωποι. Τρελό ρισπέκτ.

Σε συνθήκες δρόμου και απλωτών καμπών; Ποίημα. Σταθερό, δυνατό, βατό. Εμπνέει εμπιστοσύνη να κάνεις όργια. Αλλά και να προκαλέσεις κάμποσες κρεμάμενες γνάθους βλέποντας ένα Hyundai να τους κάνει πλάκα. «Μα Hyundai, ρε φίλε;». Ναι. Indeed. Συμβαίνει.

Για να σας το πως από τώρα, δεν μου άρεσε τόσο μία τάση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας να βαραίνει κάπως τεχνητά όταν διορθώνεις τη (σκόπιμη) τάση υπερστροφής με πιο μεγάλες γωνίες τιμονιού. Σε κλειστά κομμάτια, δηλαδή. Και ίσως το μοτέρ να μην έχει αυτή τη βαθιά εκρηκτικότητα στις τελευταίες rpm του στροφόμετρου. Μας έχει κακομάθει το ηγεμονικό Type R, βλέπετε.

Αλλά… για μισό λεπτό. Εδώ μιλάμε για κάποια €27,500 για το χάτσμπακ. Και κάτω από €30,000 για το Fastback. Τι συζητάμε, τώρα; Η χρηματική διαφορά είναι τεράστια σε σχέση με Honda, Megane κλπ.

Και κάπου εκεί, βλέπεις, ότι όσο περίπου κοστίζει το εξαιρετικό Hyundai i30 N, σου «βγαίνει» και ένα MX-5. Αν πας στην ωραία, νέα έκθεση της Mazda, στη Λ. Βουλιαγμένης, βλέπεις το ταμπελάκι να γράφει για περίπου €25,000. Μετά αρχίζουν εξοπλισμοί και τα σχετικά.

Και, για να ΄μαι ειλικρινής, το MX-5 θα το ‘παιρνα «κουκούλα». Χωρίς αναδιπλούμενες μεταλλικές κατασκευές. Έχω την άποψη πως εκφεύγει του προαναφερόμενου μινιμαλισμού. Έστω κι αν προσφέρει περισσότερη μόνωση. Αλλά τι να την κάνεις; Το Mazda δεν θα γίνει ποτέ ένα ήσυχο αυτοκίνητο. Και νομίζω οφείλει να μην είναι.


Τι σχέση έχει, όμως, αυτή η μπαλαρίνα των δρόμων με τα σχιστά ματάκια και τα λιγότερα από 4 μέτρα μήκους; Η σχέση, φίλε petrolhead, έχει να κάνει με το τι είδους οδηγική εμπειρία θέλεις. Αν ξέρεις τι θέλεις. Συλλαμβάνω συχνά τον εαυτό μου στο παραπάνω δίλημμα

MX-5 vs i30 N

Τι ακριβώς στυλ οδήγησης εκτιμάς;

Αλλά για να το απλοποιήσω όσο μπορώ, θα έλεγα πως θα εκτιμούσα βαθιά έναν οδηγό-μαχητή. Αυτόν που ξέρει να αρμέξει και τον τελευταίο από τους 132 ίππους. Αυτόν που κινείται πραγματικά γρήγορα με ένα λιλιπούτειο MX-5 και κάνει τη δική του υπέρβαση.

Στο MX-5 δεν ισοπεδώνεις το ανάγλυφο της ασφάλτου. «Αναπνέεις» παράλληλα με αυτό. Μερικές φορές και εγκάρσια. Και στην ελληνική κατάπτυστη, σαγρέ κατάσταση, αυτό σου ροκανίζει την εμπιστοσύνη να πιέσεις. Εκτός αν δεν «μασάς».

Αντιστοίχως; Θα εκτιμούσα όλο και περισσότερο το επίτευγμα της Hyundai. Αλλά όχι κατ’ ανάγκην τον οδηγό του. Ή και του όποιου αντίστοιχου, δυνατού προσθιοκίνητου της εποχής.


Το Mazda σε αναγκάζει να στροφάρεις, βαθιά, στα Ιμαλάια των 7,500 rpm. Σε (ξανα)μαθαίνει να είσαι απαλός στις εισόδους και να ελέγχεις πιο βελούδινα το «άσε» των φρένων πριν την καμπή για σωστή αποφόρτιση. Να μη μουδιάσεις στο roll. Είναι μέρος της καμπύλης εκμάθησης της Φυσικής. Να μην αισθανθείς ανίκητος μέσα απ’ το πλεόνασμα της μηχανικής πρόσφυσης. Αυτό.


Ο ανταγωνισμός. Αν πρέπει ντε και σώνει να υπάρχει

Εννοείται θα σε σκίσει το Hyundai. Για πλάκα. Δεν μπορείς να ακολουθήσεις. Θα το παλέψεις, με το ανάλογο στρεσάκι. Ακόμη και Fiesta ST θα σε αποτελειώσει. Θα ‘σαι βούτυρο στο ροπάτο και easy to handle ψωμάκι όλων αυτών των ωραίων FWD.

Θα σε πειράξει; Πες. Ομολόγα. Ξέρεις τι θες; Αλλά, φίλε οδηγέ, και αν δεν ξέρεις, δεν τρέχει και τίποτα. Είναι όλα μέρος αυτών των γοητευτικών διλιμμάτων που σου αφήνουν δύο υπέροχα αυτοκίνητα.

MX-5 vs i30 N. Και όμως, συγκρίνονται. Φιλικά.


Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει