Η παραδοσιακή άποψη λέει πως το BMW M2 δεν το παίρνεις αυτόματο αλλά «χειροκούνα». Κι αυτό σωστό. Μόνο που πλέον είναι καιρός να σπάσει η παράδοση. Γνώμη
Το BMW M2 με αυτόματο έχει μόνο πλεονεκτήματα. Και ένα πολύ, μα πολύ οριακό μειονέκτημα. Πληροφορίες εντός
Με ρωτάει αναγνώστης που ψάχνεται για BMW Μ2. «Αυτόματο ή χειροκίνητο», είναι το ευχάριστο δίλημμά του. Λοιπόν, για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίες τιμής και τεχνολογίας, αντίθετα με την παραδοσιακή -και καλά αντρική- προσέγγιση, ψηφίζω το πρώτο.
Ήδη από την πρώτη γενιά του BMW Μ2, από εκείνη την ωραία δημοσιογραφική παρουσίαση στο Hungaroring, στα δικά μου μάτια το δίλημμα είχε πάψει να υφίσταται.
Γιατί; Διότι πρακτικά το BMW M2 με αυτόματο δε σε εμπόδιζε να κάνεις σχεδόν τίποτα από ό,τι θα έκανες με το χειροκίνητο.
Μάλιστα εξέπεμπε και μια ψιλοάγρια απόκριση αλλαγών των σχέσεων στο πρόγραμμα Sport+. Θύμιζε ελαφρώς εκείνες τις έντονες αλλαγές που είχαν κάποτε τα SMG. Ελαφρώς. Όχι όπως τότε που στην τέρμα-επιθετική χαρτογράφιση των M3 E46 νόμιζες πως θα αφήσεις το σασμάν στην άσφαλτο
Αν λοιπόν σου αρέσει αυτό το σχετικά βίαιο και επιχειρείς να το μιμηθείς με απότομα αφήματα του συμπλέκτη, απλώς θα τον κουράσεις.
Τότε, ήταν η πρώτη φορά (το σχολιάζω με τη λογική ενός αυτοκινήτου τύπου boy racer) που αν βρισκόμουν στη θέση ενός εν δυνάμει ιδιοκτήτη, θα το επέλεγα έτσι. Με το DCT της δοκιμασμένης Getrag.
Τα υπέρ για BMW M2 αυτόματο
Σήμερα το BMW M2 (G87) με το νέο αυτόματο είναι αισθητά ταχύτερο.
Έχει πιο «κοντή» κλιμάκωση, με πιο σωστή διαστρωμάτωση σε σχέση με χειροκίνητο 6άρι.
Μηδαμινή αστοχία αλλαγών.
Καλύτερη διαχείριση ροπής καθώς οι στροφές του κινητήρα δεν πέφτουν για να ξανανέβουν.
Μακράν λιγότερη φθορά στη συνδεσμολογία.
Πλέον, στο G87, έχει συμβεί το κοσμοϊστορικό να είναι ακριβότερο το χειροκίνητο.
Τέλος, για να γίνω κυνικός, έχεις περισσότερη οικονομία καυσίμου, ειδικά σε ταξίδι όπου μπορείς να κινείσαι σε πιο χαμηλές στροφές κινητήρα. Θα μου πεις, «ο άλλος αν έχει λεφτά για Μ2, δεν τον νοιάζει η κατανάλωση». Διαφωνώ. Το πόσα χαλάει κάποιος σε βενζινάδικο είναι θέμα που πονάει πλέον πολύ κόσμο. Ακόμα κι αυτούς που κινούνται σε αυτή τη σφαίρα τιμής
Βασικά έχει ένα μόνο μειονέκτημα
Αν κάνεις τη μεγάλη υπερβολή στο γκάζι, αν πας να το χάσεις, με ένα τρίτο πεντάλ «σκοτώνεις» τη ροπή και μαζεύεται πιο εύκολα.
Επίσης, αν το λεπτολογίσουμε κι άλλο, με το χειροκίνητο μπορείς να συμπλεκτάρεις, να γκαζώσεις στο σημείο της αποσύμπλεξης και να κάνεις τα «δικά σου» ακόμα πιο εύκολα σε ευθείες. Μέχρι εκεί.
Tέλος, το M2, τόσο σε F87 όσο και σε G87, δεν είναι ατμοσφαιρικά. Με turbο ή twin turbo (Competition και σήμερα), η ροπή έρχεται πιο απότομα σε σχέση με τα Μ3 των προηγούμενων δεκαετιών. Μπορεί το Μ2 να είναι το τελευταίο «παραδοσιακού» τύπου αυτοκίνητο του M Division, όμως έχει μεγαλώσει, βαρύνει και γενικώς, αυτό που συχνά λέγεται, «ωριμάσει». Υποθέτω ότι το αυτόματο ξεκάθαρα του ταιριάζει περισσότερο
Αλλά, ως γνωστόν, de gustibus non est disputandum
Photo: autotypos.gr / Δημήτρης Μανώλαρος
Πισωκίνητο ντεζαβού: Στην παρουσίαση του BMW Μ2 στο Hungaroring
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.