Not fast. Just fun. Αυτό είναι το ζητούμενο στα σπορ EV

Post date:

Author:

Category:


Aφού λίγο-πολύ τα περισσότερα EV ήδη προσφέρουν δυνατές επιταχύνσεις, το στοιχείο που ξεχωρίζει την ήρα από το στάρι δεν είναι οι επιδόσεις αλλά το fun της υπόθεσης. Γνώμη

Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 N: Iconic, Ironic

Το Hyundai Ioniq 5 Ν δείχνει να εκφράζει σωστά την παραπάνω προσέγγιση. Έστω και αν σε επιμέρους στοιχεία του είναι fake


Πώς τα φέρνει η άτιμη η ζωή κι εκεί που τα πρόσφατα χρόνια είχαμε σχεδόν ξεχάσει το κλασικό «πόσα πιάνει» και έχουμε προσκολληθεί στο «πόσο καίει», ήρθαν τα ηλεκτρικά και επανέφεραν το ένδοξο «0-100». Σε 5 δευτερόλεπτα το ένα, σε 4’’ το άλλο, σε 3’’ και κάτι ψιλά το άλλο

Σα να βλέπεις στύλο του στριπτίζ μέσα σε τζαμί, τα EV ήρθαν να προσφέρουν ανήθικα προκλητικά επιδόσεις σε ένα χώρο που υποστηρίζει την αυτοσυγκράτηση, τη βιωσιμότητα, τους ευαισθητοποιημένους, ίσως και τους σχετικά αδιάφορους για το πώς ένα αυτοκίνητο στρίβει.

Πας και παίρνεις ένα ηλεκτρικό SUV και καταλήγεις να κάνεις dragster στο φανάρι. Δεν μπορείς να πεις, μιλάμε για ανατροπή, γκολ στις καθυστερήσεις, επιδόσεις πρωταθλητή στη διπλανή πόρτα.

Παρόλα αυτά θεωρώ ότι, έτσι όπως εξελίσσεται το ηλεκτρικό «0-100», δεν έχει και τόση σημασία. Τι κι αν το ένα είναι μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο απ’ το άλλο αφ’ ης στιγμής ακόμα και το πιο «κουλό» EV είναι γρήγορο;

Αλλού είναι το θέμα

Και θα εξελιχθεί σε θεματάρα όσο περνά ο καιρός. Δεν είναι το fast της υπόθεσης. Είναι το fun.

Αυτό θα διαχωρίσει την ήρα απ΄το στάρι της νέας γενιάς ηλεκτρικών. Ποιο θα είναι πιο συμμετοχικό; Σε ποιο θα μπει λογισμικό (σ.σ. γιατί περί αυτού πρόκειται) που θα θολώσει έντεχνα το τεχνητόν της αίσθησης και να το προσομοιάσει με ένα φυσικό, καλό θερμικό; Ποιο δεν θα είναι μόνο drasgter στην Κηφισίας αλλά «εργαλείο» στο στροφιλίκι;

Μια πρώτη πειστική απάντηση φαίνεται να έδωσε η Ηyundai με το Ioniq 5 N.

Ναι, είναι όλα υπερβολικά περίπλοκα και ψεύτικα: οι σχέσεις του κιβωτίου που δεν υπάρχουν. Ο κόφτης που δεν υφίσταται. Ο τρόπος που μιμείται τον ήχο ενός δυνατού θερμικού.

Είναι fake. Έντεχνο, όμως. Ψαγμένο και ταγμένο για να προκαλέσει ενθουσιώδεις οδηγούς. Να τους κάνει να σκάσει το χειλάκι τους με πολυπόθητο παντιλίκι.

Φυσικά και είναι πολύ γρήγορο. Όμως δεν είναι αυτοσκοπός του το fast της υπόθεσης. Είναι το fun.

Αυτό που θα κληθεί να μιμηθεί κάθε κατασκευαστής που στοχεύει στο σπορ κοινό των ηλεκτρικών. Copy + Paste

*Από τη στήλη του Γ. Κωνσταντόπουλου στο περιοδικό Quattroruote / Photo: Δ. Μανώλαρος


Θα έχει fun το πρώτο ηλεκτρικό Golf GTI;

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει