Πρόκειται για το γνωστό ”COTY”. Ή αλλιώς, το διεθνές ”Car Of The Year”. Ο θεσμός είναι παρλιακός αλλά μετράει εμπορικά. Και το νέο ηλεκτρικό «5άρι» της Renault μάλλον έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού

Όπως λένε, ‘’….and the winners is…’’. Το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 φαίνεται να κλικάρει τα «κουτάκια» για ένα ηλεκτρικό του 2025: μικρό, σχετικά, ελαφρύ, όμορφο και με στοιχεία fun to drive
Κατ’ αρχάς η αντιπαθητική γνώμη: Θεωρώ πως πλέον το COTY είναι, από δημοσιογραφική άποψη, ξεπερασμένο. Ξαναλέω, από δημοσιογραφική άποψη
Είναι τόσες εκατοντάδες τα λεγόμενα review, τόσες οι απόψεις, οι δοκιμές, τα άπειρα βίντεο στο YouTube, τόσα τα reels και τα podscast για όποιο αυτοκίνητο χαζεύεις ή θες να αγοράσεις, ώστε είναι αφελές να λες ότι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» είναι αυτό εδώ, το «καλυτερότερο».
Συγγνώμη, «καλυτερότερο» από τι; Ανεξαρτήτως κατηγορίας, τιμής, ισχύος, πρίμιουμ και ξεπρίμιουμ; Βασικά, στο COTY δεν υπάρχει κατηγοριοποίηση. Είναι όλα μέσα.
Θεωρητικά, δηλαδή, ανταγωνίζονται για τον τίτλο μερικά από τα νέα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν κατά την τελευταία χρονιά, δηλαδή μεταξύ 2023 και 2024.
Όμως ποτέ δεν θα δείτε κάποιο αυτοκίνητο απ΄αυτά που ονειρεύεστε. Και μην μου πείτε ότι ονειρεύεστε ένα μαζικό μικρό αυτοκίνητο. Η «αφρόκρεμα» δεν κερζίζει τέτοιους τίτλους. Δικαίως; Από μία άποψη, ναι, δικαίως. Το ‘’COTY’’ απευθύνεται στον (πάρα) πολύ κόσμο, όχι σε πάμπλουτους ή σε όσους, έστω, σερφάρουν σε ιστοσελίδες αυτοκινήτων, στον ειδικό Τύπο ή τσεκάρουν δοκιμές στο Tube

Τα αυτοκίνητα-φιναλίστ που ανταγωνίστηκαν για τον φετινό τίτλο
Η «ραχοκοκαλιά» μετράει
Τα αυτοκίνητα που κερδίζουν τους σχετικούς τίτλους συχνά είναι η ραχοκοκαλιά των πωλήσεων των εταιρειών.
Μπορεί, ας πούμε, το γκρουπ της VW να έχει κανούργιες Βentley, Porsche και Audi, όμως το καθημερινό «ψωμάκι» του γερμανικού κολοσσού έβγαινε επί δεκαετίες με το Golf. Το ίδιο συμβαίνει αντίστοιχα και με τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Άσε που πλέον έχουμε ομίλους όπου στην ίδια πλατφόρμα βγαίνουν παραλλαγές. Το λεγόμενο ‘’badge engineering’’, αν το έχετε ακουστά
Επομένως…
Ξέρεις πριν καν βγει η ετυμηγορία του ετήσιου θεσμού, πως τα ακριβότερα ή ισχυρότερα αυτοκίνητα που τυγχάνουν να είναι διεκδικητές, είναι χαμένα από χέρι. Αυτογκόλ απ’ τα αποδυτήρια.


Για να έχετε μία χοντρική ιδέα, στην αρχική λίστα, εκεί γύρω στα μέσα Αυγούστου του ’24, ήταν «μέσα» πενήντα νέα μοντέλα. Από το MG Cyberster, την ηλεκτρική Porsche Macan και τη Maserati Gran Turismo μέχρι πιο «επίγεια», όπως, ενδεικτικά, τα Ford Capri, smart #3, Suzuki Swift και MINI Cooper SE


Τσουβάλιασμα σε φιέστες και αναμνηστικές φωτό. Εντάξει, το καταλαβαίνω. Το θέμα είναι να γίνεται δουλειά και μπίζνα
Παρόλα αυτά
Tο COTY είναι χρήσιμο. Κυρίως εμπορικά και επικοινωνιακά.
Υπάρχει πολύς κόσμος εκεί έξω που στηρίζεται σε «τίτλους» και όχι σε οδηγικές εμπειρίες ή ψαγμένες αναλύσεις.
«Ποιο μ’ αρέσει;», «πόσο κάνει;» «είναι καλό το τάδε;»
Απάντηση: Δεν υπάρχει πλέον κακό αυτοκίνητο. Όλα πλέον είναι καλά. Στρίβουν πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια απ’ όσο μπορεί να διανοηθεί ο μέσος χρήστης, δεν τρίζουν, είναι ωραία μέσα, συνήθως είναι καλοσχεδιασμένα και κλικάρουν πολλά «κουτάκια»
Η διαβάθμιση δεν είναι πια ανάμεσα στα κακά, τα μέτρια και τα καλά». Ξεκινά από τα «καλά» και ανεβαίνει. Στα «πολύ καλά», τα «εξαιρετικά» και στο «θεό» των αντίστοιχων κατηγοριών.
Το επικοινωνείς, κερδίζεις. Νόμος.
Λίγα λόγια για τον νικητή
Για να μην πολυλογώ, το νέο ηλεκτρικό της Renault, το «5άρι», αυτή η τόσο επιτυχημένη ρετρο-ποπ αναβίωση του κλασικού πλέον Renault 5 που έβγαινε από το 1972 έως το 1996, είναι ο νικητής για το 2025.
Ίσως αναμενόμενα.

Από πολλά ηλεκτρικά που έχουν παρουσιαστεί τον τελευταίο καιρό, το νέο Renault 5 (όπως και το ομόσταυλό του Alpine A290) είναι το πιο όμορφο και καλοσχεδιασμένο. Όσοι το οδήγησαν λένε επίσης πως είναι και ενδιαφέρον οδηγικά, τώρα δα που η γαλλική εταιρεία άφησε πίσω της όλη την πατριδογνωσία θρυλικών hot hatch και μεταπήδησε στην πρίζα. Ε, κάτι ξέρουν οι Γαλάτες από το λεγόμενο ”fun to drive”

Το επικό Renault 5 GT Turbo στην έκδοση Raider. Τι καλά θα ‘ταν να ‘χαμε και ένα τέτοιο
Αν θα το βοηθήσει επιπλέον το σχετικό στικεράκι με τον τίτλο του COTY 2025;
Προφανώς.
Δίνει παραπάνω ώθηση, τσιμπάει και ένα πιο γενικού τύπου κοινό και βοηθά πιο εύκολα την κατάποση (sic) της εγκατάλειψης των θερμικών Clio Williams, Megane RS και άλλων προγόνων.
Θα προσέθετα πως ειδικά στην περίπτωσή του νέου Renault 5, το αυτοκίνητο έχει ήδη καλό μομέντουμ από τα αποδυτήρια. Το βλέπεις παύλα το θες.
Έστω κι αν συνεχίζεις να πιστεύεις πως ο θεσμός είναι παρλιακός.
Photo: renault.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.