Tι κάνει; Τι δεν κάνει; Τι επιτρέπει στον εαυτό του; Τι συγχωρεί στους άλλους; Πώς τον ξεχωρίζεις; Γιατί πρέπει να ‘σαι και συ ένας Πραγματικός Οδηγός; Μιλάμε πάντα για δρόμο
Το M2 Competition, αυτοκίνητο για τον Πραγματικό Οδηγό. Αν ήταν και δικό μου, θα έβγαινε καλύτερα και το παρακάτω κείμενο
Ο Πραγματικός Οδηγός είναι το μέτρο τού πώς κινούμαστε, κρίνουμε, αντιδρούμε στο δρόμο. Μπορεί να μην το πετυχαίνουμε πάντα. Αλλά καλό είναι να έχουμε έστω υποψιαστεί σε τι συνίσταται
- Ο Πραγματικός Οδηγός κάθεται σωστά
Στουμπώνει μέση και ποπό στο κάθισμα. Πατάει το συμπλέκτη με το πόδι να λυγίζει όταν πιάνει μοκέτα. Το τιμόνι σχετικά κοντά. Η στεφάνη στη θέση «12» να βρίσκει τους καρπούς, όχι την παλάμη. Η θέση οδήγησης α λα F1 απ’ τα ’70s έχει πεθάνει. Μαζί με τις φαβορίτες του Φιτιπάλντι.
- O Πραγματικός Οδηγός τσεκάρει καθρέπτες
Εμμονικά. Κάθε πότε, δηλαδή; Κάθε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Όσο πιο πυκνή η κίνηση τριγύρω του τόσο πιο συχνά κοιτάει καθρέπτες. Και κάθε 2-4 δευτερόλεπτα δεν είναι υπερβολή. Με κλεφτές, γρήγορες ματιές. Δεν είναι για τη χωρίστρα το ρημάδι εκεί.
- Ο Πραγματικός Οδηγός οδηγεί με τα δύο χέρια στο τιμόνι
Ναι, καλά θα πείτε. Εννοείται. Σόρι, αλλά δεν εννοείται καθόλου. Βαριεστημένος απ΄την κίνηση, τα χέρια να «πιάνονται» και το στυλ ”lazy boy” να παραμονεύει.
Κι όμως, κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να προκύψει που θα απαιτήσει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο που σου δίνουν τα ξερά σου στη θέση «3 παρά τέταρτο». Ή «2 παρά 10». Ή κάπου εκεί.
- Ο πραγματικός οδηγός σέβεται τον άσχετο
Υπάρχουν αμέτρητοι κωδικοί συμπεριφοράς του «άμπαλου». Σε άλλο άρθρο. Τώρα μιλάμε για το πώς τον/την μεταχειριζόμαστε. Το βασικότερο: κρατάμε αποστάσεις. Και όταν είμαστε πίσω του και στη φάση του προσπεράσματος. Δεν του κάνουμε συστάσεις. Αφού δεν έμαθε μια ζωή θα μάθει σε διάλεξη στο φανάρι;. Δεν εκνευριζόμαστε. Ο πραγματικός οδηγός είναι cool.
- Ο Πραγματικός Οδηγός δεν προκαλεί
Ακόμα κι όταν κάνει «σφήνες». Που δεν κάνει σφήνες, ακριβώς. Εκμεταλλεύεται τους ελεύθερους διαδρόμους. Που στην Ελλάδα συνήθως είναι από δεξιά.
Η αριστερή λωρίδα είναι σαν την Αριστερά. Υπόσχεται πολλά αλλά πάει βασανιστικά αργά
Αυτό, τώρα, το κάνει με φλας. Πάντα. Χωρίς να φρενάρει τον πίσω του, χορεύει σαν αθόρυβη μπαλαρίνα ανάμεσα στη ροή χωρίς να κλείνει ή να τρομάζει τον κόσμο και τα μικρά παιδιά.
- Ο Πραγματικός Οδηγός βλέπει μακριά
Κανένας παράγοντας ασφάλειας δεν είναι τόσο ισχυρός όσο η διεισδυτική, και συνεχής σε τσεκάρισμα καταστάσεων, ματιά.
Ο Π.Ο. δεν παρατηρεί τον μπροστινό του αλλά τον μπροστινό του μπροστινού. Ή και ακόμα πιο μακριά. Πότε αυτός φρενάρει, πότε αλλάζει λωρίδα, πότε οτιδήποτε.
- Ο Πραγματικός Οδηγός χαίρεται την οδήγηση
Ακόμα κι αν οδηγεί ο,τιδήποτε. Από αυτοκίνητο πόλης μέχρι F40.
Τιμόνι, πεντάλ, κιβώτιο (αν είναι χειροκίνητο ακόμα καλύτερα), αίσθηση κινηματικής, ανάγλυφο δρόμου, trailing throttle, όλα γίνονται καθημερινή σπουδή και εξάσκηση.
Οδηγεί συνειδητά, εξασκείται στο πόσο «γλυκός» είναι στα in-put, εμπεδώνει αυτά που ξέρει σε κάθε διαδρομή, πειραματίζεται όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.
Ο Πραγματικός Οδηγός δεν είναι φιγουρατζής. Θα στρίψει γρήγορα όταν ο ίδιος κρίνει με το εκπαιδευμένο του αισθητήριο. Υπό προϋποθέσεις, θα παντιλικώσει όταν ο χωροχρόνος το επιτρέπει αλλά όσο πιο γρήγορα πάει τόσο πιο «αγοραφοβικός» γίνεται. Το θεαθήναι σκοτώνει
- Ο Πραγματικός Οδηγός δεν κρατάει το κινητό, δεν είναι σκλάβος του texting
Θα συνδέσει το smartphopne στην οθόνη, θα μιλήσει χωρίς να πάρει χέρια και μάτια από το τιμόνι, δεν θα στείλει μηνύματα. Ξέρει ότι αυτό είναι πιο επικίνδυνο και από το να οδηγεί υπό την επήρεια κάνναβης. Ναι, ισχύει.
- Ο Πραγματικός Οδηγός δεν είναι ψώνιο
Έχει το γνώθι σαυτόν, δεν πιστεύει πως είναι η μετανσάρκωση του Senna, δεν υπερβαίνει τα όρια του όταν τον «τσιγκλίσει» κάποιος, δεν κοντράρεται με «αδύναμους» (εκτός αν τους δίνει το ανάλογο ευεργέτημα).
Δεν το παίζει επιβήτορας της γειτονιάς επειδή τυχόν έχει ένα καλό παύλα δυνατό παύλα ακριβό αυτοκίνητο
Δεν βγάζει ανελέτηα selfies με το όχημα. Μια-δυο συγχωρούνται. Περισσότερες εμπίπτουν σε βαρύ ναρκισσισμό. Ο Πραγματικός Οδηγός οδηγεί, μαθαίνει και χαίρεται για την πάρτη του.
ΥΓ Ευχαριστούμε τον Κώστα Καββαθά για τη θεσμοθέτηση του σχετικού όρου
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.