Η Citroën είχε το τολμηρό θράσος να κάνει αυτό που δεν τολμούσαν οι άλλοι. Έχετε τριάκτινο τιμόνι; Εμείς μονόμπρατσο. Η διαφορετικότητα αλά γαλλικά
Εδώ, απ΄τα χέρια του Γάλλου χειρονάκτη, μαζί με την «προχώ» τεχνολογική σκαπάνη, ξεκίνησε η Citroën ως ο εναλλακτικός δρόμος της αυτοκίνησης
Οδηγούσα τις προάλλες το Citroën C3. Σε diesel. Και λίγο μετά ένα C4 Cactus. Η αίσθηση είναι παρόμοια. Και έχει να κάνει, βασικά, με ένα πράγμα: στο πώς μία μπράντα καταφέρνει να διαχωρίσει εαυτόν απ΄το μέσο όρο
Γαλλική επανάσταση
Όσοι δεν είναι συντονισμένοι με το βιογραφικό της μάρκας, να θυμίσουμε τις αεροπλανικά άνετες DS – για πολλούς ένα απ΄τα τρία σημαντικότερα αυτοκίνητα του 20ου αιώνα.
Όπως και τις Traction Avant, το αυτοκίνητο που έφερε στη μαζική παραγωγή την μπροστινή κίνηση και την ανεξάρτητη ανάρτηση. Πολύ «μπροστά».
Ή, επίσης, να θυμήσουμε τα μινιμαλιστικά Citroën 2CV. Κάτι σαν τα αντι-Fiat 500 της εποχής. Το target group (όπως θα το λέγαμε σήμερα) ήταν οι χωρικοί.
Το task η μεταφορά απ΄το χωράφι τους ενός καλαθιού γεμάτο αυγά χωρίς να σπάσουν.
Μπορεί, επίσης, κάποιος να ανατρέξει στη συνεργασία των Γάλλων με τη Maserati. Ήταν το 1970 όταν δημιουργήσαν ένα απ΄τα πιο εκκεντρικά υπεραυτοκίνητα της εποχής, τη φουτουριστική Citroën SM. Είχε προσγειωθεί από άλλον πλανήτη.
Ανέκαθεν η Citroën είχε το τολμηρό θράσος να κάνει αυτό που δεν τολμούσαν οι άλλοι. Έχετε τριάκτινο τιμόνι; Εμείς μονόμπρατσο. Έχετε οριζόντια τη θυρίδα όπου βάζετε την κασέτα της εποχής; Εμείς τη βάζουμε κάθετα. Έχετε πίνακα οργάνων; Εμείς βάζουμε ένα μινιμαλιστικό display για να βλέπετε μόνο με πόσα πηγαίνετε
Ή να θυμίσει κανείς τις GS που πέραν της παροιμιώδους άνεσης, μπορούσαν να κινηθούν ακόμα και με τρεις τροχούς. Φυσικά, αφήνοντας άφωνο το κοινό της εποχής.
Η μετάβαση στο σήμερα
Τo Citroën C4 Cactus, για παράδειγμα, που οδηγoύσα τις προάλλες, είναι διάδοχος παρόμοιου πνεύματος.
Ναι, είναι παραδοσικά πολύ άνετο, με καθίσματα-πολυθρόνες, σχεδιαστικά ιδιαίτερο και μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Εννοείται ότι επιμένει στη διαφορετικότητα. Απ’ έξω, έχει κάτι πλαστικές κυψέλες, τα λεγόμενα Airbumps® για να σε προστατεύουν από τους απρόσεκτους οδηγούς του Παρισιού. Ή της Αθήνας.
Σε ανάλογο πνεύμα, αλλά στο ακόμα πιο νεανικό, το C3 που έχει, άλλωστε, να διαχειριστεί την κατηγορία των υπερμίνι – η οποία είναι και η πιο εμπορική στην Ελλάδα αλλά τείνει και στο εξωτερικό, λόγω γενικότερης ύφεσης.
Το C3 είναι άνετο, ευχάριστο, απλό και εύκολο. Αρέσει στο νεανικό κοινό που βρήκε στα αναπατυτικά του καθίσματα το μοντέρνο περιβάλλον ενός ολοκληρωμένου αυτοκινήτου πόλης. Μαζί με τις πιασάρικες διασυνδέσεις
Αμφότερα (C3 και C4 Cactus) είναι ασφαλή, προβλέψιμα και προσανατολισμένα στην κατεύθυνση της άνεσης.
Το lift-off oversteer είναι τρελά εύκολο στη διαχείριση της μεταφοράς βάρους. Ταυτόχρονα, όμως, νιώθεις σα να σου υπενθυμίζουν να μη τα βγάζεις απ΄τα νερά τους.
Αυτονόητο ότι δε μοιάζουν με κάτι άλλο. Αλλά με τίποτα. Γιατί; Διότι αυτό ακριβώς μεταφέρει το ιστορικό παρελθόν της Citroën.
Ήταν τότε που καλλιτέχνες, ποιητές απ΄τη Μονμάρτη και γενικώς αντισυμβατικά πνεύματα οδηγούσαν Citroën. Βρείτε το κοινωνικό ισοδύναμο στο σήμερα.
Photo: citroen.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.