Προσπερνώντας με 6η τελειωμένη τον «πολτό»

Post date:

Author:

Category:

alfa romeo

 

Όταν το παλιό σνομπάρει το καινούργιο. Για αυτοκίνητα μιλάμε

- Διαφήμιση-

Άνθρωποι των περιοδικών παύλα ιστοσελίδων, κολλημένοι με το σασπένς της οδήγησης, μπήκαμε στο trip του ρετρό. Ξεκινήσαμε ψαχουλεύοντας τις λίστες με τα καινούργια αυτοκίνητα και καταλήξαμε σε ένα κοινό, λίγο πολύ, συμπέρασμα: λίγα, πραγματικά λίγα αυτοκίνητα είναι εκείνα που συνεχίζουν να μας κάνουν κλικ. Ένα 10%. Και πολύ σου λέω.

Ναι, είναι μια ανομολόγητη αλήθεια. Ξεψάχνισε όσο θες τους πίνακες πώλησης με τα καινούργια μοντέλα και θα δεις το βλέμμα σου να κοντοστέκεται λίγες μόνο φορές. Τη συντριπτική πλειοψηφία θα την περάσει ο αμφιβληστροειδής σου με 6η τελειωμένη.

Και το κυριότερο; Όσο περνάει ο καιρός,  εκτιμούμε όλο και περισσότερο την κλασική αίσθηση: μια κρεμαγιέρα με κανονική υδραυλική υποβοήθηση, ένα σερβό που ακόμα τηλεγραφεί το βαθμό πέδησης, μια κύλιση που δεν σε απομονώνει τελείως. Διάολε…

Δεν είναι τυχαίο, όπως μου ΄λεγε φίλος petrolhead, ότι πολύς κόσμος που αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχει κάποια αυτοκίνητα εφταετίας, δεκαετίας, ακόμα και εικοσαετίας, αντί να τα πουλήσει για ένα κομμάτι ψωμί, τα κρατάει στο γκαράζ. ‘Η ακόμα καλύτερα τα βγάζει (δεν έχει σημασία το πώς…) σε επιλεγμένα track days για να τα χαρεί σαν αντροπαρέα.

Παλιές Alfa, Ντελτόνες, πολλά Ε30, Ε34, κάποια Impreza, γιατί όχι μερικές 2.5 16V (για Mercedes μιλώ…), αλλά και μικροί ήρωες, προσεγμένα Rallye, NB, βγαίνουν στο δρόμο και χαίρεσαι που τα βλέπεις.

Κι ακόμα περισσότερο; Χαίρεσαι να τα οδηγείς. Ναι, δεν έχουν 28 αερόσακους, ούτε αυτόματους πιλότους που διαβάζουν το δρόμο όσο εσύ παίζεις με το iPad, αλλά έχεις ακόμα αυτό το αίσθημα της σύνδεσης με το μηχάνημα.

Mε μια εξαίρεση: θεωρώ πως υπάρχει μια κατηγορία που έχει αναβαθμιστεί ραγδαία. Και λέγεται ”hot hatch”. Εδώ, σαν πράξη αντίστασης, πολλές εταιρείες παρουσιάζουν τον καλύτερο εαυτό τους. Έστω κι αν το τιμολόγιο έχει ανέβει θεαματικά.

Type R, Megane R.S., A-Class AMG, Hyindai i30 N, Focus RS. Αλλά και πιο κάτω σε κυβικά. Το Corsa OPC έχει τσαγανό (αλλά παραδοσιακά, δεν «έχει» επιλογέα…), το Swift GTi έχει μια ευχάριστη πρωτόλεια αίσθηση, το πρώην Scirocco (που δεν είναι hatchback αλλά coupe) έχει απίστευτα σταθερό πάτημα.

Με εξαίρεση, όμως, τα καυτά hatchback, η αυτοκινητοβιομηχανία οδηγείται συστηματικά στην αποσύνδεση του μέσου οδηγού από τα δρώμενα. 

Μια θυσία τεράστια όσον αφορά την οδηγική ευχαρίστηση υπέρ μιας ατέλειωτης gadgetoλογίας.

Για να είμαι ειλικρινής,  λατρεύω τη φιλοσοφία της Apple, αλλά αυτή η αμάσητη μεταφορά της σε κάθε αυτοκίνητο που θέλει να εμφανίζεται ως σύγχρονο με τις εξελίξεις, κάπου βγάζει εκτός στόχου τη ραχοκοκαλιά της οδήγησης.

Τεσπά. Η συμβουλή είναι η εξής: σύντροφοι των δρόμων, κρατήστε τα κοσμήματα. Είναι ακόμα αυτή η καταραμένη αίσθηση. Αλλά και μια γενικότερη στάση ζωής. Και, βέβαια, μην «μασάτε» με τα applications αλλά με το ψητό. Όσο έμεινε ακόμα.

Photo: V27 Photography

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει