Προσπερνώντας με 6η τελειωμένη τον «πολτό»

Post date:

Author:

Category:

alfa romeo

 

Όταν το παλιό σνομπάρει το καινούργιο. Για αυτοκίνητα μιλάμε

Άνθρωποι των περιοδικών παύλα ιστοσελίδων, κολλημένοι με το σασπένς της οδήγησης, μπήκαμε στο trip του ρετρό. Ξεκινήσαμε ψαχουλεύοντας τις λίστες με τα καινούργια αυτοκίνητα και καταλήξαμε σε ένα κοινό, λίγο πολύ, συμπέρασμα: λίγα, πραγματικά λίγα αυτοκίνητα είναι εκείνα που συνεχίζουν να μας κάνουν κλικ. Ένα 10%. Και πολύ σου λέω.

Ναι, είναι μια ανομολόγητη αλήθεια. Ξεψάχνισε όσο θες τους πίνακες πώλησης με τα καινούργια μοντέλα και θα δεις το βλέμμα σου να κοντοστέκεται λίγες μόνο φορές. Τη συντριπτική πλειοψηφία θα την περάσει ο αμφιβληστροειδής σου με 6η τελειωμένη.

Και το κυριότερο; Όσο περνάει ο καιρός,  εκτιμούμε όλο και περισσότερο την κλασική αίσθηση: μια κρεμαγιέρα με κανονική υδραυλική υποβοήθηση, ένα σερβό που ακόμα τηλεγραφεί το βαθμό πέδησης, μια κύλιση που δεν σε απομονώνει τελείως. Διάολε…

Δεν είναι τυχαίο, όπως μου ΄λεγε φίλος petrolhead, ότι πολύς κόσμος που αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχει κάποια αυτοκίνητα εφταετίας, δεκαετίας, ακόμα και εικοσαετίας, αντί να τα πουλήσει για ένα κομμάτι ψωμί, τα κρατάει στο γκαράζ. ‘Η ακόμα καλύτερα τα βγάζει (δεν έχει σημασία το πώς…) σε επιλεγμένα track days για να τα χαρεί σαν αντροπαρέα.

Παλιές Alfa, Ντελτόνες, πολλά Ε30, Ε34, κάποια Impreza, γιατί όχι μερικές 2.5 16V (για Mercedes μιλώ…), αλλά και μικροί ήρωες, προσεγμένα Rallye, NB, βγαίνουν στο δρόμο και χαίρεσαι που τα βλέπεις.

Κι ακόμα περισσότερο; Χαίρεσαι να τα οδηγείς. Ναι, δεν έχουν 28 αερόσακους, ούτε αυτόματους πιλότους που διαβάζουν το δρόμο όσο εσύ παίζεις με το iPad, αλλά έχεις ακόμα αυτό το αίσθημα της σύνδεσης με το μηχάνημα.

Mε μια εξαίρεση: θεωρώ πως υπάρχει μια κατηγορία που έχει αναβαθμιστεί ραγδαία. Και λέγεται »hot hatch». Εδώ, σαν πράξη αντίστασης, πολλές εταιρείες παρουσιάζουν τον καλύτερο εαυτό τους. Έστω κι αν το τιμολόγιο έχει ανέβει θεαματικά.

Type R, Megane R.S., A-Class AMG, Hyindai i30 N, Focus RS. Αλλά και πιο κάτω σε κυβικά. Το Corsa OPC έχει τσαγανό (αλλά παραδοσιακά, δεν «έχει» επιλογέα…), το Swift GTi έχει μια ευχάριστη πρωτόλεια αίσθηση, το πρώην Scirocco (που δεν είναι hatchback αλλά coupe) έχει απίστευτα σταθερό πάτημα.

Με εξαίρεση, όμως, τα καυτά hatchback, η αυτοκινητοβιομηχανία οδηγείται συστηματικά στην αποσύνδεση του μέσου οδηγού από τα δρώμενα. 

Μια θυσία τεράστια όσον αφορά την οδηγική ευχαρίστηση υπέρ μιας ατέλειωτης gadgetoλογίας.

Για να είμαι ειλικρινής,  λατρεύω τη φιλοσοφία της Apple, αλλά αυτή η αμάσητη μεταφορά της σε κάθε αυτοκίνητο που θέλει να εμφανίζεται ως σύγχρονο με τις εξελίξεις, κάπου βγάζει εκτός στόχου τη ραχοκοκαλιά της οδήγησης.

Τεσπά. Η συμβουλή είναι η εξής: σύντροφοι των δρόμων, κρατήστε τα κοσμήματα. Είναι ακόμα αυτή η καταραμένη αίσθηση. Αλλά και μια γενικότερη στάση ζωής. Και, βέβαια, μην «μασάτε» με τα applications αλλά με το ψητό. Όσο έμεινε ακόμα.

Photo: V27 Photography

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport