Όσο πιο αρχαίο τόσο πιο δύσκολο. Νόμος

Post date:

Author:

Category:

Βλέπεις φωτό σαν κι αυτές και αναρωτιέσαι για το πόσο θάρρος, «άντερα» και ρίσκο θα χρειαζόσουν για να οδηγήσεις ένα κλασικό αυτοκίνητο στο όριο. Ακόμα περισσότερο; Ένα αρχαίο

Knox type R 1911

Χοντρό μπουφάν, κότσια και πολλές προσευχές μην τυχόν «γυρίσει» το Knox Type R του 1911 και σε δαγκώσει. Θεός φυλάξει


Πώς θα ‘νιωθε ένας Tazio Nuvolari, ένας Rudolf Caracciola, ένας Bernd Rosemeyer ή ένας Fangio οδηγώντας ένα σύγχρονο αυτοκίνητο;

Οι άνθρωποι που οδηγούσαν τα τέρατα της εποχής, τα Silver Arrows, τα Auto Union, τις πρώτες Ferrari και Alfa Romeo, δεν είχαν καμία σχέση με εμάς. Ως οδηγούς, εννοώ.

Με λάστιχα «ποδηλάτου», καμία αίσθηση ασφάλειας, οδηγούς να εκτοξεύονται καμιά τριαανταριά μέτρα απ΄το κόκπιτ σε κάθε σύγκρουση και ψυχικά άντερα μονομάχων σε ρωμαϊκές αρένες, οι μεγάλοι οδηγοί των αρχών του περασμένου αιώνα, ήταν σε μια δική τους σφαίρα.


Rudolf Caracciola
Rudolf Caracciola

Όταν ο Caracciola ρωτήθηκε το 1927 για το πώς του φαινόταν το Nürburgring των, τότε, 27,84 χιλιομέτρων είχε έτοιμη την απάντηση: «τρομερά δύσκολο». Καταλαβαίνεις; Για να το λέει αυτό ο Rudold με τα αγωνιστικά του «ζω-δε ζω»


Το νέο είναι εύκολο. Νόμος

Τι σχέση έχουν με εμάς όλα τα ιερά τέρατα των άλλων εποχών; Ή, για να το θέσω ορθότερα, τι σχέση έχουμε εμείς με αυτούς τους ήρωες του motorsport;

Η απάντηση είναι περιττή αν αναλογιστείς ακόμα και μια πιο κοντινή χρονική σύγκριση. Μπες να οδηγήσεις μια Ferrari Testarossa του ’84, μία Porsche 911 της δεκαετίας του ’60 και στο «καπάκι» ένα σύγχρονο hot hatch.


Βάλε έναν μέσης ικανότητας οδηγό σε μια απαιτητική διαδρομή και δοκίμασε, όχι τα αυτοκίνητα, αλλά τον εαυτό του. Εννοείται θα ‘ναι ταχύτερος με το hot hatch. Κι όχι με τη Testarossa. Δε θέλει ρώτημα. Εννοείται


Μπορεί το πρώτο να είναι ένα μαζικό προϊόν για τους πολλούς και μπορεί ακόμα και τα σπορ αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’80 να ήταν απείρως εξελιγμένα, όμως μαθαίνουμε πλέον στην ευκολία της ταχύτητας. Πόσο κάνει τα 0-100, πόσο το Ring, 1,000, 1,500 άλογα και πάει λέγοντας. Και έχει μασήσει το παγκόσμιο κοινό στην ακατάσχετη ιπποδύναμη. Το θέμα είναι η ικανότητα, όχι τα specs. Άποψη.

Και κάπου εκεί είναι που θυμάμαι μια ατάκα του Bob Hall, του ανθρώπου που θεωρείται ο πνευματικός πατέρας της ομάδας που εξέλιξε το πρώτης γενιάς MX-5.


Έλεγε, λοιπόν, ο Hall πως αν δεν μπορείς να πας γρήγορα με 90 ίππους, μάλλον δεν μπορείς να πας και με 900. Ισχύει

Mazda MX-5 Bob Hall

Για να το κλείσω: αν έχεις τα άντερα να πας, έστω, σβέλτα ένα Knox Type R του 1911, τότε μπορείς να δαμάσεις ό,τι κινείται.

Tazio, Bernd, Juan, σας ευχαριστούμε θερμά για τα μαθήματα ταπεινότητας.


Tazio Nuvolari

Photo: carandclassic.co.uk / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει