Όταν η Lancia έπινε Martini. Για το αλκοόλ στο motorsport

Post date:

Author:

Category:

Η θρυλική Lancia Delta S4 του περιβόητου Group B. Ό,τι πιο σκληροπυρηνικό κυκλοφορούσε στα ράλι με ντεκόρ τις μπλε-γαλάζιες-κόκκινες γραμμές της Martini. Όταν το πιοτό πουλάει

Lancia Martini

Η κοινή λογική λέει πως, κανονικά, οι λέξεις «οδήγηση» και «αλκοόλ» καλό είναι να μην συνυπάρχουν στην ίδια πρόταση. Αμ έλα μου, όμως, που συχνά πάνε χέρι-χέρι.


Επί δεκαετίες το motorspot ήταν μια από τις πιο εμπορικές πλατφόρμες προβολής του πιοτού (sic)

Κλασικοί παραγωγοί, όπως οι Martini, Campari, Heineken, Peroni ή Chandon έχουν στολίσει μονοθέσια, προβληθεί σε πίστες και, όπως η τελευταία των προαναφερομένων, έχουν λούσει με σαμπάνια τη χαρά των νικητών στο βάθρο.

- Διαφήμιση-

Κάποιοι ίσως να θυμούνται την αγαστή συνεργασία της Johnnie Walker με τον πρωταθλητή της Φόρμουλα 1, Mika Häkkinen – μάλιστα με την υποστήρικη του Κοινοβουλίου της Σκωτίας.

Ή εκείνη τις υπέροχες αγωνιστικές Lancia με τα τρίχρωμα αυτοκόλλητα της Martini. Φήμες λένε πως πήγαιναν ακόμα πιο γρήγορα με αυτές.

Οι αγώνες αυτοκινήτων ανέκαθεν ήταν ένας αγωγός επικοινωνίας σε μαζικό κοινό.



Το αλκοόλ πουλούσε στο σπορ

Ήταν η γοητεία του κοκτέιλ καθώς βλέπεις οδηγούς να περνούν στο όριο της πρόσφυσγς, η μέθη της νίκης, το σασπένς της ταχύτητας, η παραζάλη του εξτρίμ.

Όσο και αν ακούγεται αντιφατικό, το μήνυμα πλέον έχει μετακυλιστεί σε ένα τύπου «είμαστε σαν και εσάς, τους θεατές, μας αρέσουν τα αυτοκίνητα, οδηγείστε με ασφάλεια, πηγαίνετε σπίτι σας με νηφαλιότητα, περάστε ωραία με τους αγαπημένους σας και (γκαγκάν-γκαγκάν) ανοίξτε και ένα από τα μπουκάλια μας στην επιστροφή για να διασκεδάσετε».

Τα νεότερα χρόνια, για παράδειγμα, η ομάδα της Force India στην F1 ήταν η πρώτη που είχε το λογότυπο του ουίσκι Whyte& Mackay ενώ η Lotus του Ραικόνεν ήταν ντυμένη στα χρώματα του Golden Label, της πρίμιουμ σειράς του Johnnie Walker.

Deal ή αστοχία;


To oυίσκι Bowmore Masters’ Selection είναι ο νέος καρπός της συνεργασίας της Aston Martin

Bowmore Aston Martin

Για πρώτη φορά το αυτοκίνητο-σύμβολο του Τζέιμς Μποντ συνεργάζεται με μία εταιρεία παραγωγής ουίσκι. Και, όπως ισχυρίζεται, αναζητά τη «χρυσή μαθηματική αναλογία». Καλό deal ή επανάληψη αστοχίας;


Ο αντίλογος

Για κάποιους, ωστόσο, η βασική ιδέα είναι πως, έστω και αν σε πρώτη ανάγνωση αλκοόλ και αγώνες αυτοκινήτου απέχουν δύο κόσμους μακριά, τα σπορ events παρακολουθούνται από κόσμο που γενικώς βρίσκεται σε χαλαρή διάθεση.

Ως εκ τούτου, το μήνυμα της κατανάλωσης με μέτρο και υπό συνθήκες -κοινώς, smart drinking– περνά πιο εύκολα σε σχέση με τον αυστηρό διαχωρισμό.

Ίσως για αυτό, όπως διαβάζω αυτές τις μέρες, η Aston Martin πήρε την απόφαση να συνεργαστεί με την σκωτσέζικη εταιρεία παραγωγής ουίσκι, Bowmore, που, πλάκα-πλάκα, ξεκίνησε τη λειτουργία της λίγο πριν τη γαλλική επανάσταση, κάποια μέρα του ούλτρα μακρινού 1779.

Για πρώτη φορά, λοιπόν, η εν λόγω εταιρεία συνεργάστηκε με την Aston και τώρα, Νοέμβρη του 2021, συναντήθηκαν, λέει, τα δύο μεγάλα μυαλά των δύο εταιρειών και παρουσιάζουν το απόλυτο. Ένα τελειοθηρικό, επίσης λέει, ουίσκι με παλαιότητα 21 ετών το οποίο, μάλιστα, «υπακούει» στη χρυσή μαθηματική αναλογία που εφαρμόζει η Aston στη σχεδίαση των αυτοκινήτων της

Aston Martin

Η επίσημη ιστοσελίδα της βρετανικής εταιρείας προβάλλει πρώτα απ’ όλα την αισθητική αρτιότητα 


Τι εννοεί ο ποιητής; Χικ!

Ότι αν σου αρέσουν αισθητικά οι Aston, είναι επειδή, λέει, έχουν τις ιδανικές αναλογίες.

Ότι, δηλαδή, κάθε τμήμα τους είναι υπολογισμένο να ανταποκρίνεται στην ενστικτώδη αισθητική αντίληψη του ωραίου.

Λέτε; Οι connaisseurs του αλκοόλ έχουν την τελική κρίση αφού πρώτα καταθέσουν το ποσόν των 300 δολαρίων για ένα μπουκάλι του Bowmore Masters’ Selection.

Σε κάθε περίπτωση, η αρχή παραμένει: Drink. But not drive.


Αρχική δημοσίευση Protagon / Photo: lancia.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει