Η δήλωση του CEO της Ford, Τζιμ Φάρλει, ότι η εταιρεία αποσύρεται από το «βαρετό» Focus, όπως έχει ήδη αποσυρθεί από το «βαρετό» Fiesta, είναι από αυτές που σε κάνουν να ξανατσεκάρεις αν διάβασες σωστά. Κι όμως, σωστά διαβάζεις
Το Focus είναι ήδη προ των πυλών της κατάργησής του από τη γκάμα, στα τέλη το 2025. Τώρα το πώς ένα κορυφαίο μικρομεσαίο καταλήγει να θεωρείται «βαρετό» ίσως αποτελεί μία αποκαλυπτική θεώρηση στο προσωπικό σύμπαν του CEO της Ford
Στην πρόσφατη συνέντευξή του στο βρετανικό car, ο CEO της Ford δήλωσε πως η εταιρεία «αποσύρεται από τη δραστηριοποίησή της σε βαρετά αυτοκίνητα και θα επικεντρωθεί στα εμβληματικά της». Ο πρόεδρος, όπως διευκρινίζει η είδηση, εννοεί τα Bronco, Mustang και Raptor
Το διάβαζα και το ξαναδιάβαζα για να δω μήπως κάτι δεν κατάλαβα σωστά.
Τουλάχιστον ο CEO της Ford παραδέχθηκε πως τα Fiesta και Ford ήταν «εμπορικά επιτυχημένα». Πώς θα μπορούσε άλλωστε να μην πει έστω αυτό; Μιλούσαν οι αριθμοί.
Όμως το να χαρακτηρίζεις ως βαρετά δύο μοντέλα σου τα οποία αντικειμενικά ήταν από τα κορυφαία, ειδικά όσον αφορά τον ενθουσιώδη, ακριβή και εξαιρετικά ψαγμένο προσθιοκίνητο τρόπο που διαχειρίζονται το δρόμο, είναι ίσως η πιο αστεία, πιθανότατα και πιο άστοχη δήλωση που διάβασα τελευταία. Και δη από κάποιον CEO
Επίσης, να προσθέσω, όπως ήδη είχα γράψει στο «αντιπαθητικό» άρθρο για το νέο Ford Capri, δεν είναι κατόρθωμα να εξελίσσεσαι σε υποβραχίονα μιας άλλης εταιρείας, εν προκειμένω της VW.
Ο ευρωπαϊκός Τύπος ή έστω μέρος αυτού που σχολιάζει ανεξάρτητα, γράφει για το παρακλάδια των ID.4 και ID.5 με το σήμα του «μπλε οβάλ». Δεν είμαι ο μόνος. Απλώς προσπαθούμε να πούμε τα αυτονόητα
Από πού να το πιάσουμε;
Είναι μάλλον περιττό να αποδείξεις το στρεβλό της δήλωσης του CEO της Ford.
Καθώς πρόκειται για μία εταιρεία τα προϊόντα της οποίας εκτιμώ πολύ, θεωρώ πως περιπτώσεις Fiesta και Focus ήταν, ανεξαρτήτως γενιάς τους, κορυφαία από δυναμική άποψη – κοινώς, στο πώς στέκονται στο δρόμο.
Αν έχεις δυο δράμια εμπειρίας και συσχετισμών στις αντίστοιχες κατηγορίες, μπορείς να διακρίνεις ήταν -και παραμένουν- αμφότερα δείγματα οδηγικής γραφής.
Από πού να το πιάσουμε, λοιπόν; Απ΄το πρώτης γενιάς Focus που άλλαξε τα δεδομένα;
Από εκείνο το δεύτερης γενιάς Mondeo, μία αυτοκινητάρα που έκρυβε κάτω από την «ουδέτερη» σχεδίασή της ένα άψογα στημένο οικογενειακό; Ή από τα διάφορα Fiesta ST; Περιττά όσα έγραψα γιατί είναι αυτονόητα.
Μάλιστα, είχα κάποτε χαρακτηρίσει τη Ford ως τη «BMW της διπλανής πόρτας», ειδικά την εποχή που η γερμανική εταιρεία είχε περισσότερο «αθλητικό» χαρακτήρα στα μαζικά της μοντέλα. Εκτιμώ το βάθος της Ford, το ιστορικό της παρελθόν, την εμπλοκή της με το motorsport, το πνεύμα της. Ένα διόλου βαρετό πνεύμα ξέρεις, Τζιμ
Τα νούμερα
Όπως αποτυπώνουν και οι σχτικοί δείκτες, οι πωλήσεις της Ford δεν πάνε καλά στην Ευρώπη.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) που περιλαμβάνει τις πωλήσεις σε 27 χώρες, το πρώτο μισό του 2024 εμφανίζουν πτώση της τάξης του 16,9%.
Το δε τέλος της παραγωγής του Fiesta ανάγκασε τους παραδοσιακούς φίλους της Ford να στρέψουν αλλού το ενδιαφέρον τους.
Προσθέστε μάλιστα ότι η κατηγορία των υπερμίνι εμφανίζει άνοδο 5,7%. Κερδίζουν τα Dacia Sandero, Renault Clio, Peugeot 208 και πολλά άλλα. Πάντως όχι το Fiesta.
Δε χρειάζεται, λοιπόν, και πολλή φαντασία να σκεφθεί κανείς για το τι θα συμβεί όταν του χρόνου το Νοέμβριο θα βγει εκτός και το Focus από την αντίστοιχη κατηγορία.Θα καταφέρουν τα ηλεκτρικά της Ford να αναπληρώσουν το χαμένο έδαφος; Θα δείξει. Ο δε CEO της Ford το πιστεύει πάντως. Ε, κάτι θα ξέρει καλύτερα
Photo: ford.gr / Γ. Δημόπουλος / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.