Περί του Golf GTI TCR και άλλων καινών δαιμονίων

Post date:

Author:

Category:

Το κύκνειο άσμα του VW Golf Mk7.5, λίγο πριν εμφανιστεί το «8άρι», λέγεται GTI TCR, αποδίδει 290 PS, εκφράζει τη Golf φιλοσοφία στην πιο σπορ εκδοχή της και ήρθε στην ελληνική αγορά έναντι €48.700

VW Golf GTI TCR

Το VW Golf GTI TCR σε σπάνια εμφάνιση. Δυνατό, 290 PS, ιδιαίτερο. Σε κάποια χρόνια από σήμερα θα μπορούσε να γίνει και συλλεκτικό


Σηκώνοντας το καπό του VW Golf GTI TCR θα συναντήσεις μια γνώριμη μονάδα, όχι κάτι το εντυπωσιακά καινούργιο. Θα δεις το δίλιτρο κινητήρα, εννοείται υπερτροφοδοτούμενο και τετρακύλινδρο, με τον κωδικό ΕΑ888, με φίλτρο σωματιδίων στην εξαγωγή.

Στην προκειμένη περίπτωση αναβαθμισμένος. Αλήθεια, πόσο εύκολη είναι, πλέον, η «αναβάθμιση» στη turbo εποχή.

Το Golf GTI TCR αποδίδει 290PS, επιταχύνει στα 0-100 km/h σε ένα αξιοπρεπές για την κατηγορια 5.6» και έχει μια τελική που αγγίζει τα 260 km/h – αν το πάρεις με το έξτρα πακέτο που δίνει τα +10 km/h σε σχέση με τα 250 που έχει κανονικά

Kανονικά, θεωρoύμε πως θα έπρεπε το de-limit σε ειδικές εκδόσεις, όπως το GTI TCR, να είναι στάνταρ.

Ή έστω να μην είναι στάνταρ -αν θες να υπενθυμίζεις την άλλοτε «συμφωνία κυρίων» των γερμανών κατασκευαστών (πλην Porsche)- αλλά να μην το χρεώνεις, διάολε, παραπάνω. Ένα κλικ στο software είναι. Για όνομα. 

Να ενημερώσουμε επίσης (sic) πως τιμολογιακά, σε αγορές όπως Γερμανία, κοστίζει κάτι τι λιγότερο από €39.000.

Για τους «έξω» είναι, δηλαδή, κατά περίπου €2.000 φτηνότερο από το τετρακίνητο Golf R και κατά €7.000 ακριβότερο από το επίσης εμπροσθιοκίνητο Golf GTI Performance – το τελευταίο, ουσιαστικά, αντικατέστησε το »entry level» Golf GTI καθώς θα δυσκολευόταν με τους νέους κανονισμούς WLTP

Ζόρι τα WLTP – η κορεκτίλα προχωρά υπό την πίεση των απανταχού «Πράσινων» που έχουν κάνει την τρίχα τριχιά. Άσχετο.

7-τάχυτο DSG και επιπλέον ψύξη

Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός στάνταρ αυτόματου DSG κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Για τη βέλτιστη διαχείριση της μεταφοράς ισχύος και της θερμότητας, το Golf GTI TCR εφοδιάζεται με δύο επιπλέον ψυγεία νερού που βρίσκονται μπροστά και είναι ίδια με εκείνα του τετρακίνητου Golf R.

Τελική έως 260 χλμ/ώρα

Ο στάνταρ, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display δείχνει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, η οποία αυξάνεται στα 260 χλμ./ώρα με την αφαίρεση του ηλεκτρονικού περιοριστή (Vmax limit) ενώ μία αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής διασφαλίζει το απαιτούμενο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο.

Το Golf GTI TCR ολοκληρώνει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα. Ο 16-βάλβιδος turbo 4-κύλινδρος TSI εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων και έχει μέση κατανάλωση 6,7 λίτρων/100 χλμ. (κατά NEDC). 


Golf GTI TCR εσωτερικό
Παρακαλούμε μη ρωτήσετε πώς προκύπτει το περί »premium hatchback». Προκύπτει αν το συγκρίνεις με μερικές άλλες επιλογές της αγοράς. Το νιώθεις, το αγγίζεις, υποκλίνεσαι στην απλότητα της εργονομίας και των trims. Οι Γερμανοί απέκτησαν αισθητική εδώ και χρόνια

Για το VW Golf GTI TCR υπάρχουν διαθέσιμοι τροχοί 19 ιντσών, 20 ιντσών -ναι, ευτυχώς μέχρι εκεί σταματάει το μέτρημα-, μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατα 20mm σε σχέση με το GTI, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις αλλά και εξάτμιση της Acrapovic – που πρέπει να είναι το ισχυρότερο εξαγώγιμο προϊόν της Σλοβενίας.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, το Golf GTI TCR είναι μάλλον το κύκνειο άσμα της πλατφόρμας που λέγεται Mk7.5 – επί το ελληνικότερον «επτάμισυ». Η νέα γενιά Golf, το «8άρι», έρχεται.

Και να δείτε που σε λίγα χρόνια από σήμερα, όχι πολλά, περιπτώσεις σαν το Golf GTI TCR θα τις βλέπουμε με ρομαντισμό για τον ήχο, το σασπένς και τα «κιλά» χαρακτήρα μιας σπορ εκδοχής.


Κάπου στα Χάιλαντς, με έρημους δρόμους και σκέτη φύση. Το VW Golf GTI TCR διαχειρίζεται την απρόβλεπτη χωροταξία με την παραδοσιακή ασφάλεια του »Golfiness»


Photo: Volkswagen

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει