Το οδηγικό μέλλον: απαντώντας στο γιο ενός petrolhead

Post date:

Author:

Category:

«Kαι δηλαδή, μπαμπά, στο μέλλον δεν θα μπορώ να οδηγώ εγώ; Θα πηγαίνει μόνο του;» Η απάντηση στο γιο ενός petrolhead για το αυτόνομο μέλλον που μας περιμένει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος petrolhead

Τα καλά πράγματα τα μαθαίνεις μικρός. Όπως, για παράδειγμα, σε μια 911 GT3. Μόνο που, ταυτόχρονα, κακομαθαίνεις και δε θες να δεις το μέλλον της οδήγησης ευνουχισμένο


Toν βλέπεις, γιε μου, τον εφιάλτη του petrolhead να έρχεται.

Θυμάσαι, για παράδειγμα, που κατεβαίνοντας κάποτε με μία Mercedes CLA άναβε ένα κόκκινο φωτάκι στο ταμπλό κάθε φορά που πλησιάζαμε αρκετά το μπροστινό αυτοκίνητο;

- Διαφήμιση-

– Το θυμάμαι, μπαμπά.

– Θυμάσαι, επίσης, πώς το Focus και κάποια άλλα παρκάρουν σχεδόν μόνα τους; Ή και εκείνο το φοβερό βίντεο με τη BMW, τη 2άρα, που έκανε παντιλίκια μόνη της;

– Χαζός είμαι; Φυσικά.

Για όσους χάσουν επεισόδια, παρατίθεται ευθύς αμέσως.


Στο μέλλον τα περισσότερα, αν όχι όλα τα αυτοκίνητα, θα είναι αυτόνομα

Θα πηγαίνουν μόνα τους. Εμείς, εσείς (ελπίζω να τα ‘χω τινάξει), θα καθόμαστε και θα μας πηγαίνει όπου θα του έχουμε ορίσει.

– Καλά, αυτό είναι πολύ σπαστικό. Και δεν θα μπορώ να οδηγήσω, δηλαδή; Ένα στενάχωρο βλέμμα κάλυψε το -παιδικό τότε- μούτρο του Έκτορα.

– Το πιθανότερο είναι πως όχι. Αλλά μάλλον αυτό θα πάρει μερικές δεκαετίες για να εφαρμοστεί παντού.


Μπορεί και σε εκατό χρόνια από τώρα η τεχνολογία να έχει προχωρήσει τόσο πολύ που οι άνθρωποι τότε να αναρωτιούνται για το πώς άφηναν εκατοντάδες εκατομμύρια οδηγούς, χαζούς, κουλούς, μεθυσμένους, παράνομους, νυσταγμένους και ελάχιστους καλούς να οδηγούν ελεύθερα ένα φονικό όπλο που ζυγίζει δυο τόνους


Η συνέχεια του έργου

Η συνέχεια όφειλε να είναι ρεαλιστική. Πως ναι, θα χρειαστεί χρόνος για να βρεθούν οι φόρμουλες των ασφαλιστικών εταιρειών για να εντοπίζεται τις πταίει αν τυχόν τα συστήματα δεν λειτουργήσουν.

Πως μένει να εξελιχθούν πιο ακριβή συστήματα πλοήγησης για να μπορούν να «διαβάζουν» το δρόμο ακόμα κι αν έχει πέσει, για παράδειγμα, χιόνι και κρύβει τη διαγράμμιση.

Όπως, επίσης, ναι, θα υπάρξουν και πλεονεκτήματα. Θα μειωθούν δραματικά τα τροχαία, θα σωθούν ζωές. Το απόλυτο επιχείρημα υπέρ της αυτόνομης οδήγησης. 

Θα μπορούν ομάδες του πληθυσμού με ειδικές ανάγκες να χαρούν την ιδέα της μετακίνησης και να μην είναι εγκλωβισμένες στο σπίτι.


Mercedes E-Class δοκιμή

Θα παρακαμφθεί η βαρετή πλευρά της οδήγησης. Όπως το να ‘σαι φρακαρισμένος στην κίνηση, 1η-νεκρό-1η. Αλλά ουαί και αλίμονο αν οι hackers επέμβουν στα τηλεκατευθυνόμενα που θα οδηγούμε. Σόρι, που θα οδηγούνται, ήθελα να πω


Ο μικρός Έκτορας (που δεν είναι τόσο μικρός όσο στη φωτό πια) εξοικειώνεται πιο γρήγορα από μένα με πλήκτρα, λειτουργίες και infotainment.

Και μάλλον, καθώς η τεχνολογία προχωρά, είτε μας αρέσει είτε όχι, θα αφομοιώσει εξίσου γρήγορα τη μορφή των πραγμάτων που έρχεται. Γιατί έρχεται.

Βλέπετε, δεν θα επενδύονταν τα συγκλονιστικά ποσά της Volvo (από τις πρώτες που μπήκαν στα βαθιά της αυτόνομης οδήγησης), της Apple  που ετοιμάζει το δικό της αυτοκίνητο ή το σύνολο, σχεδόν, των κατασκευαστών που μετατρέπουν σιγά-σιγά την οδήγηση σε ψηφιακή υπερπαραγωγή.

Κι ο οδηγός; Όσοι λατρεύουμε την οδήγηση; Όσοι ζούμε (και) για αυτό; Θα πέσει ο petrolhead στη μαύρη τη στεναχώρια;

Καλή ερώτηση. Αλλά κανείς δεν ξέρει με απόλυτη ακρίβεια.

Μπορεί η οδήγηση, όπως την ξέρουμε, να περιοριστεί σε πίστες και μόνο. Ή σε καθορισμένες διαδρομές με υπερβολικά ασφάλιστρα που θα αποθαρρύνουν τη διαδικασία. Πάντως ειδικά οι σπορ κατασκευαστές δεν πιστεύω πως θα αφήσουν τη χαρά της οδήγησης να χαθεί. Θα χαθούν κι οι ίδιοι. Το πιθανότερο ίσως είναι πως θα αλλάξουν οι προϋποθέσεις για τη χαιρόμαστε. Οδήγα γιατί χανόμαστε. Έκτορα, προλαβαίνεις;


Mick Schumacher

Photo: 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει