Petrolheads, τη Renault που ξέρατε ξεχάστε την

Post date:

Author:

Category:

Η Renault έχει ήδη αλλάξει δρόμο, αφήνει στο παρελθόν τα hot hatch που αγαπήσαμε και επισήμως ανακοινώνει ότι θα τοποθετεί περιοριστή τελικής ταχύτητας στα 180 km/h. Σε όλα τα μοντέλα της. Ανεξαρτήτως. Τα πάντα όλα «προσφορά» στα νέα ήθη της αυτοκίνησης. Δε μιλάμε για αλλαγή ρότας αλλά για την αποσύνδεση των petrolheads από το target group της εταιρείας

Renault Megane RS

Τα Megane RS, σε όποια εκδοχή τους, όλα τα πρόσφατα χρόνια, έθεσαν τον πήχυ στα προσθιοκίνητα hot hatch. Και δεν προβλέπεται διάδοχός τους. Κρίμα. Τόσα καντάρια γνώσης στην υπηρεσία του Πραγματικού Οδηγού


Όχι ότι είναι το μόνο μοντέλο της Renault που δε θώσει σκυτάλη σε μια επόμενη έκδοση

Ήδη είχαμε γράψει, μάλλον πρώτοι στο 4Drivers, ότι το Clio RS δεν πρόκειται επίσης να έχει συνέχεια ως έκδοση

Αν μου επιτρέπετε, έχοντας τριφτεί ξανά και ξανά με τα γαλλικά hot hatch, πέραν της δημοσιογραφικής επαφής σε δοκιμές, και ως ιδιοκτήτης η εικόνα είναι άκρως αποθαρρυντική.


Renault Clio RS δοκιμή

Μιλώ ως petrolhead

Όχι ως γενικό κοινό που δεν έχει καμία οδηγική σχέση με τη γαλλική φίρμα.

Αυτό, δηλαδή, που πιθανότατα δεν το ενοχλεί ο ντε και σώνει περιορισμός της τελικής ταχύτητας, τα όποια μπλοκέ διαφορικά, τα PerfoHub και το όποιο σασπένς της οδήγησης.

Εδώ υπάρχει μια πατριδογνωσία από ένα κάρο Πραγματικά Αυτοκίνητα, από σασί που έλαμψαν σε δρόμο και ειδικές διαδρομές.

Τι να πρωτοσκαλίσεις; Από τα θρυλικά 5 GT; Τα Williams; Σωρεία από Clio RS; Κορυφαία Megane; Ακόμα και Twingo RS. Ή ό,τι άλλο έχει συνδεθεί με την έννοια της εστιασμένης οδήγησης


Renault Megane RS Trophy

Ναι, η ηλεκτροκίνηση (τυχαίο που το κίνημα της πρίζας ξεκίνησε από τη VW που ξεπλένει τις βαριές ηθικές μνήμες του Dieselgate;), οι ρύποι με το άλλοθι της «κλιματικής αλλαγής» αλλά και ένα ολόκληρο μιντικακό σύστημα που φοβάται πως μπορεί να μείνει χωρίς δουλίτσα συμβάλλουν στο να καταποθεί αμάσητη η νέα ατζέντα

Αν περιορίζεις φασιστικά την τελική στα 160 ή στα 180, αν ήδη μιλάς (όχι μόνο ως Renault αλλά και ως άλλοι κατασκευαστές) για συστήματα καταγραφής οδικής συμπεριφοράς και, συνεπακόλουθα, επιβράβευσης των φρόνιμων, καλών παιδιών με χαμηλά ασφάλιστρα, ποιο το νόημα τού να διατηρηθεί ένα βιογραφικό hot hatch για «ανώριμους» οδηγούς;

Εξομολόγηση

Θα αφιέρωνα ευχαρίστως τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής μου με ένα Cup της Renault.

Ή και με κάποια άλλα καλά αυτοκίνητα, πισωκίνητα, τετρακίνητα και συγκεκριμένες εκδόσεις συγκεκριμένων κατασκευαστών που πέρα από τελικές, ντιρεκτίβες και ηλεκτρικούς μονόδρομους θα συνεχίσουν να χαρίζουν οδηγικά χαμόγελα.

Και μετά σκίστε μου το δίπλωμα.

ΥΓ1 Ίσως να μη φαίνεται στους απ’ έξω του «χώρου», όμως το άρθρο θέλει θάρρος για να αναρτάται. Γιατί έχει και τίμημα. Όμως η ζωή είναι πολύ μικρή για να μη γράφεις αυτά που πραγματικά πιστεύεις.

ΥΓ2 Αφιερωμένο σε μερικά πεκινουά της δημοσιογραφίας, δήθεν πετρολχεντάδες, που αρχίζουν να βολεύονται στο νέο «καναπέ».


Renault RS Day

Photo: evo.co.uk

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει