Ποια BMW Μ3 ήταν η καλύτερη; (video)

Post date:

Author:

Category:

Πέντε γενιές BMW M3, ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα των τελευταίων δεκαετιών, «πόρνη και κυρία, αλήτισσσα Μ3» που λέει και το γνωστό ρητό. Οι Άγγλοι μάζεψαν την αφρόκρεμα στην πίστα αλλά πριν καν δεις το video μπορείς να ψηφίσεις κατά βούληση

Για να μπω κατευθείαν στο ζητούμενο, κατά την ταπεινή μου άποψη, η καλύτερη ήταν η ειδική έκδοση της Ε46, η περιβόητη CSL. Σωστό μέγεθος, αρρενωπή σχεδίαση χωρίς περιττά στοιχεία, υστερικός ατμοσφαιρικός, μινιμαλιστικό εσωτερικό, καθίσματα-γλυπτό και ακρίβεια νυστεριού.

Δεν είχε και τόσο σπουδαία φρένα -όπως, παραδόξως, όλες οι Μ3, με εξαίρεση τα κεραμικά της τελευταίας γενιάς- αλλά το μειωμένο βάρος σε σχέση με τη «full fat» E46 M3 συμψήφιζε το πρόβλημα. Και, βέβαια, ήταν και παραμένει πανάκριβη. Υπερβολικά ίσως αλλά έτσι παραμένει το λεγόμενο exclusivity.

Όλα, φυσικά, ξεκίνησαν με την αρχετυπική Ε30 Μ3, ένα από τα πιο καλοζυγισμένα σασί στη σύγχρονη ιστορία. Οι πρησμένοι θόλοι της, ο 4κύλινδρος με το λογότυπο της BMW Motorsport στο καπάκι των εκκεντροφόρων και το dog-leg κιβώτιο με την ξεχασμένη κάτω αριστερά άφησαν τραυματικά σημάδια στην ανέλιξη των νέων της εποχής. Ομολογώ, ωστόσο, πως με τα σημερινά δεδομένα δεν θα με εντυπωσίαζε τόσο. Υπάρχει όμως ένας βαθύς σοβασμός για την κληρονομιά της. 

Θα μπορούσαν να γραφτούν «σεντόνια» (κατά τη δημοσιογραφική αργκό) για τις Μ3. Ή την Μ4, που άλλαξε για πρώτη φορά το βαφτιστικό και διαχώρισε την σεντάν από την κουπέ έκδοση με μονή και ζυγή, αντίστοιχα, κωδικοποίηση

Σε κάθε περίπτωση, το αρχοντικό πάτημα, η απόσβεση-μπαμπάκι, η ευκολία της πλαγιολίσθησης κατά βούληση, η καμπίνα με τα ποιοτικά υλικά, ο ήχος, το απολαυστικό ταξίδι, οι χώροι για τέσσερις χωρίς να κοπανιούνται σαν χταπόδια, οι επιδόσεις και η αύρα ότι βρίσκεσαι σε ένα μηχάνημα συνθετουν ένα ιδανικό μιξάρισμα ανάλογα με τις διαθέσεις σου.

Το ρητό που αναφέρθηκε στον πρόλογο ακούγεται σαν λαϊκό άσμα σε επαρχιακό νυχτερινό κέντρο («Ρίξ’το Ηλία…») αλλά απηχεί με το δικό του τρόπο τα πλούσια ταλέντα της Μ3. Ας μην το επαναλάβω κι ας κρατήσουμε τα προσχήματα.

Α, ναι, σωστά. Έχουμε και το video. 

Photo: Carfection

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»