Ποιο είναι το καλύτερο FWD hot hatch όλων των εποχών;

Post date:

Author:

Category:

mini-jcw-4drivers.gr

Απλή η ερώτηση, δύσκολη η απάντηση. Φίλε βενζινοαίματε, εκφράσου ελεύθερα

Προσθιοκίνητα, σχετικά προσιτά, με άφθονο σασπένς και ικανά να κυνηγήσουν ακόμα και πανάκριβες, εξωτικές κατασκευές σε ορεινά στροφιλίκια. Ένα σωστό hot hatch είναι η ιδανική συνταγή για την ελληνική χωροταξία.

Τη δεκαετία του ’70 λίγοι μπορούσαν να προβλέψουν πως ένα λίγο διαφορετικό Golf (αρχικά σε 1.6 και αργότερα σε 1.8 λίτρα) θα δημιουργούσε μια ολόκληρη κατηγορία.

Τo λογότυπο GTi, και οι όποιες παραλλαγές του στη συνέχεια, είχαν έρθει για να μείνουν. Το Peugeot 205 GTi ήταν η απάντηση των Γάλλων με ένα σασί που τους καθιέρωσε για πολλά χρόνια στην κορυφή της κατηγορίας.

Ιστορικά, οι Γάλλοι παραμένουν σταθερά στις κορυφαίες εκδόσεις των hot hatch, η Opel δείχνει ότι το προσπαθεί συνειδητά (αν και δεν έχει ακόμα την ωριμότητα στο σασί με τους πρώτους), η Ford παραδοσιακά ξέρει να φτιάχνει εξαιρετικά δείγματα. United colors of hot hatches

Τα καυτά hatchback, είτε μιλάμε για ένα Golf GTi MK1 που άνοιξε το δρόμο για τη συνέχεια (ναι, ήταν οι Γερμανοί…), είτε για τους Γάλλους που έβγαλαν κοσμήματα σαν το 106 Rallye ή το Clio Williams, είτε για τους Ιάπωνες που έγραψαν τη δικιά τους ιστορία ή ακόμα και τους Ιταλούς, κυρίως με την Alfa 147 GTA (με το πιο »μουσικό» μοτέρ που μπήκε ποτέ σε τρίθυρο FWD), θα είναι πάντα εδώ.

Γιατί λοιπόν μας αρέσουν τα hot hatch

Για να μας δίνουν το απαραίτητο σασπένς σε άπειρα επαρχιακά στριφτερά κομμάτια (που είναι γεμάτη αυτή η χώρα).

Για να σε κάνουν να νιώθεις πως βρίσκεσαι μέσα σε μια διαφορετική, ψαγμένη περίπτωση σε σχέση με τα ομόσταυλα εισαγωγικά μοντέλα.

Για να γράφουν χρόνους σε πίστες και μετά να ανοίγεις 3η πόρτα για super market και το πιτσιρίκι στο πίσω κάθισμα.

Για να μαθαίνεις τα βασικά: lift-off oversteer, τσίμπημα φρένου με αριστερό, τιμονιά, όχι μούτρα, safe sex.

Για να «γεμίζεις» τους καθρέφτες σε κατασκευές »πανακρίβου» και δηθενιές της κοινωνικής καταξίωσης (που μας βασάνισε γενικότερα ως έννοια σ’ αυτή τη χώρα).

Για να μη γίνεσαι στόχος στο »κακό μάτι» του γείτονα. Άσ’ τον να νομίζει πως είναι ένα απλό Corsa, MINI ή άλλο ένα Leon. Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι.

Για να μη θεωρήσεις το νεφρό σου ήσσονος σημασίας αν πρέπει να το συντηρήσεις.

Για να έχεις πάντα ένα κοινό, νεανικό συνήθως, να περιμένει στη γωνία να αγοράσει όταν το βαρεθείς και θες την αλλαγή. Ή, σε αντίθετη περίπτωση, για να έχεις κάτι στο γκαράζ ακόμα κι αν περάσουν χρόνια.

Λοιπόν; Εσύ αποφασίζεις. Αν σου έλεγαν ένα και μόνο ποιο θα ‘ταν; Να μερικά, τελειως ενδεικτικά, με αλφαβητική σειρά.

  • Alfa Romeo 147 GTA
  • Ford Fiesta ST
  • Ford Focus RS
  • Nissan Sunny GTi
  • Hyundai i30 N
  • Honda Civic Type R
  • MINI JCW
  • Opel Cosa OPC
  • Peugeot 205 GTi
  • Peugeot 106 Rallye
  • Peugeot 306 GTi
  • Renault Clio Williams
  • Renault Megane RS Trophy
  • Seat Leon Cupra 300
  • Suzuki Swift GTi
  • VW Golf GTi

Υ.Γ. Παρακαλούμε η κεντρική φωτογραφία ας μη θεωρηθεί χειραγώγηση.

Photo: Θάνος Ηλιόπουλος 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει