Μπορεί η απάντηση να εμπερικλείεται σε ένα και μόνο; Δύσκολο. Μπορεί και ακατόρθωτο. Όμως αν αν έπρεπε να απονεμηθεί ο τίτλος σε ένα και μόνο, ποιο θα ψηφίζατε;
H καλλονή απ’ την Ιταλία. Η Lamborghini Miura, γεννηθείσα το μακρινό 1966. Ομορφιά διαχρονική
Ο αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος Φερούτσιο Λαμποργκίνι έκανε την περιουσία του κατασκευάζοντας τρακτέρ απ’ ό,τι άφησαν πίσω τους οι Συμμαχικές Δυνάμεις το 1945. Όμως η αυτοκινητική του φήμη εκτοξεύθηκε με τη Miura
Το υπεραυτοκίνητό του σχεδιάστηκε για να σταθεί αντιμέτωπο απέναντι στις Ferrari και, όπως είναι γνωστό, το ερέθισμα ήταν η προσωπική προσβολή που δέχθηκε από τον ίδιο τον Ένζο Φεράρι.
Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις αγροτικές επιχειρήσεις να ανθίζουν, ο Φερούτσιο επέτρεψε στους μηχανικούς του να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα νέο αυτοκίνητο, τη θρυλική Miura, αναμφισβήτητα το πρώτο υπεραυτοκίνητο στον κόσμο
Αν είναι το ομορφότερο αυτοκίνητο στον κόσμο; Περί ορέξεως ουδείς λόγος. Σίγουρα πάντως το σχέδιο του μεγάλου Μαρτσέλο Γκαντίνι, που τον καιρό εκείνο ήταν επικεφαλής στο στούντιο του Bertone, ήταν από άλλο πλανήτη.
Είτε η Lamborghini Miura είναι η πρώτη αυθόρμητη απάντηση στο φιλολογικό ερώτημα για το ομορφότερο αυτοκίνητο που υπήρξε ποτέ είτε είναι απλώς στη λίστα, και μόνο ότι αισθητικά «στέκεται» ως ένα τέλειο σε αναλογίες και ιδιαίτερα επαναστατικό σχέδιο εξήντα σχεδόν χρόνια από καταβολής της, είναι αρκετό για ένα «στέμμα»
Για την ιστορία, η Miura υλοποιήθηκε σε ελάχιστο χρόνο και παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης το 1966 αφήνοντας όλους έκπληκτους από θαυμασμό στη θέα της.
Όπως λένε, η ομορφιά είναι υποκειμενική υπόθεση. Ωστόσο ταυτόχρονα είναι και αντικειμενική με έναν ενστικτώδη τρόπο. Η Miura σίγουρα ανήκει σ΄αυτήν την κάστα
Mερικά ακόμα στην επίζηλη λίστα για το ομορφότερο αυτοκίνητο ever
Alfa Romeo 33 Stradale
BMW 3.0 CSL
Ferrari 250 GTO
Jaguar E-Type
Mercedes-Benz 300 SL
Porsche 911
Photo: Lamborghini / Remi Dargegen / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.