Ποιο είναι το σωστό το facelift; Ή μήπως redesign;

Post date:

Author:

Category:

Πλέον το facelift είναι νόμος. Κάπου εκεί, γύρω στην τετραετία, μπορεί και νωρίτερα αν δε «τραβάει» εμπορικά το μοντέλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν την ανανέωσή του. Κάποιες φορές το πετυχαίνουν, κάποιες όχι. Συνήθως το μάτι συνηθίζει το έσχατο και του φαίνεται παλιό το «προ-φέις». Μήπως όμως το σωστό το facelift είναι το redesign; Γνώμη

Ποιο είναι το σωστό το facelift. Ή μήπως redesign

Πριν και μετά. Δυο-τρεις, μικρές συνήθως, αισθητικές αλλαγές και το lifting προσώπου (κοινώς, ανόρθωση) δίνει νέα ζωή στην καριέρα ενός αυτοκινήτου. Μήπως τελικά κάτι ξέρουν οι γυναίκες;


Ένα είναι βέβαιο, ήδη τη στιγμή που πρωτολανσάρεται ένα τελείως νέο μοντέλο, κάποιοι στα κεντρικά των εταιρειών σχεδιάζουν το πώς θα είναι το facelift του. Καλώς ή κακώς μπορεί να έχουμε γίνει υπερκαταναλωτικοί, όμως κάπου εκεί, τριετία με τετραετία, η «ανόρθωση» είναι νόμος της αγοράς

Σε κάποιες περιπτώσεις αρκούν κάνα δυο αλλαγές σε προφυλακτήρες, φώτα, ίσως κάτι στο πιο επιθετικό, επιπλέον στάνταρ εξοπλισμός εκεί που τον πλήρωνες ως προαιρετικό και να σου το «νέο» μοντέλο.

Φυσικά και δεν είναι νέο. Είναι ανανέωση. Όμως κι αυτό, ως λεκτικό μέρος της υπόθεσης, αποτελεί στοιχείο επικοινωνιακό στην εμπορική σκακιέρα

Το Toyota Yaris (XP130) στην αρχική του μορφή (2011-2013), στο πρώτο facelift (2014) και στο δεύτερο facelift (2017)

Το αειθαλές MX-5 NC στην αρχική του εκδοχή (2005) και στο πρώτο του facelift (2008) και στο τρίτο του (2012). Ελάχιστα γνήσια κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα από το τελευταίο που μάλλον ήταν και το ομορφότερο

Το facelift στη 2η γενιά της Σειράς 1 μάλλον βελτίωσε το αισθητικό μέρος της υπόθεσης


Κανονικά, βέβαια, το facelift το σωστό θα έπρεπε να περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από μια απλή αισθητική αναβάθμιση ή μερικά εξτραδάκια εξοπλισμού. Κανονικά θα έπρεπε να είναι redesign. Διότι άλλο ”facelift” και άλλο ”redesign”

Παράδειγμα

Ας πούμε, η νέα BMW Σειρά 1 που παρουσιάστηκε αυτές τις μέρες δεν είναι απλό facelift. Είναι ολικό redesign.

Προσοχή, παρακαλώ: δε λέω αν είναι του γούστου σας ή όχι σε σχέση με τη μορφή της μέχρι σήμερα 1 Series (F40). Αυτό είναι υποκειμενικό.

Στο redesign όταν το αυτοκίνητο έχει ένα τελείως διαφορετικό lay out στο ταμπλό, όταν επανασχεδιάστηκαν βασικά εξαρτήματα, από πίνακες οργάνων, γωνίες καθισμάτων, ενδεχομένως αντίστοιχες γωνίες ενεργοποίησης αερόσακων και όταν τα συνδυάζεις με μια αισθητά διαφορετική εμφάνιση, τότε, ναι, είναι ένα ουσιαστικό facelift που βρίσκεται στην περιοχή του redesign

Θέλετε κι άλλο πρόσφατο;

Η περίπτωση του Toyota GR Yaris στη δεύτερη εκδοχή του απέχει παρασάγγας από μια απλή επανασχεδίαση.

Όταν επίσης αλλάζεις όλη τη διάταξη στο κόκπιτ, ενισχύεις σασί και ένα κάρο πράγματα (που τα γράψαμε και δε χρειάζεται να επαναλαμβανόμαστε) τότε, επίσης ναι, πρόκειται για κάτι ουσιαστικό και όχι επιφανειακό.


Toyota Yaris GR 2024

Καλώς ή κακώς το facelift μετράει

Ακόμα όμως κι αν δεν πρόκειται για ένα γερό facelift στις παρυφές του redesign, είναι άτιμο πράμα το μάτι, ειδικά του «πετρολχεντά»: μαθαίνει να εντοπίζει σα γυπαετός τις διαφορές.

Όταν δε έρθει η ώρα της αγοράς μεταχειρισμένου, ακόμα και η πιο επιφανειακή ανανέωση, έχει προβάδισμα.

Για να μη μιλήσουμε για το ουσιαστικότερο που, ως γνωστόν, στην «κρίση ηλικίας» ενός μοντέλου, στη μέση διάρκεια ζωής του έχουν λυθεί τα περισσότερα θεματάκια αξιοπιστίας.

Πάντως, αν περιπτώσεις redesign όπως οι προαναφερθείσες αρχίζουν και εμφανίζονται πιο συχνά στη σκηνή, τότε μόνο καλό είναι. Γνώμη.

Photo: Google


Νέα BMW Σειρά 1

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει