Λίγες μέρες μετά τη νέα καμπάνια, το διαδίκτυο έχει γεμίσει από σχόλια σχετικά με το Concept 00 που μόλις παρουσιάστηκε. Τι λέει η απλή λογική και τι το κοινό;
Tο Concept 00 μηδενίζει το παρελθόν της Jaguar. Θα έχει μέλλον και, κυρίως, προσοδοφόρο;
Η καμπάνια που προετοίμαζε τον κόσμο για τη νέα στρατηγική της εταιρείας (ιδιοκτησίας της ινδικής Tata από το 2008), εισέπραξε ό,τι πιο σαρκαστικό θυμάμαι να έχει εισπράξει αυτοκινητική καμπάνια τα τελευταία χρόνια.
Αν τυχόν δεν την είδατε εδώ και δύο εβδομάδες που είναι στον «αέρα», δείτε τη.
Θυμίζει κάτι από το χαμό και την πτώση πωλήσεων της μπύρας Bud Light αφού είχε χρησιμοποιήσει έναν τρανσέξουαλ ινφλουένσερ για να προμοταριστεί το προϊόν
Σόρι, υπάρχει διαφορά
Για την ιστορία, μέχρι και το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ εκπόνησε μελέτη για το φαινόμενο.
Μόνο που εδώ δεν πρόκειται απλώς για μία μπύρα που κοστίζει λίγα δολάρια και που αφού την πιεις απλώς πετάς το μπουκάλι. Σόρι.
Έτσι, λοιπόν, μεν μέσα σ’ αυτές τις δύο εβδομάδες η καμπάνια της Jaguar που είδατε στο βίντεο ναι μεν έκανε 2,9 εκατομμύρια προβολές, όμως αν σκρολάρετε στα σχόλια, ήταν επικοινωνιακή καταστροφή. Για παράδειγμα, κάποιος έγραψε για «καταστροφή σε 30 δευτερόλεπτα». Κάποιος άλλος πρότεινε «να την αγοράσει κάποιος την εταιρεία, μπας και τη σώσει από τον εαυτό της» και ένας τρίτος ότι «αυτό δεν είναι διαφήμιση, είναι η κηδεία της Jaguar».
Αν θέλετε να γελάσετε ή να πάρετε μια ιδέα από τη χλαπαταγή, μπορείτε να περιηγηθείτε στα μεγαλύτερα διεθνή site και να πάτε στα σχόλια κάτω από τα αντίστοιχα άρθρα. Το 99% είναι καταδικαστικό
Υπάρχει κακή διαφήμιση; Εννοείται και υπάρχει
«Μα γιατί;», ακούστηκαν μερικές, ελάχιστες είναι αλήθεια, φωνές. «Δεν υπάρχει κακή διαφήμιση, έτσι δεν λένε;».
Η αλήθεια είναι πως, επίσης ελάχιστο, τμήμα της αγοράς ασχολιόταν τα τελευταία χρόνια με τη Jaguar. Εξ ου και οι πωλήσεις έχουν πάρει τον κατήφορο.
Οπότε -σου λέει- με μία τόσο εκκεντρική καμπάνια, κάτι σαν πολύχρωμο κοκτέιλ μεταξύ Όστιν Πάουερς και woke σημειολογίας, κατάφερε να συγκεντρώσει ξανά τα βλέμματα επάνω της
Άλλο η πραγματική αγορά και άλλο το στερεότυπο
Μόνο που, ξέρεις, αυτό είναι περισσότερο τσιτάτο και λιγότερο ουσία για επενδύσεις τέτοιου μεγέθους.
Είναι ένα διαφημιστικό στερεότυπο που δεν ακουμπά αγορές τόσο υψηλού κόστους. «Δεν υπάρχει κακή διαφήμιση» για προϊόντα που ιντριγκάρουν μεν αλλά επουδενί συνδυάζονται με ένα μεγάλο τίμημα.
Με κόστος 100.000£ (και πάνω) και ειδικά με τέτοιο εμβληματικό υπόβαθρο όπως έχει η Jaguar στο βιογραφικό της, η καμπάνια απώθησε σφόδρα
Δεν έχει κανείς παρά να κοιτάξει σχόλια ήδη κατόχων Jaguar για το πώς τοποθετούνται απέναντί της.
Επίσης, ναι, «δεν υπάρχει κακή διαφήμιση» αν θες να προμοτάρεις τον εαυτό σου ως καλλιτεχνική περσόνα ή, τέλος πάντων, με έναν εκκεντρικό τρόπο. «Αιρετική» επικοινωνία, μεταξύ πολλών άλλων, είχε σχεδιάσει και εκτέλεσε η Mαντόντα με επιτυχία. Tα αυτοκίνητα πρέπει να πουλάνε. Δεν είναι εικαστική παρέμβαση σε γκαλερί. Ούτε η γνωστή μπανάνα με την ταινία που πουλήθηκε έναντι $6,2 εκατομμυρίων
Όμως το ζήτημα είχε και συνέχεια
Με αυτό που βλέπετε. Το Concept 00.
Ένα ψηφιακό πρωτότυπο που δίνει το στίγμα της σχεδιαστικής κατεύθυνσης της Jaguar. Το πλάνο λέει πως θα παραχθούν τρία αυτοκίνητα, τελείως νέα και βασισμένα σε μια πλατφόρμα για EV. Έ
να από αυτά θα είναι κάτι σαν αντίπαλος της Porsche Taycan. Θα βγουν επίσης ένα σεντάν και ένα SUV. Όλα ηλεκτρικά.
Άλλωστε εδώ και καιρό η πάλαι ποτέ βρετανική εταιρεία είχε ανακοινώσει πως μέχρι το τέλος του 2025 θα πάρει αποκλειστικά τον ηλεκτρικό δρόμο.
Τώρα, βέβαια, όλο και θα έχετε διαβάσει πως δεν είναι τα ηλεκτρικά που πάνε «σφαίρα» στην Ευρώπη, είναι τα υβριδικά.
Θα βγει το σοκ σε καλό; Χμμμ…
Το πώς, λοιπόν, θα καταφέρει η Jaguar να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που η ίδια δημιούργησε, προφανώς βασιζόμενη στην ιδέα του σοκ μιας καμπάνιας, είναι ένα ζήτημα που μόνο ο χρόνος θα απαντήσει.
Όπως επίσης πώς θα λειάνει τις αιχμές με τις οποίες έχει γεμίσει το διαδίκτυο αυτές τις μέρες, όσο κι αν ξεφουσκώσουν με το πέρασμα του καιρού.
Το Concept 00 δεν έχει πίσω παρμπρίζ, έχει κάτι γρίλλιες (κάποιοι γράφουν ότι «μοιάζει με τοστιέρα») ενώ ακόμα και ο ιαγουάρος, το κλασικό γλυπτό της μάρκας, είναι διακριτικά τοποθετημένος σε μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες
Θα πείσει η Jaguar το ήδη υπάρχον κοινό της να συνεχίσει να είναι δικό της;
Θα έλξει νέους, πιο ριζοσπαστικούς ίσως και «ανοιχτούς», πελάτες; Θα λειάνει τις αντιδράσεις;
Θα βρει το ρευστό που χρειάζεται χωρίς κανένα εντός ολίγου θερμικό ή, έστω, υβριδικό στη γκάμα της; Και πώς θα καταφέρει το Concept 00 να μη γίνει το σημείο μηδέν για μία μεγάλη, περίεργη, ροζ Jaguar που διαγράφει το εγγενές κάλλος μιας E-Type του παρελθόντος;
Καθίστε αναπαυτικά, πάρτε ποπ-κορν ή ό,τι άλλο αγαπάτε και παρακολουθείστε τη συνέχεια. Δεν ξέρω αν θα της εξελιχθεί τελικά σε μία «καλή» διαφήμιση, όμως τουλάχιστον το πείραμα έχει ενδιαφέρον
Xωρίς πίσω παρμπρίζ. Η ορατότητα θα ελέγχεται με κάμερες. Πίσω οριζόντιες γρίλλιες Ψήνει και κάτι για take away;
Photo: Jaguar
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.