Η φήμη ότι οι Alfa Romeo δεν είναι αξιόπιστες πλανάται ακόμη σε ένα σημαντικό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς. Μόνο που τα πράγματα έχουν αλλάξει. Αρκούν για να διαφοροποιήσουν και την εμπορική απήχηση της μάρκας;
«Ελπίζω να μένεις κοντά σε κάποιο συνεργείο της Alfa», έγραψε με δόσεις μαύρου χιούμορ κάποιος στο Instagram. Είτε μαύρο είτε λευκό, πάντως, η δυσπιστία αιωρείται
Όπως έγραφα πρόσφατα με αφορμή το τέλος της πλατφόρμας Giorgio (άρα και της πισωκίνητης Alfa με μηχανή εσωτερικής καύσης), οι Alfa είναι αυτοκίνητα που πολλοί συμπαθούν αλλά λίγοι αγοράζουν
Τις πταίει; Δε θέλει φιλοσοφία, είναι το βάρος από περασμένες δεκαετίες όπου οι αξιόπιστες Alfa δεν ήταν ο κανόνας αλλά η εξαίρεση.
Έχοντας τρεις Alfa στην οικογένεια, δύο Giulia Nuova και μία GTV, θυμάμαι τον πατέρα μου να μπινελικώνει όταν δεν έπαιρνε μπρος, όταν έμπαζε νερά στο πορτμπαγκάζ, όταν ξεχειλωνόταν το ξύλο εκείνης της υπέροχης κεκλιμμένης κονσόλας, όταν μπούκωνε με το παραμικρό, όταν χαλούσαν οι κλειδαριές. Iστορία μου, αμαρτία μου.
Πιθανόν και άλλοι ιδιοκτήτες να έχουν να διηγηθούν αμαρτίες αξιοπιστίας με τις προσωπικές τους Romeo. Αν και δύσκολα θα συναντήσεις πιο πιστό οπαδό. Ίσως μόνο στις αυλές του Βατικανού. Για αυτό και πολλοί τείνουν να παραβλέπουν τα προβλήματα και απλώς να λατρεύουν το ιδιωματικόν της κατασκευής
Προσθέστε μέσα και την έλλειψη ανταλλακτικών για παλαιότερα μοντέλα και έχετε ένα σύνολο τραυματικής, για κάποιους, εμπειρίας.
Και όμως αλλάζει
Ο μεσότιτλος αναφέρεται στη νεότερη γενιά των Alfa και δη από Giulia και εντεύθεν που δεν έχουν καμία σχέση με το πριν.
Μπορεί αυτό να ισχύει και από τη Giulietta και εντεύθεν, δεν παίρνω όρκο.
Πάντως στην έρευνα που έκανε το βρετανικό Autocar οι Alfa πλασαρίστηκαν στην 9η θέση του συνόλου των κατασκευαστών όσον αφορά την ικανοποίηση ιδιοκτητών, με ποσοστό 89,8%.
Επίσης, στην ίδια έρευνα, όσον αφορά την αξιοπιστία, κατέκτησε την 8η θέση, μπροστά από τις Audi, BMW και Mercedes.
Ωστόσο, όπως, για παράδειγμα, επισημαίνει το Car Throttle, το 2020 ένα ανησυχητικό ποσοστό της τάξης του 28,6% αντιμετώπισε πρόβλημα με την Alfa του. Οι μόνες άλλες εταιρείες που τα πήγαν χειρότερα ήταν η MG (αλήθεια, υπάρχει ακόμη;) με ποσοστό 31,8% και η Land Rover με 33,8%. Εντάξει, όταν διαβάζεις για «βρετανικό» αυτοκίνητο στην τελευταία θέση βρετανικής έρευνας τρέφεις ένα σεβασμό για τη διαφάνειά της
Ξεκάθαρα και μόνο μπέσα
Έχοντας ένα άψογα ζυγισμένο σασί, μία πισωκίνητη διάταξη, ίσως το ομορφότερο σχήμα στην κλάση (στα δικά μου μάτια αυτό εκφράζει η Giulia) η Alfa δεν αξίζει να φέρει ακόμη το βάρος των αμαρτιών του παρελθόντος.
Ναι, μπορεί κάποιες από τις πρώτες Giulia να είχαν προβλήματα και δεν αμφισβητώ επουδενί την κρίση του σεβαστού αμερικανικού Car & Driver που έγραψε 40,000 μίλια με μία Giulia Quadrifoglio που κατάφερε, όπως έγραψε στον τίτλο, να του ραγίσει την καρδιά, όμως αυτά συμβαίνουν και σε άλλες, στις καλύτερες οικογένειες
Το πρόβλημα δεν είναι η αξιοπιστία
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι η μεταπώληση.
Ο κόσμος που έχει να επενδύσει από €30,000 και πλέον, φοβάται τη χασούρα της επόμενης μέρας.
Η οποία, ναι, σχετίζεται με την εικόνα που κάποιοι συνεχίζουν να έχουν για το θέμα «αξιοπιστία». Όμως αυτό που έχει συμβεί με την Alfa είναι σαν το χρηματιστήριο. Όταν μία μετοχή πέφτει, υπάρχει ένα ψυχολογικό ντόμινο που επιτείνει το φόβο
Όσο δε βλέπεις πολλές καινούργιες Alfa να κυκλοφορούν στο δρόμο, όσο δε φτάνουν πολλοί πελάτες να εμπιστευθούν τα χρήματά τους σε ένα νέο μοντέλο τόσο ο δισταγμός επεκτείνεται.
Και αυτό είναι η μεγαλύτερη πρόκληση, αλλά και δυσκολία, για το γκρουπ της Stellantis που ανέλαβε τις τύχες της επόμενης μέρας για την Alfa Romeo.
Photo: alfaromeo.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.