Πόσο πραγματικό supercar είναι τελικά το BMW i8;

Post date:

Author:

Category:

Το υβριδικό supercar των Βαυαρών. Διαστημική εμφάνιση, ηλεκτρική τεχνολογία και ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας από MINI. Μαζί με τα δερμάτινα καθίσματα που είναι επεξεργασμένα από εκχυλίσματα φύλλων ελιάς, προσθέτουμε λίγη τροφή για σκέψη ως προς το βασικό ερώτημα του τίτλου

Δεν μπορώ να το αποδείξω, αλλά έχοντας περάσει 30 ολόκληρα χρόνια από το τελευταίo supercar της BMW, τη M1, θα περίμενα περισσότερο ενθουσιασμό από τη petrolhead κοινότητα για το BMW i8.

Kαι λέω πως δεν μπορώ να το αποδείξω γιατί αν βγάλω έξω το δημοσιογραφικό κλισέ που πρέπει να προσποιείται οργασμό κάθε φορά που βλέπει ένα hi tech, διθέσιο υπεραυτοκίνητο, προσωπικά δεν ένιωσα κάποιο ιδιαίτερο ρίγος όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να το οδηγήσω.

Aναγνωρίζω όμως πως το BMW i8  ένα σπουδαίο τεχνολογικό κατόρθωμα. Πιστεύω επίσης πως αν δεν είχαμε ασελγήσει επί του πλανήτη, τα υβριδικά ίσως να μην είχαν υπάρξει ποτέ σε γενικευμένη παραγωγή και πως για κάποιον που έλκεται από το φουτουρισμό και τα gadgets το i8 είναι ΤΟ αυτοκίνητο

BMW-i8-test-4drivers.gr 

BMW-i8-test-4drivers.gr 

BMW-i8-test-4drivers.gr

Το BMW i8 διαθέτει τα βασικά συστατικά της συνταγής: είναι γρήγορο (κάποια 4,5» για τα 0-100), έχει σωστό balance ως κεντρομήχανο και είναι αισθητικά εντυπωσιακό. Τι να μη σ΄αρέσει; Κατά την ταπεινή μου γνώμη, το BMW i8 είνα μια νέα, δισυπόσταση μορφή σπορ αυτοκίνησης που θέλει ακόμα κάποιο χρόνο επώασης στην οδηγική μας συνείδηση

Έχοντας ένα μικρό παρελθόν στα προϊόντα της εταιρείας (τα περισσότερα αυτοκίνητα ανά μάρκα που αγόρασα ποτέ είχαν την μπλε προπέλα στο καπό) κι έχοντας αναλώσει στο πληκτρολόγιο μερικές εκατοντάδες άρθρα για τη φίρμα, θέλω να είμαι ξεκάθαρος. Το i8 το θαυμάζω για την τεχνολογική αύρα που φέρει, αλλά ποτέ δεν θα το αγόραζα. Ακόμα κι αν…

Όσο εντυπωσιακό κι αν είναι ως τεχνολογική άσκηση και στοίχημα για το μέλλον, προς το παρόν το i8 δεν δημιουργεί την οδηγική σύνδεση ενός κλασικού και αντίστοιχα ακριβού σπορ αυτοκινήτου. Όπως, για παράδειγμα, μιας Porsche 911. Ή και ενός Audi R8. Εννοείται δεν πιάνω στο στόμα μου Ιταλία μεριά.

Ναι, είναι αξιοθαύμαστο το πώς καταφέρνει να κρύψει απ΄τη μνήμη σου πως από κάτω βρίσκεται ένας 3κύλινδρος κινητήρας από MINI. Ούτε καν από Cooper S…

Επίσης, το i8 δεν έχει τον ήχο που έχω μάθει να θέλω από ένα σπορ αυτοκίνητο – αν κι αυτό είναι κάτι που στη νέα μορφή της ηλεκτροκίνητου shape of things to come θα αποκτά όλο και μικρότερη σημασία.

Κατά κάποιο τρόπο καταφέρνει να είναι διαστημικά άψυχο. Γυρνά κεφάλια, έχει ωραίο ζύγισμα αλλά δεν  θα το διάλεγα ποτέ για ένα σπορ αυτοκίνητο με το οποίο θα ζήσω το σασπένς της οδήγησης.

Το τιμόνι του δεν έχει απόλυτη προτεραιότητα στην αίσθηση όπως και η αντίσταση του εμπρόσθιου άξονα σε σκληροπυρηνική πίεση. Σαφώς, «φταίνε» και τα στενά λάστιχα. Και μη βιαστείτε να πείτε πως κάτι τους ξέφυγε. Οι άνθρωποι της BMW είναι Μ-άστορες εκεί που θέλουν. Ο νοών νοείτω

Το BMW i8 εκφράζει με τον πιο πανηγυρικό τρόπο τη στρατηγική της BMW για τον 21ο αιώνα. H oποία σε δυο κουβέντες είναι η εξής: να γίνει ένα ολικό downsizing, σε συνδυασμό με την εισαγωγή premium EV και υβριδικών μοντέλων, όπως τα i3 και i8 αντίστοιχα.

Αυτό ενέχει μακροπρόθεσμα ένα ρίσκο: να χάσει η BMW με το μέσο «πυροβολημένο» πελάτη της τη συνειρμική σύνδεση με το motorsport και την ιδέα ενός κατασκευαστή με σπορ προσανατολισμό.

Μάλιστα, λεγόταν πως ακριβώς εδώ εμφιλοχωρούσε και μια εσωτερική κόντρα εντός της εταιρείαςΑπό τη μια, ο διευθυντής του M Division, Friedrich Nitschke, επέμενε για ένα πραγματικό supercar εστιασμένο σε εύπορους petrolheads, κάτι βασισμένο στο body του i8, κεντρομήχανο αλλά χωρίς υβριδικά και πρίζες. 

Θα αρκούσε το μοτέρ της M5, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, καλούδια από τα καλά ράφια του Μ GmbH, απόδοση γύρω στους 650 ίππους, πραγματικό ήχο και τιμή γύρω στα €250.000. Με κάτι τέτοιο θα ανασταινόταν ακόμα και ο Λάζαρος ο οικολόγος.

Απ’ την άλλη τώρα, το μεγάλο αφεντικό της BMW, Norbert Reithofer, δεν πολυσυμπαθούσε, όπως ψιθυριζόταν, μια τέτοια ιδέα. Είπαμε παραπάνω το γιατί: δεν «κολλούσε» με τη νέα στρατηγική που θέλει efficiency και έξυπνο connectivity. Πάνω απ΄όλα, über alles, πώς το λένε;

Για την ιστορία, δείτε και το man to man με την προηγούμενης γενιάς Porsche 911 4 GTS. Κάποια 4» στο γύρο. Και συμφωνώ απολύτως με τα λεγόμενα του σεβαστού evo

Για όσους, λοιπόν, αγαπούν την οδήγηση, για όσους αντιπαθούν να γυρνούν τη μίζα και να ακουν τα κωφάλαλα vocals, για όσους θέλουν το πραγματικό -μετά τη Μ1- supercar μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουν. Ή να ικανοποιηθούν με τα ήδη εξαιρετικά M2 και Μ3. Τα οποία όμως σαφώς και δεν είναι supercar.

Το «δώρο» της BMW στους φανατικούς μπεμβεδόφιλους δεν έχει έρθει ακόμα σε συσκευασία supercar. Το i8 είναι διαφορετικό. Μοιάζει με supercar. Αλλά δεν είναι αυτό που θες πραγματικά να οδηγήσεις. Period.

Photo: BMW

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της