Σπάω το κεφάλι να βρω ποιο ήταν το χειρότερο αυτοκίνητο που ‘χω οδηγήσει την τελευταία τριακονταετία. Δύσκολο, η λίστα είναι μεγάλη. Ένα όμως ξεχώριζε για την απόλυτη δηθενιά
Οι αγγλοσάξωνες έχουν τη χαρακτηριστική φράση ”it’s a lemon” όταν θέλουν να πουν ότι ένα αυτοκίνητο είναι για πέταμα. Εξ ου και η φωτό. Εμείς θα το λέγαμε «η μεγάλη πατάτα». Στιγμές διεθνούς μαναβικής
Το πρώτο χειρότερο αυτοκίνητο που μου ΄ρχεται χρονικά ήταν ένα τρισάθλιο Austin Allegro. Αιωνία του η μνήμη εκεί που βρίσκεται καταχωνιασμένο στην ιστορία
Αλλά νομίζω και σχεδόν όλα τα Rover της τελευταία εικοσαετίας. Εξαιρείται το Rover 75 που ήταν μία έντιμη προσπάθεια για τα δεδομένα της εταιρείας πριν εκπνεύσει οριστικά.
Θα πρόσθετα, επίσης, το 1ης γενιάς Kia Rio. Τόση ευστάθεια που μπορούσες να κάνεις παντιλίκι στην ευθεία.
Αλλά και το Ssanyong. Το οποιοδήποτε Ssanyong. Αίσχος. Αισθητικό, παρωχημένο, οδηγικό. Γάμα τα.
Το απόλυτο δήθεν όμως;
Όσο και να το σπάω (το κεφάλι), καταλήγω στο αίσχος, διαστάσεων μενίρ, που λεγόταν Saab 9-7X.
Δε θα ξεχάσω στη δημοσιογραφική παρουσίαση που σύσσωμοι καθόμασταν και αναρωτιόμασταν τι ογκόλιθο βλακείας εξέφραζε το δήθεν σουηδικό. Ναι, αυτή είναι η λέξη η σωστή. Το δήθεν.
Δήθεν, γιατί φυσικά και δεν ήταν φτιαγμένο στο Trollhättan. Αμερικανιά του κερατά, στο Ohio.
Στο ίδιο σασί με κωδικό GMT360 έφτιαχνε η General Motors μια αρμάδα από SUV που όμως στην Αμερική πουλιόντουσαν τίμια και φτηνά. Όχι με δήθεν σουηδικές premium καταβολές
Δήθεν ξύλο τριανταφυλλιάς.
Δήθεν κιβώτιο. Nαι, ήταν ένα αρχέγονο 4άρι (σωστά διαβάζεις) που ακόμη το θυμάμαι να σφαδάζει κατεβάζοντας χίλιες-χίλιες τις στροφές κάθε φορά που επιχειρούσες kick down.
Απ’ τις λίγες φορές που οδηγώντας το γρήγορα, κάπου στην Κατερίνη, τρόμαξα με τη μετριότητά του.
Το Saab 9-7X ήταν τόσο δήθεν που είχε το θράσος να ζητά, αν δεν με απατά η μνήμη μου, σχεδόν €80,000. Αυτό ήταν το απαύγασμα. Διότι, ναι, είναι αποδεκτό ένα καθαρά value for money αυτοκίνητο να ΄ναι απλώς μέτριο. Όχι όμως κι ένα πανάκριβο τραβεστί. Σωστά; Με τα ίδια λεφτά έπαιρνες X5, Land Cruiser και πάει λέγοντας, που ήταν καταπληκτικά αυτοκίνητα στην κατηγορία
Ήταν ένας πανωλεθρίαμβος
Αυτό ακριβώς. Μία μελέτη αναφοράς του πώς μια μεγάλη εταιρεία βυσσοδομεί στα παιδιά της.
Οι Σουηδοί, έχοντας περιέλθει σε οικονομική δυσπραγία, είχαν σκοτώσει όλη τους την υστεροφημία με ένα μενίρ για άσχετους και ενδεχομένως ολίγον ψωνισμένους οδηγούς
Όπως εγώ το βλέπω, το Saab 0-7X εξέφραζε μια στιγμή εθνικής υποχώρησης, ένα ξεπούλημα των σκανδιναβικών ευρεσιτεχνιών και της ανήσυχης μηχανολογίας που πάντα τους διέκρινε για μια αρπαχτή αμερικανιάς. Ξερά
Photo: Flickr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.