Όταν τα Σαλόνια Αυτοκινήτου «πεθαίνουν»

Post date:

Author:

Category:

Σαλόνια Αυτοκινήτου

Οι Διεθνείς Εκθέσεις αυτοκινήτων σταδιακά χάνουν μέρος της λάμψης τους. Και οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να προτιμούν όλο και περισσότερο το ίντερνετ για την προβολή των νέων τους μοντέλων. Μήπως χρειάζονται και αυτές ένα facelift;

Για να το πει δημοσίως ο επικεφαλής της VW, Dr Herbert Diess, κάτι σημαίνει. «Τα Motor Shows πέθαναν», δήλωσε ωμά, σχεδόν σκληρά, κατά τη διάρκεια του φετινού Festival of Speed, κατά κόσμον FoS, στο Goodwood της Αγγλίας.

Στο «πλευρό» της δήλωσής του βρίσκονται όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες που αποφασίζουν να απέχουν από τεράστιας σημασίας Σαλόνια Αυτοκινήτου.

Η αναμενόμενη Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι είναι ένα τέτοιο «θύμα». Ενώ και το Ντιτρόιτ, ουσιαστικά, ποτέ δεν πήρε τα πάνω του μετά την οικονομική κρίση του 2008 καθώς στηρίχτηκε περισσότερο στην υποστήριξη των ευρωπαίων κατασκευαστών. Πού να δεις τώρα με τον Trump

Την ίδια στιγμή, οι Audi, BMW και Mercedes-Benz έχουν ήδη ανακοινώσει πως θα απέχουν από το ραντεβού του Ιανουαρίου του 2019. Ενώ, εδώ και κάποια χρόνια, οι Jaguar, Mitsubishi, Bentley, ακόμα και η χλιδάτη Lamborghini που ταιριάζει στη λογική ευκατάστατων Αμερικανών, έχουν λάμψει διά της απουσίας τους από το σημαντικότερο Motor Show στις Η.Π.Α. 

Ο Diess απέδωσε την ύφεση -ποια ύφεση, για «θάνατο» μίλησε- στο ότι τα Σαλόνια Αυτοκινήτου δεν προσφέρουν πια αυτά που θέλει ο κόσμος. Όταν στον καναπέ του σπιτιού σου έχεις μάθει ήδη τα πάντα για τα αυτοκίνητα που σε ενδιαφέρουν, όταν έχεις χαζέψει φωτό, δει βίντεο, στήσει σε εξομοιωτές το μοντέλο που θες, όταν ακόμα το ΄χεις παίξει σε μια κονσόλα και όταν για αυτά και άλλα ακόμα που έχεις διαδράσει σε κοινωνικά δίκτυα δεν έχεις πληρώσει ευρώ, το τέλος φαίνεται να είναι σε εξέλιξη. 

Μάλιστα, η τελευταία τάση με την άνθηση των συσκευών εικονικής πραγματικότητας είναι να πηγαίνουν οι εταιρείες κατευθείαν στον πελάτη, αυτός να φορά τα γυαλιά και να «ζει» την εμπειρία του αυτοκινήτου που τον ενδιαφέρει

Θα πει κάποιος, όμως, πως τίποτα δεν συγκρίνεται με το να καθίσεις στη θέση του οδηγού, να νιώσουν τα μαλακά σου μόρια το πόσο σφιχτό, απορροφητικό ή άβολο είναι το κάθισμα, να μυρίσεις το εσωτερικό (ναι, ένας petrolhead μπορεί να διακρίνει τη διαφορετική μυρωδιά που διακρίνει πολλούς κατασκευαστές), να αγγίξεις τα υλικά και οι νευρώνες του εγκεφάλου σου να καταγράψουν την επαφή.

Αυτός ο κάποιος θα έχει δίκιο. Οι εκθέσεις αυτοκινήτου δεν «πέθαναν» ακόμα. Συνεχίζει να πηγαίνει κόσμος. Και θα συνεχίσει. Εκτός αν γίνει ένα ντόμινο «μποϊκοτάζ» από όλο και περισσότερους κατασκευαστές και μείνουν λίγοι μαζί με τα δευτεροκλασάτα αξεσουάρ στο βάθος.

Αλλά και πάλι, φτάνει μόνο αυτό για να ξεκουβαληθείς και να τρέχεις σε Ελβετίες, Παρίσια, Φρανκφούρτες ή και Ελληνικό; Ουδεμία, φυσικά, η σύγκριση του τελευταίου -έντιμου και προσαρμοσμένου στην ελληνική πραγματικότητα- με τις ευρωπαϊκές, φαραωνικές υπερπαραγωγές αλλά είναι ένα παράδειγμα.

Τα Σαλόνια Αυτοκινήτων οφείλουν, αν θέλουν να έχουν ανθηρό μέλλον, να εξελιθούν. Δεν ξέρω πώς μπορεί να γίνει αυτό εντός κτιρίων αλλά πρέπει να γίνει. Ή να αλλάξει η λογική του κτιρίου και να βγει το show έξω από αυτό.

Να προσφέρουν περισσότερη διάδραση με το προϊόν. Να ακούς ήχο – εντάξει, όσο ακόμα θα υπάρχουν μηχανές εσωτερικής καύσης. Να κινούνται – πόσο στατικά μπορείς να συνδεθείς με ένα αυτοκίνητο;

Να υπάρχει ένα πραγματικό show και όχι μόνο ένα λουσμένο στους προβολείς ακριβό περίπτερο με ωραίες γυναίκες. Άσε που κι αυτές, η εποχή της αβάσταχτης κορεκτίλας τις εξοβελίζει. Tα »booth babes» ήταν ακόμα λιγότερα στο Σαλόνι της Γενεύης που μας πέρασε. Τι κόσμος…

Το Goodwood είναι ένα παράδειγμα διαφορετικού τύπου. Διάσημοι οδηγοί, σασπένς, ήχος, νέα μοντέλα, άρμεγμα των social media με βιντεάκια, συνεντεύξεις, το ταχύτερο ανέβασμα στη διαδρομή μέσα στο «κτήμα» του Λόρδου March και, γενικά, μια πολύ πλούσια εμπειρία για τους επισκέπτες σ’ αυτόν τον κήπο του motoring. Που κάθε χρόνο είναι και περισσότεροι.

Και βέβαια μην ξεχνάμε τα περίφημα logistics. Τα Σαλόνια Αυτοκινήτων είναι ακριβά, πλέον, για τις εταιρείες αυτοκινήτων. Τουλάχιστον για όσα ανταποδοτικά τους προσφέρουν. Ας πέσουν και εδώ οι τιμές, λοιπόν. Όπως έπεσαν παντού. Γιατί στην εποχή του αμείλικτου cost / benefit όλα αλλάζουν.

Photo: gems.swiss

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»