Η σημασία τού πώς φαίνεται από πίσω

Post date:

Author:

Category:

Ferrari 488 back

Κάποτε, κρίναμε την αισθητική των αυτοκινήτων από το πώς φαίνονται μπροστά. Ίσως, όμως, ο ποπός (sic) έχει περισσότερη σημασία

Σχεδόν βαθμιαία τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ενδιαφέροντα αισθητικά όταν τα κοιτάς από πίσω. Τουλάχιστον, τα sports cars. 

Η αλυσίδα έχει ως εξής: η ιπποδύναμη συνεχώς μεγαλώνει, οπότε όλο και περισσότερο μηχανικό grip απαιτείται απ’ τα ελαστικά τα οποία παίρνουν όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.

Ως αποτέλεσμα, και οι θόλοι που τα φιλοξενούν, πρήζονται «πρήζονται» απ’ τα σχεδιαστικά αναβολικά και κάπως έτσι τα οπίσθια αποκτούν τη σημασία που τους αξίζει. Προφανώς, και το marketing παίζει το δικό του καθοριστικό ρόλο. Αλλιώς είνα να βλέπεις καπούλια κι αλλιώς ένα στενό, ανευφάνταστο «πίσω»..

Παράλληλα, το εμπρός αρχίζει όλο και πιο συχνά να υποκύπτει στο συμβιβασμό συχνότερων περιορισμών. Τα «φιλικά» καπό που επιβαρύνουν όσο το δυνατόν λιγότερο τους πεζούς σε τυχόν πρόσκρουση είναι, φυσικά, απαραίτητα για όλο και περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο αλλά συχνά δεσμεύουν τις σχεδιαστικές ομάδες. Επίσης, η συνεχόμενη τάση για όλο και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση για εξοικονόμηση ενέργεια έχει κάποιες φορές τίμημα ένα απρόσωπο «μπροστινό».

Το πίσω είναι, όπως λένε, ο wow factor (άνευ Βαρουφάκη). Kαι κάθε φορά που θα βλέπουμε κάποιο από τα παρακάτω, απλώς, θα ξεχνάμε το μπροστινό. Η λίστα είναι ατέλειωτη.

Ακολουθούν μερικά δείγματα. Εκφραστείτε ελεύθερα.

Dodge Viper ACR 

viper acr

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS 

Audi R8

Audi R8

TVR Sagaris 

TVR Sagaris

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type

Photo: Media Press

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου