Η σημασία τού πώς φαίνεται από πίσω

Post date:

Author:

Category:

Ferrari 488 back

Κάποτε, κρίναμε την αισθητική των αυτοκινήτων από το πώς φαίνονται μπροστά. Ίσως, όμως, ο ποπός (sic) έχει περισσότερη σημασία

Σχεδόν βαθμιαία τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ενδιαφέροντα αισθητικά όταν τα κοιτάς από πίσω. Τουλάχιστον, τα sports cars. 

- Διαφήμιση-

Η αλυσίδα έχει ως εξής: η ιπποδύναμη συνεχώς μεγαλώνει, οπότε όλο και περισσότερο μηχανικό grip απαιτείται απ’ τα ελαστικά τα οποία παίρνουν όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.

Ως αποτέλεσμα, και οι θόλοι που τα φιλοξενούν, πρήζονται «πρήζονται» απ’ τα σχεδιαστικά αναβολικά και κάπως έτσι τα οπίσθια αποκτούν τη σημασία που τους αξίζει. Προφανώς, και το marketing παίζει το δικό του καθοριστικό ρόλο. Αλλιώς είνα να βλέπεις καπούλια κι αλλιώς ένα στενό, ανευφάνταστο «πίσω»..

Παράλληλα, το εμπρός αρχίζει όλο και πιο συχνά να υποκύπτει στο συμβιβασμό συχνότερων περιορισμών. Τα «φιλικά» καπό που επιβαρύνουν όσο το δυνατόν λιγότερο τους πεζούς σε τυχόν πρόσκρουση είναι, φυσικά, απαραίτητα για όλο και περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο αλλά συχνά δεσμεύουν τις σχεδιαστικές ομάδες. Επίσης, η συνεχόμενη τάση για όλο και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση για εξοικονόμηση ενέργεια έχει κάποιες φορές τίμημα ένα απρόσωπο «μπροστινό».

Το πίσω είναι, όπως λένε, ο wow factor (άνευ Βαρουφάκη). Kαι κάθε φορά που θα βλέπουμε κάποιο από τα παρακάτω, απλώς, θα ξεχνάμε το μπροστινό. Η λίστα είναι ατέλειωτη.

Ακολουθούν μερικά δείγματα. Εκφραστείτε ελεύθερα.

Dodge Viper ACR 

viper acr

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS 

Audi R8

Audi R8

TVR Sagaris 

TVR Sagaris

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type

Photo: Media Press

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει