Σκόρπιες σκέψεις αυτόνομης οδήγησης στο σταμάτα-ξεκίνα

Post date:

Author:

Category:

Έλαβα στο inbox το e-mail για την έγκριση που πήρε η Mercedes-Benz για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης (Drive Pilot) επιπέδου 3, μέχρι τα 95 χλμ/ώ. στη Γερμανία. Η συνέχεια επί του δρόμου

Σκόρπιες σκέψεις στην Αττική Οδό

Έχει και η Αττική Οδός μποτιλιαρίσματα. Μία καλή αφορμή για τη χείρα βοηθείας της αυτόνομης οδήγησης που καταφθάνει οσονούπως


Λίγες ώρες μετά έτυχε να ανεβαίνω την Αττική Οδό, γύρω στις επτά το βράδυ, απ´ όπου και η κεντρική φωτό που βλέπετε. Τίγκα στην κίνηση. Εντάξει, έπαιζε και ο Παναθηναϊκός με την Μπασκόνια…

Οι θιασώτες της αυτόνομης οδήγησης ίσως να χειροκροτούσαν τη στιγμή.

Θα ήταν η ευκαιρία να δουν καμιά ταινία, τα e-mail τους ή να σκρολάρουν στο ίντερνετ μέσα από την οθόνη του αυτοκινήτου τους. Για όλους αυτούς ίσως έχει νόημα.

Όπως μεταφέρω verbatim από τη σχετική ενημέρωση της Mercedes-Benz, «όλα είναι έτοιμα για την έναρξη των πωλήσεων του συστήματος στις αρχές του 2025 στη Γερμανία. Αυτή η ενημέρωση καθιστά το Drive Pilot το ταχύτερο πιστοποιημένο σύστημα για υπό όρους αυτόνομη οδήγηση (SAE-Level 3 ) σε ένα όχημα παραγωγής».

Drive Pilot Mercedes

Είναι προαιρετικά διαθέσιμο σε δύο σειρές λιμουζίνων, την S-Class και την EQS. Τα αυτοκίνητα με Drive Pilot, που έχουν ήδη κατασκευαστεί, λαμβάνουν την ενημέρωση δωρεάν – είτε μέσω διαδικτύου (Over-the-Air-Update) είτε κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο συνεργείο. Δεν χρειάζεται να γίνει αλλαγή σε κανένα εξάρτημα του οχήματος για την ενημέρωση του λογισμικού

Αυτόνομη Οδήγηση

Οδηγώντας χωρίς «πιλότο»

Για άλλους, θα είναι η αφορμή για ακόμα πιο βαθιά διείσδυση στον ατελείωτο, σχεδόν αυτιστικό, εγκλωβισμό. Μπορεί και με επιπλέον ώρες εργασίας ή, έστω, απασχόλησης εν κινήσει.

Δεν ξέρω πόσοι πραγματικά ενδιαφέρονται να οδηγούν χωρίς να κάνουν τίποτα. Προσωπικά το απεχθάνομαι. Εδώ δε βάζω αυτόματο πιλότο, ξέρετε, τον απηρχαιωμένο που έχουμε σε πολλά από τ’ αυτοκίνητα που οδηγούμε. Νιώθω ότι αποσυνδέομαι.

Ταυτόχρονα είναι τόσο περίπλοκο το όλο σύστημα για να υποσηρίξει πραγματικά ασφαλή αυτόνομη οδήγηση που τα όρια του cost / benefit είναι δυσδιάκριτα. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζω.

Και δεν ξέρω για εσάς, όμως νιώθω ταυτόχρονα ότι τείνουμε τόσο πολύ να αφήνουμε ελευθερίες σε λογισμικά που τελικά απορώ για το αν μας απελευθερώνουν ή γινόμαστε δεσμώτες τους.

Λοιπόν. Κρατήστε την αυτόνομη για πάρτη σας. Προτιμώ μόνος μου το σταμάτα-ξεκίνα.

Photo: 4Drivers / Mercedes-Benz.gr


Mercedes E-Class δοκιμή

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει