Λύκος με ένδυμα προβάτου. Ή sleeper. Ή Q-car. Μας αρέσουν

Post date:

Author:

Category:

Ο λύκος με ένδυμα προβάτου δεν είναι το γνωστό παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας. Μιλώντας για αυτοκίνητα, είναι το να έχεις δυνατές επιδόσεις κάτω από ένα αμάξωμα που πολύ λίγοι υποψιάζονται. Λέγονται και sleepers 

Για παράδειγμα, ήταν το μακρινό 1963 όταν το λατρεμένο, βρετανικό περιοδικό Μotor Sport έγραφε πως «οι τροποποιήσεις που έχουν γίνει από τη Lotus, έχουν μετατρέψει το Lotus Cortina σε ένα εξαιρετικό Q car». 

Το Lotus Omega, μεταγενέστερα, ήταν επίσης ένα τέτοιο. «Βάρκα» σε διαστάσεις. Όμως, «έσκαβε» την άσφαλτο αφήνοντας φαρδιές γραμμές από silica στο πέρασμά του. Aν είχε και τον Tiff Needell στο τιμόνι έστριβε κιόλας…

Η γοητεία τού να έχεις ένα «λύκο με ένδυμα προβάτου» είναι διαφορετική. Και δεν έχει καμία σχέση με την επιδεικτική τάση που συχνά συνοδεύει την ιδιοκτησία ενός προφανώς ακριβού και δυνατού αυτοκινήτου.

Mercedes C32 AMG

 Για παράδειγμα, δύσκολα θα ξεχάσω την καταπληκτική εμπειρία, κάποτε στο Εστορίλ της Πορτογαλίας, οδηγώντας στη δημοσιογραφική παρουσίαση τη Mercedes C32 AMG. Πραγματικός «λύκος», 350 ίπποι από «κομπρεσοράτο» V6, 450 Nm ροπής, επίστρωση teflon στον υπερσυμπιεστή, σωστό handling και υπέροχος ήχος. Όλα αυτά χωρίς κανείς να υποψιαστεί το παραμικρό

Το ασημί τετράθυρο με το αστέρι στο καπό δεν είχε τίποτα που να υποψιάζεται ο αδαής. Ούτε φουσκωμένα φτερά, ούτε αεροτομές, ούτε κάτι προκλητικό. Μια κανονική Mercedes της εποχής, ένα συνηθισμένο σεντάν της συνταξιοδότησης.

Το C32 AMG  -που αισθητικά ήταν ακόμα πιο διακριτικό από τα αντίστοιχα τού σήμερα- ήταν συγκλονιστικό. Με το που έμπαινες μέσα. Χαμηλή θέση οδήγησης, ξεκάθαρα σπορ προσέγγιση, υπέροχος ήχος, παντιλίκι για πλάκα. Και μαζί, μια χρηστικότητα στο κάθε μέρα που κανένα supercar δεν μπορεί να σου προσφέρει. Το ερωτεύτηκα με τη μία.

Με το sleeper δεν δίνεις στόχο, δεν προκαλείς, «εκτελείς» κατά βούληση. Επίσης, το sleeper δεν το γουστάρει ο κάγκουρας. Κι αυτό από μόνο του, είναι ικανός λόγος για να το λατρέψεις.

Μπορεί να είναι ένα station wagon που δεν το παίρνει κανείς χαμπάρι. Από  Audi RS2 Avant του ’93 μέχρι το τελευταίο Cupra σε έκδοση wagon – που δεν πρόκεται να πουλήσει ούτε ένα κομμάτι στην Ελλάδα. Δεν πειράζει. Όσο λιγότεροι το ξέρουν τόσο το καλύτερο. Θα παραμείνει μοναχικός «λύκος» για λίγους και καλούς.

Το απώγειο του sleeper ίσως να ‘ναι το Nissan Juke-R. Ένα μικρό SUV με σωθικά από GT-R. Serial killer για αναυποψίαστους

Αγαπάμε λύκους. Μοναχικούς και με κρυμμένο τσαγανό. 

Photo: media press/4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει