Σόρι, αλλά το Mazda RX-7 με Wankel είναι όνειρο απατηλό

Post date:

Author:

Category:

Το Mazda RX-7 με Wankel, μία διαφορετική εταιρεία και ένα ίντερνετ που κάνει την τρίχα τριχιά

Mazda RX-7 με Wankel

Η είδηση πως η Mazda κατέθεσε πατέντες για τον κινητήρα Wankel και τον από καιρό αναμενόμενο αντικαταστάτη του εμβληματικού Mazda RX-7 δίνει ελπίδα σε πιστούς και Μέσα. Οι πρώτοι δικαιολογούνται. Τα δεύτερα, ως συνήθως, υπερβάλλουν


Σύμφωνοι, το 2017 ήταν μια σημαδιακή επέτειος για τη Μazda. Ο κινητήρας Wankel, σήμα κατατεθέν της εταιρείας, συμπλήρωνε 40 χρόνια απ΄τη γέννησή του και θα ήταν μια χρυσή ευκαιρία για τη μεγάλη επιστροφή. 

Όμως, αρκεί να μην έχεις μνήμη χρυσόψαρου για να θυμηθείς πως δεν είναι η πρώτη φορά που η παραφιλολογία έδωσε και πήρε για την επιστροφή του RX-7. Ή κάποιου αντίστοιχου κουπέ με Wankel. Έχει γίνει πολλές φορές.

Ακόμα και προ κρίσης, απ’ το 2008, είχε αρχίσει να σκάει η είδηση πως μέχρι το 2011 θα είχε βγει. Μετά, ξανά. Και ξανά. Αρκεί να βρεθούν στην ίδια πρόταση οι λέξεις κλειδιά «Mazda RX-7 με Wankel». Γκούγκλαρέ το.

Από τη μία, είναι φανερό πως η Mazda όντως δουλεύει πάνω στον περιστροφικό κινητήρα, γιατί αποτελεί ένα σπουδαίο και ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμά της.

Παρά τις δυσκολίες προσαρμογής του στα δεδομένα τού σήμερα (εκπομπές ρύπων, θέματα αξιοπιστίας, βελτιωμένου θερμικού efficiency), θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα άσσο στο μανίκι της. Η διαφορετικότητα μετράει. Το θέμα είναι αν βγαίνει και ο λογαριασμός.

Μάλιστα, πρόσφατα κατατέθηκαν πέντε πατέντες από τη Mazda που περιλαμβάνουν την επίλυση τεχνικών ζητημάτων του Wankel. Όμως, το σχεδόν βέβαιο είναι πως η επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα Wankel δεν θα γίνει ως ένα νέο RX-7 ή RX-9. Θα μπορούσατε να το πείτε όπως θέλετε.

Το πιιθανότερο είναι πως η νέα μορφή του Wankel θα συμμετέχει ως κινητήρας υποστήριξης ενός υβριδικού μοντέλου, κάτι ως range extender. Αλλά μέχρι εκεί. Εντάξει, δεν είναι κάτι συγκλονιστικό

Γιατί τώρα δα, τον Ιούνιο του ’19, έρχεται ο Akira Marumoto, ο CEO της Mazda, να δηλώνει πως «παρότι όλοι μας στη Mazda έχουμε το όνειρο ενός μοντέλου που να κινείται από ένα Wankel κινητήρα, δεδομένου των πραγμάτων που έχουμε να κάνουμε, το σχέδιο αναβάλλεται και δεν έχουμε κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα». Mazda RX-7 με Wankel; Χμμμ, ξανασκέψου το αν αξίζει να περιμένεις.

Η δήλωση του CEO είναι αυτή που μετράει. Τα μεγέθη κλίμακας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, οι ντιρεκτίβες αλλά και το ίδιο το volume μιας άκρως συμπαθητικής αλλά σχετικά μικρής εταιρείας κάνουν δύσκολα τέτοια εγχειρήματα. Διαβάστε όλη τη συνέντευξη, έχει ενδιαφέρον.

Το ευχάριστο είναι πως το 2018 έκλεισε για τη Mazda με κάποια 1,6 εκατομμύρια πωλήσεις – ένα ρεκόρ στην ιστορία της. Η γκάμα της είναι νεανική, ευχάριστη να την οδηγείς και, αν τη δεις διεθνώς τοποθετημένη, θεωρείται προσιτή. Και, βέβαια, έχει ένα Mazda MX-5 το οποίο είναι ένα ωραίο προϊόν, διαφορετικό και ενθουσιώδες απ΄τα αποδυτήρια. 

Σαφώς και κάτι δείχνει το ότι μηχανικοί της δουλεύουν και προφανώς πληρώνονται στο να σπάνε το κεφάλι τους προκειμένου να βρουν λύσεις σε ένα ζήτημα που τους ενδιαφέρει. Τα logistics, όμως, είναι μεγάλα.

Η Mazda είναι μία εταιρεία που συχνά το βλέπει εναλλακτικά το ζήτημα, την αγαπάμε, την εμπιστευόμαστε, τη θέλουμε ανήσυχη στο προσκήνιο. Είτε με Wankel είτε και χωρίς αυτόν.


Mazda concept car

Υ.Γ. Είναι κατανοητό πως κάθε φορά που βλέπει κανείς ένα concept, όπως αυτό που κυκλοφορούσε τα τελευταία χρόνια με τον Wankel κάτω από ένα εντυπωσιακό κουπέ, οι πιστοί της δικαιούνται να ονειρεύονται. Αυτό, όμως, που δεν είναι επιτρεπτό είναι να  τρολάρει η δημοσιογραφία του πολτού, εγχώρια και αλλοδαπή, για την μεγαλοτιτάνια επιστροφή του Wankel που θα πλήξει το σύμπαν.

Ζούμε στην εποχή της κατά συρροή υπερβολής των memes (όρος που, όπως λέγεται, προέρχεται από την πράξη τού μιμείσθαι) στο σύγχρονο διαδίκτυο. Πιάνει τη μία είδηση ο ένας και την τεντώνει τέρμα ο επόμενος.

Photo: Mazda / Illustration: Sean Sweeney

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει