Subaru BRZ: Τόσο καλό αλλά κρίμα που δεν πουλάει. Γιατί;

Post date:

Author:

Category:

Moιάζουν τόσο, είναι αμφότερα εξαιρετικά οδηγοκεντρικά, όμως μεταξύ των πωλήσεων των Subaru BRZ και Toyota GR86 μεσολαβεί ένα μικρό χάος. Ο λόγος;

Toyota GR86 vs Subaru BRZ

Αριστερά το Subaru BRZ και δεξιά το Toyota GR86. Αδελφές «ψυχές« και ντε να τις ξεχωρίσεις, ειδικά σε ίδιο χρώμα. Παρόλα αυτά διαφέρουν σημαντικά όσον αφορά το πόσο πουλάνε. True story


Βλέποντας τα νούμερα των πωλήσων, χοντρικά, η αναλογία είναι τέσσερα Toyota GR 86 προς ένα Subaru BRZ. Πιο συγκεκριμένα, κατά τους πρώτους εννιά μήνες του 2004, το BRZ έχει καταφέρει να πουλήσει 2.323 μονάδες. Αντίστοιχα, το «ομογάλακτο GR86 κάποια 9.643 αντίτυπα

Είναι όντως μία δυσάρεστη αναλογία μεταξύ τους, ειδικά αν συνυπολογιστεί ότι η Subaru έχει παίξει ιδιαίτερα καθοριστικό ρόλο στη συνολική δομή του αυτοκινήτου (κινητήρας boxer κ.ά.).

Καλώς ή κακώς όμως τα νούμερα λένε την αλήθεια και κάτι ανάλογο ισχύει και για το επίσης πολύ ενδιαφέρον Subaru WRX.

Το 2024 είναι μία κακή χρονιά με τις πωλήσεις του να έχουν βυθιστεί κατά 34,2% το 2024.

Επίσης, εκείνο το ξεχασμένο Legacy, αυτό που σύντομα και αθόρυβα οδεύει προς το τέλος του, ομοίως υπέφερε από πτώση της τάξης του 25,4%.


Οδηγώντας το νέο Subaru BRZ σε δρόμο και πίστα

Scooby, we have a problem

Σύμφωνοι, το κοινό των σπορ κουπέ είναι συρρικνωμένο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Μόνο που αυτό που μόλις διαβάσατε θα ήταν απλοϊκή απάντηση αν δεν υπήρχε η άμεση σύγκριση μεταξύ BRZ και GR86. Οι νόμοι της αγοράς ισχύουν και για τα δύο.

Με μία βασική, αν μου επιτρέπετε, διαφορά: η Subaru έχει διαφοροποιηθεί. Ναι μεν έχει δύο πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα στη γκάμα της, ωστόσο πλέον έχει προσανατολιστεί ξεκάθαρα προς τα SUV και ό,τι άλλο συνεπάγεται η ηλεκτροκίνηση

Αν η Subaru ήταν κάποια άλλη εταιρεία στο παρελθόν, με πιο «διαδικαστικά» αυτοκίνητα, η μετάβαση θα ήταν πιο βατή. Εδώ όμως μιλάμε, διάολε, για τη Subaru. Χρειάζονται συστάσεις;

Έτσι όπως το βάρος προσοχής της πέφτει περισσότερο σε SUV και διάφορες παραλλαγές, η απόσταση από ό,τι αντιπροσώπευε ως εταιρεία μεγαλώνει.

Ίσως περισσότερο απ΄όσο μπορεί να αντέξουν εμπορικά δύο ιδιαίτερες κατασκευές όπως τα BRZ και WRX.

Κι όμως, η Subaru πάει καλά

Πού; Μα όπου ήδη αναφέρθηκε. Στα SUV και τα EV.

Το, μάλλον περισσότερο «αμερικανικού» χαρακτήρα, Forester ανεβαίνει, το Crosstrek επίσης, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό Solterra έκανε την πιο θεαματική άνοδο σε ποσοστό πωλήσεων (+58,6%).

Δοκιμή Subaru Solterra
Subaru Solterra / Photo: Δ. Μανώλαρος / Quattroruote

H Subaru βλέπει, λοιπόν, τους συνολικούς δείκτες πωλήσεών της να έχουν ανέβει κατά 5,6% το 2024, με 493.612 συνολικές παραδόσεις.

Συμπέρασμα: η Subaru αλλάζει. Ίσως περισσότερο κι απ΄όσο η ίδια θα ‘θελε εν μέσω παγκόσμιων εξελίξεων. Όμως η αλλαγή αυτή έχει και ένα τίμημα. Αυτό που διαβάσατε στον κεντρικό τίτλο του άρθρου

Photo: subaru.gr / toyota.gr / Aρχείο Ι. Ιωάννου


Subaru Impreza WRX

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει