Μόλις 200 αντίτυπα. Μόνο για τις Η.Π.Α. Όχι για Ευρώπη. Με 341 ίππους από το θρυλικό μπόξερ κινητήρα, την «πραγματική» τετρακίνηση και ό,τι άλλο συνόδευε τις rally replica της περασμένης δεκαετίας. Ο τελευταίος των τετρακίνητων Μοϊκανών;
Πριν μερικά χρόνια, όχι πολλά, μόλις είχε λανσαριστεί η προτελευταία γενιά των WRX, αυτή με τον κωδικό VA, σε μια συζήτηση με τον Γενικό Διευθυντή της επίσημης εισαγωγικής στην Ελλάδα, είχε αναφερθεί το ζήτημα των αυξημένων ρύπων από τους οποίους παραδοσιακά υπέφερε η Subaru με τα δυνατά της μοντέλα.
Για την ακρίβεια, ο κ. Κλούβας μού είχε σημειώσει πως η Subaru είχε τους πιο αυξημένους ρύπους στην κατηγορία.
Αυτό, στο μυαλό ενός εραστή της πραγματικής οδήγησης συνήθως δεν μειώνει τον έρωτα για ένα μυθικό αυτοκίνητο όπως το Subaru WRX. Ή το όποιο δυνατό Impreza του παρελθόντος. Το πρόβλημα είναι πως οι άνθρωποι που διαμορφώνουν τις ντιρεκτίβες δεν συμμερίζονται την ίδια καψούρα.
Μ’ αυτό υπόψιν, το νέο STI στην έκδοση S209 που είναι εν εξελίξει αυτές τις μέρες στο Διεθνές Σαλόνι του Ντιτρόϊτ, είναι μια ευκαιρία όπου λίγοι, πολύ λίγοι είναι αλήθεια, μόλις 200 πολίτες των Η.Π.Α. μπορούν να αποκτήσουν ένα υπέροχα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο
Το Subaru S209 είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο με την παλιά, καλή συνταγή των rally replica. Για όσους την εκτιμούν εν μέσω μια παγκοσμιοποιημένης αυτοκίνησης
Βλέπετε, το Subaru S209 συνεχίζει να φορά κάτω απ’ το λευκό καπό μια ακόμα παραλλαγή του θρυλικού EJ25 – που γυρνοβολάει στα Subaru εδώ και μια εικοσαετία.
Με μεγαλύτερη τουρμπίνα, σφυρήλατα σωθικά, ξαναδουλεμένη εισαγωγή, νέα εξαγωγή και άλλα, μάλλον συνηθισμένα για τον κόσμο του tuning, μαγικά, το S209 αποδίδει 341 ίππους.
Προφανώς και έχει τρία διαφορικά, με το κεντρικό να κάνει μεγάλο μέρος της δουλειάς – αυτό που πλέον δεν βρίσκεται στη συντριπτική πλειοψηφία σύγχρονων, δυνατών τετρακίνητων.
Η αλήθεια είναι πως ο βαθμός ρυθμισιμότητας με τη συμμετρική τετρακίνητη διάταξη των Subaru είναι μια κατάκτηση του motorsport σε περιτύλιγμα δρόμου.
Ο ρομαντικός (αναγνώστης ή κάτοχος) δύσκολα θα δεχτεί κάτι υποκατάστατο. Όμως είναι τέτοια η εξέλιξη των ηλεκτρονικών που το 95% των οδηγών, ακόμα και των «γρήγορων», δύσκολα θα εντοπίσει τις διαφορές στο δρόμο.
Η Subaru -είτε μας αρέσει, είτε όχι- με τα σημερινά δεδομένα έχει μείνει πίσω σε σχέση με το πού πάνε οι εξελίξεις. Το εσωτερικό, όσο διακοσμημένο με αγωνιστικές μνήμες κι αν είναι, παραμένει old fashioned.
Ο EJ25 πασχίζει για καυσαέρια – ίσως να ‘ναι αυτός ο λόγος που αποφεύγει την ευρωπαϊκή αγορά όπως ο διάολος το λιβάνι. Και οι οθόνες αφής είναι σαν μπομπίνα μπροστά στη νέα γενιά που ανταποκρίνονται σε νεύματα
Και τι έγινε, θα πεις. Πειράζει; Όχι. Εμένα, τουλάχιστον. Χωρίς ένα κάρο ενδιάμεσες τεχνολογίες, οθόνες με άψογα γραφικά και εκατοντάδες παραμετροποιήσεις, το S209 είναι ένα αυτοκίνητο-σπονδή σε μια μορφή της αυτοκίνησης που χάνεται.
Θα μπορούσα να ζήσω μαζί του κι ας μην είναι αφρώδες πάνω απ’ τις ανωμαλίες, κι ας μην είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας αλλά μια tuned έκδοση της τέχνης του Ιμπρεζιονισμού.
Αλλά, ταυτόχρονα, είναι και μια υπενθύμιση του ότι για τη Fuji Heavy Industries, έναν κολοσσό επιχειρήσεων που ασχολείται με αεροσκάφη, ρομποτική, μεταλλουργία και πολλά άλλα, οι αυτοκινητικές προτεραιότητες δεν ακολουθούν τις εξελίξεις. Το S209 είναι ένα ρομαντικό αυτοκίνητο. Για ρομαντικούς οδηγούς. Όσοι έμειναν.
Ο τελευταίος των τετρακίνητων Μοϊκανών; Ναι. Για την ακρίβεια, μπορεί να ‘ναι ο προτελευταίος.
Γιατί, όπως δήλωσε ο αρχιμηχανικός των STI, Masuo Takatsu,«έχουμε ακόμα μερικά πράγματα να κάνουμε με τον EJ25, δεν είναι ο τελευταίος-τελευταίος». Από την Ιαπωνία με αγάπη.
Photo: Subaru
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.