Αν δεν κάνεις και λίγο off-road με το SUV, ποιος ο λόγος;

Post date:

Author:

Category:

Παθαίνεις ένα σοκ όταν ακούς πως, για παράδειγμα, στη Γερμανία απαγορεύεται το off-road. Επαναλαμβάνουμε: απαγορεύεται το εκτός δρόμου. Μα τότε γιατί γεμίσαμε καλογυαλισμένα SUV;

Το Jimny δεν είναι ακριβώς SUV. Ακροβατεί με το παραδοσιακό off-road. Όμως με τα κατάλληλα λάστιχα και ένα τυπικό προσθιοκίνητο SUV μπορεί να προσφέρει το fun στοιχείο σε διαδρομές εκεί όπου τελειώνει η άσφαλτος. Και έχουμε πολλές από δαύτες στην Ελλάδα


Σύμφωνοι, τα SUV είναι πρακτικά, μπαινοβγάζεις εύκολα τα παιδικά καθισματάκια, δε σκύβεις, έχεις ορατότητα και δεν πολυαγχώνεσαι για λακούβες – εκτός αν φοράς 20άρες που είναι του συρμού

Όμως αν δεν αξιοποιήσεις, έστω ευκαιριακά, ένα μέρος των όποιων off-road ικανοτήτων και της απόστασης από το έδαφος, χάνεται ένα μέρος της ευχαρίστησης που μπορούν να προσφέρουν

«Οβ ρόντινγ ιζ βορμπίτεν ιν Ντόϊτσλαντ»

Έτσι είχε πει σε άπταιστα αγγλικά ο γερμανός τεχνικός της BMW.

Ήταν στην παγκόσμια παρουσίαση μιας παλαιότερης γενιάς BMW Χ5 που είχε γίνει στην Ελλάδα.

Ο Έλληνας ακροατής είχε μείνει «παγωτό». Τόσο από τη δήλωση όσο και από τη βεβαιότητα του συνομιλητή πως εννοείται και θα γνώριζε την παραπάνω διευκρίνιση. 

Δε χρειάζεται να πας στην, μακράν πιο συνειδητοποιημένη οικολογικά, Γερμανία για να αναρωτηθείς: Μα γιατί ελάχιστα SUV θα τα δεις σε off-road διαδρομή; Και γιατί σπανίως λασπωμένα;


Τα καλύτερα 4x4 και SUV: Lamborghini LM002 (1986)

«SUV κι ας μη μαγαριστεί ποτέ με χώμα»

Ως γνωστόν, τα SUV πουλάνε. Σαν τρελά. Από Κίνα μέχρι παντού.

Και μόνο προσθιοκίνητο να ‘ναι, όπως ετα περισσότερα πλέον, δε βαριέσαι, καλό είναι κι έτσι.

Όμως ακόμα και ένα μικρό SUV αποκτά ένα επιπλέον νόημα, πέραν της πρακτικότητας ή ό,τι άλλου προαναφέρθηκε, όταν δεν διστάζεις να πας εκεί που δεν πας με τα άλλα. Τότε αναδεικνύεται και προσφέρουν μια άλλη, διαφορετική οδηγική εμπειρία που δικαιολογεί και το επιπλέον, συνήθως, τίμημα.

Λάσπωσέ το

Με τόσες off-road διαδρομές, ακόμα και εντός της Αττικής, αξίζει να το λασπώσεις, να σκαρφαλώσεις, να πάρεις το παιδί σου και να περάσεις με ορμή μέσα από μικρές διασκεδαστικές λιμνούλες ή, αν το όχημα «σηκώνει» τις δυσκολίες, να κάνεις και μια περιπέτεια εκεί όπου ένα ασφάλτινο SUV με 20άρα ζάντα διακριτικά θα αποχωρήσει.

Aν έχει κάτι διαφορετικό να προσφέρει το SUV είναι η χαρά και η ελευθερία που νιώθεις εκεί όπου δεν υπάρχει δρόμος. Η γοητεία είναι στη λάσπη, στο χώμα. Γενικώς στη βρώμα. Just do it

Αν δεν κάνεις και λίγο off-road με το SUV, ποιος ο λόγος;

Photo: 4Drivers / Δ. Θεοχάρης / Γ. Κούτος


Range Rover 1970

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει