Τελική ταχύτητα. Και τι έγινε;

Post date:

Author:

Category:

bmw-m5-mercedes-e63-amg-4drivers.gr

Σπάνια θα την πιάσεις την τελική ταχύτητα. Κι αν την πιάσεις, θα είναι για λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Αν την κρατήσεις κι αλλο, ή ρισκάρεις τη ζωή σου ή ρισκάρεις με το αυτόφωρο. Το θέμα είναι αλλού

Εδώ και μερικά χρόνια ανάμεσα στους Γερμανούς κατασκευαστές, υπήρχε μια »συμφωνία κυρίων». Ακόμα στα κορυφαία μοντέλα τους θα υπήρχε ηλεκτρονικός κόφτης τελικής ταχύτητας: 250 τελική. Και τέλος.

Ήταν ένας τρόπος να διατηρείται σε ένα λογικό επίπεδο η ελευθερία των autobahnen. Ο παράδεισος (τα τμήματα του δικτύου της Γερμανίας χωρίς όρια ταχύτητας) όφειλε να προστατεύεται. Έστω, προσχηματικά.

Γιατί αν πλήρωνες για ένα software παραπάνω, μπορούσες να κάνεις de-limit και να κατεβαίνεις με »τρακοσάρες» για Φρανκφούρτη.

Απ’ το lobby της παραπάνω »συμφωνίας κυρίων» η μόνη που δεν συμφώνησε να παίξει με ίσους όρους ήταν η Porsche. Αν αναρωτιέσαι πως γινόταν μια Boxster S να έχει στα specs μεγαλύτερη τελική ταχύτητα από μια M5 με V10, τώρα ξέρεις γιατί.

Με δυο κουβέντες, το επιχείρημα της Porsche ήταν πως, ως εξ ορισμού σπορ κατασκευαστής, η υψηλή τελική ταχύτητα ήταν εγγενές USP (unique selling point). Σε απλά ελληνικά, ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι πελάτες της αγόραζαν τα αυτοκίνητα της.

Το επιχείρημα ήταν θεωρητικό. Με εξαίρεση τη Γερμανία, ο υπόλοιπος δυτικός κόσμος φοβάται την τελική ταχύτητα όπως ο διάολος το λιβάνι. Και η Porsche, όπως και ο ανταγωνισμός της, δεν πουλάει μόνο στη Γερμανία.

Στην Αμερική, που παραμένει η πρώτη χώρα σε πωλήσεις Porsche, έτσι και πας με 150 μίλια θα ανακαλύψεις πώς σου πάνε τα »βραχιόλια». Ίσως και η ηλεκτρική καρέκλα

Όπως και να ΄χει, με τον καιρό οι Audi, BMW, Mercedes άρχισαν να εφοδιάζουν επιλεκτικά κάποια μοντέλα τους με de-limit. Και είχαν το δίκιο με το μέρος τους.

Απ’ την άλλη όμως, ακόμα και σήμερα, δυσκολεύομαι να καταλάβω την εμμονή με την τελική. Στη ζωή μου έχω πιάσει καμιά εικοσαριά φορές τα +300. Το »ρεκόρ» μου είναι 347 km/h κάπου (σιγά μην πάω μέσα με ομολογία…) »κάποτε» με »κάτι».

Ήταν μερικά μόνο αγχωμένα δευτερόλεπτα. Να κοιτάζεις τον ορίζοντα για να μη σκάσεις σαν need for speed-καρπούζι. Να ρίχνεις κλεφτές ματιές στο ταχύμετρο. Να έχεις το άγχος τού αν ο μπροστινός σου, μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά, έχει καταλάβει με πόσα έρχεσαι. Κι αφού πετύχεις τον προσωπικό σου »άθλο» να κατεβάσεις και πάλι παλμούς.

Το ‘κανα -όσες φορές το ‘κανα- για να μην λέω πως δεν το ΄χω κάνει. Η άσκοπη κομπορρημοσύνη να το αναφέρεις. Να λες με »πόσα πήγα».

Ο γιος μου τέτοια λέει με τους φίλους του, »η Veyron είναι πιο γρήγορη απ’ την 488». Τα δεκάχρονα θεωρούν την τελική ταχύτητα αυτοσκοπό.

Μεταξύ μας, οι περιβόητες »τρακοσάρες» δεν λένε και τίποτα τρομερό. Ευθεία, τέρμα γκάζι και το ταχύμετρο να ανεβαίνει τα δικά του Ιμαλάϊα. Σιγά τη δυσκολία.

Ναι, ενέχει μια στιγμιαία απόλαυση. Ίσως είναι και στιγμιαία αγχολυτική. Αλλά ζώντας σε ένα περιβάλλον που τιμωρεί τόσο αμείλικτα την υπέρβαση ορίων, ποια είναι, τελικά, η σκοπιμότητά της; Ναι, είναι selling point, αλλά σε ποιους απευθύνεται; Στους κατοίκους Γκόα Ινδίας; Και υπό ποιες συνθήκες;

Χίλιες φορές προτιμώ τη ροπή που σε σπρώχνει με ορμή απ’ το ένα apex στο επόμενο. Την κλωτσιά στον πισινό κάθε φορά που επιτίθεσαι ανάμεσα σε καμπές. Την επίθεση στο στροφιλίκι ακόμα και με 100 km/h.

Στον αντίποδα των παραπάνω, τελευταία εκτιμούμε στο 4D όλο και περισσότερο την »κίνηση – ματ – swap» κοντύτερου διαφορικού. Με πιο γρήγορες ενδιάμεσες, ταχύτερα exits, εκμετάλλευση του κιβωτίου. Και χωρίς να ρισκάρεις με το νόμο. Ταχύτερος παντού.

Δώστε τις τελικές σε βαρετές Εθνικές και μπάτσους που κρύβονται στις πικροδάφνες. Φέρτε μας B-roads, επαρχία, Σούνια και Ωρωπούς και Μπάλους. Η δικιά μας συμφωνία κυρίων.

Photo: Γ. Κούτος / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»