Tesla εναντίον όλων. Πού πάμε, κύριοι;

Post date:

Author:

Category:

Η Tesla, η εταιρεία που μέχρι πριν λίγα χρόνια κανείς δεν ήξερε το όνομά της, έχει κηρύξει πόλεμο με τους πάντες. Η πλάκα είναι ότι φαίνεται πως κερδίζει τις περισσότερες μάχες. Πού αρμενίζουμε;

Tesla vs Porsche

Η Tesla απέναντι στην Porsche Taycan. Αλλά και γενικότερα. Απέναντι σ’ όλους. Μια νέα γενιά αυτοκίνησης φαίνεται να ήρθε απ’ το πουθενά. Ας τη διαχειριστούμε με ψυχραιμία


Η τελευταία φορά που οδήγησα ένα αμιγώς ηλεκτρικό ήταν η νέα Jaguar I-Pace. Το πρώτο ηλεκτρικό SUV με σήμα τη «γάτα»

Επιδόσεις εδώ και τώρα

Θυμάμαι πάτησα βαθιά το γκάζι στην παχιά μοκέτα της I-Pace και ένιωσα σαν να τρώω κλωτσιά στα πισινά απ’ τον Conor McGregor. Ξαφνικά, χωρίς καθυστέρηση, χωρίς αδράνεια. Αν δεν έχεις δοκιμάσει πώς είναι να σε σπρώχνουν ακαριαία 696 Nm άμεσης ροπής, πρέπει να το γευτείς. Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να έχουμε μια κοινή βάση συζήτησης.

Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περιλαμβανομένων των Tesla (για να μη βγω εκτός θέματος), δεν υπάρχει υστέρηση. Η όλη δουλειά, δηλαδή η επιτάχυνση, γίνεται όπως με το πάλαι ποτέ σύνθημα του ΠΑΣΟΚ. Εδώ και Τώρα.

Δεν χρειάζεται να τρέξει καύσιμο, να γίνει η μεγάλη έκρηξη στο πιστόνι, να κατεβάσει σχέση το κιβώτιο, να υπερνικηθούν οι τριβές των μηχανικών μερών, δεν χρειάζεται να γίνει όλο το μηχανολογικό κονσέρτο για να νιώσεις την επιτάχυνση. Mπαμ και κάτω. Σφαίρα.


Και πιστεύω βαθύτατα πως αυτό ακριβώς, η εδώ και τώρα επιτάχυνση, οι ακαριαίες επιδόσεις είναι ένα μεγάλο, γενναιόδωρο και εξαιρετικά πιασάρικο «τυράκι» για το δύσπιστο, μαζικό κοινό. Τις επιδόσεις, και μάλιστα τις τόσο άμεσες όσο και ο στιγμιαίος καφές, ουδείς εμίσησεν


Για να ‘μαι ειλικρινής, Τesla δεν έχω οδηγήσει. Αλλά διαβάζω παντού για το ένα συγκριτικό, το άλλο συγκριτικό, το πώς έκανε ταχύτερο γύρο στο Nordschleife κι απ΄την Porsche Taycan, το πώς εκσφενδονίζεται στην ευθεία.

Όταν υποκύπτουν κι οι petrolheads

Ακόμα κι ο James May, ο εις εκ των τριών τρελών του Grand Tour, ένας τύπος που, αν μη τι άλλο, έχει οδηγήσει -αργά, έστω- μερικά απ΄τα πιο συγκλονιστικά αυτοκίνητα στον πλανήτη, υπέπεσε στην αγορά ενός Tesla. Ανέβασε και σχετικό βίντεο με το μπλε καμάρι του. Αυτό εδώ.

Θα μου πεις, OK, δεν βλάπτει να ‘χεις στο γκαράζ ένα Tesla αν έχεις και ένα Alpine. Επίσης μπλε. Έχει ένα θέμα με το μπλε ο May.


εδώ έχουμε έναν εκφραστή της νέας τάξης πραγμάτων. Παρότι συνεχίζει να «μπαίνει» μέσα. Απ’ το 2010 που η Tesla δραστηριοποιείται έχει συνολικές απώλειες 5.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κι όμως, είναι η νέα δυναμική της αυτοκίνησης. Αυτή η δυναμική που ανάγκασε ακόμα και τις «πιο σπορ δεν γίνεται» εταιρείες, όπως η Porsche, να καταδεχθούν να μπουν σε μια κόντρα ευθείας με ένα Tesla. σημείο των καιρών


Στο μυαλό του Elon Musk

Η Tesla είναι η εταιρεία που δεν υπήρχε καν, που φαίνεται να ΄ρθε απ΄το πουθενά. Μόνο που η τελευταία λέξη, το «πουθενά», δεν μπορεί να συνάδει με ένα τόσο δημιουργικό, ευφυές και προφητικό μυαλό όσο αυτό που βρίσκεται εντός του κρανίου του 48χρονου Elon Musk.

Για παράδειγμα, όπως αναφερόταν στο σχετικό άρθρο για την πτώση της Alfa Romeo, η Tesla, εντός του 2019 στην ευρωπαϊκή αγορά, στο segment D βρίσκεται στην πρώτη θέση. Μπροστά απ΄τη 2η κατά σειρά Mercedes C-Class, την 3η BMW 3 Series και το 4ο Audi A4. Οι άλλοι, απλώς, ιδρώνουν.

Βρισκόμαστε, λοιπόν, μπροστά σε μια καταιγιστική δεκαετία όσον αφορά την αυτοκίνηση. Μία περίοδο χάους, επίσης, όπως την έχει χαρακτηρίσει ο CEO του νέου γάμου PSA – FIAT, Carlos Tavares. Με τον Musk να ΄χει διαβάσει σαν θεός τη γυάλινη σφαίρα και να αντιμετωπίζει κατάματα αυτοκίνητα εταιρειών με τεράστια ιστορία πίσω τους.


Αν έχει ωραία αίσθηση το φουλ ηλεκτρικό; Αν μπορείς να κατεβάζεις απότομα τις σχέσεις στο κιβώτιο; Αν ακούς το γουργουρητό του 6κύλινδρου; Οδηγώντας, πάντως, την I-Pace που λέγαμε, τίποτα απ’ τα παραπάνω δεν συνέβη. Και, αν θέλω να είμαι της λεπτομέρειας, ομολογώ πως δεν μπορούσα να τρεμοπαίξω το γκάζι εντός της καμπής για να αποσταθεροποιήσω τη «γάτα». Λεπτομέρεια, ε;


Κατέβηκα κάτω απ΄το όμορφο, νέο πρίμιουμ με μία αίσθηση κλινικής ψυχρότητας. Ναι, ήταν γρήγορο, ήσυχο, «οικολογικό», διαφορετικό. Είναι αυτό που θέλει και θα θέλει η νέα γενιά. Χωρίς και πολλή εμπλοκή στα δρώμενα.

Και κάπως έτσι μου φαίνεται πως το «εδώ και τώρα» θα συνεχίσει να ελκύει όλο και περισσότερους. Άνευ ΠΑΣΟΚ.


Photo: Top Gear

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει