Όταν οι τέσσερις τροχοί ξεκινούσαν από λευκό χαρτί

Post date:

Author:

Category:

mini-classic-white

Τα αυτοκίνητα που άλλαξαν τον κόσμο δεν ήταν copy-paste, ούτε παραλλαγές σε γνωστό θέμα. Ξεκίνησαν από λευκό χαρτί. Ή, όπως γράφει ένας αναγνώστης, από το λευκό. Αυτό απ΄το οποίο ξεκίνησαν όλα

Το εκτυφλωτικό λευκό του Big Bang -ή και της παρθενογέννεσης- ήταν παρών. Όλα όσα βλέπουμε έχουν προέλθει από αυτό το άσπρο. Κάθε κομμάτι της ύπαρξής μας στερεώνεται στο ανύπαρκτο βάρος του λευκού.

Τι κάνει το μαύρο μόνο του; Τίποτα. Χρειάζεται την αντιύλη του. Και τι υπάρχει στο μαύρο; Τίποτα. Το λευκό προκαλεί, τσαντίζει, σκοτώνει και δημιουργεί.

Βάσει, όμως, του νόμου της εντροπίας και της φθοράς, το άσπρο σκονίζει γκριζάρει και σαπίζει. Γίνεται μαύρο.

Απ’ αυτό το άσπρο πλάνο ξεκίνησαν όλες οι ανακαλύψεις των τεσσάρων τροχών. Από το λευκό χαρτί ξεκίνησε ο Alec Issigonis όταν σχεδίασε το κλασικό Mini του ’59. 

Λευκή ήταν η αφετηρία του Flaminio Betroni όταν σκέφτηκε τη φουτουριστική Citroën DS. Λευκή ήταν και η οργανική σούπα των Ferrari και όποιου άλλου, ωραίου και σημαντικού έχει καβαλήσει ο άνθρωπος.

mini-classic-4drivers.gr

citroen-ds-4drivers.gr

ferrari-250-gto-4drivers.gr

Κλασικό Mini, «θεά» Citroën DS, Ferrari 250 GTO SWB. Θα μπορούσαν να προστεθούν πολλά ακόμη αυτοκίνητα που έγραψαν μοναδική ιστορία στην αυτοκίνηση. Σχήματα και ιδέες που προήλθαν από άλλες, ανόθευτες από ντιρεκτίβες, εποχές. Το λευκό στην καλύτερή του εκδοχή

Όμως, τα τελευταία χρόνια συμβαίνει κάτι διαφορετικό. Πιο συμβατικό. Δεν παράγονται πράγματα από το μηδέν. Δεν τα δημιουργεί η λευκή έκρηξη έμπνευσης. Αντιθέτως, αντιγράφονται. Κάτι το ένα, κάτι απ΄το άλλο. Για αυτό και δύσκολα ο αυτοκινητικός ιστορικός του μέλλοντος θα βρει να περιλάβει πολλά νέα πρόσωπα στο Automotive Hall of Fame

Έτσι, το λαμπρό άσπρο χάνει την αίγλη του και στη θέση του έρχεται μια γκριζίλα-καφετίλα και, εν τέλει, το μαύρο. Τα αυτοκίνητα του παρόντος, και αναμφισβήτητα αυτά του μέλλοντος, στην πλειοψηφία τους, δεν εξέχουν αλλά αντιγράφουν

Το σχέδιο της πρωτοπορίας και της εξέχουσας σκέψης υποτάσσεται και αυτό στο νόμο της φθοράς. Ή, αν θέλετε, του χρήματος, των αριθμών και του cost production.

Αλλά υπάρχει ελπίδα. Τα στοιχεία που δημιουργήθηκαν από το λευκό της νόησης παραμένουν ζωντανά. Τα αυτοκίνητα που λατρεύουμε να λατρεύουμε κυκλοφορούν, έστω σπάνια, ανάμεσά μας. Ας τα προστατεύσουμε.  

Πηγή: Facebook – Ο Πτυχιούχος της ζωής / Photo: media press

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»