Πώς να χρησιμοποιήσεις τα μαλακά σου μόρια για να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Πιο κομψά δεν μπορούμε να το πούμε
Πάει, το αποφάσισα. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Clio Sport δεν είναι τα κυβικά ή το ηλεκτρικό τιμόνι με τη μέτρια αίσθηση (αν και τη βελτίωσαν σε ένα ενδιάμεσο upgrade αλλάζοντας τη βαλβίδα υποβοήθησης). Είναι η θέση οδήγησης.
Τι με χαλάει; Κάθομαι ψηλά. Λες κι είμαι δίμετρος σε λεωφορείο. Αφού κοιτάω αφ’ υψηλού τα MINΙ. Ακόμη κι αν το βάλω τέρμα κάτω και πάλι δεν βολεύομαι. Είναι, βλέπεις, και το τιμόνι που δεν ρυθμίζεται στο μέσα-έξω. Χάθηκε ένα τηλεσκοπικό, s’il vous plaît;
Τι να κάνω, λοιπόν; Χρησιμοποιώ το ”popometer”, που ‘λεγε κι ο Hans Stuck. Ναι, τις πρώτες μεταβολές της κινηματικής τις νιώθεις σε πρώτο χρόνο απ’ τα οπίσθια.
Βάζω πιο κάθετα την πλάτη, μετά από λίγο ένα κλικ πιο κάτω, ”μπα, θέλει λίγο ακόμα”, σαν σπαστικό σου λέω, σε ησυχία δεν κάθομαι. Οδηγώ και ζηλεύω την πολυμορφική θέση οδήγησης ενός, ας πούμε, Golf. Ψηλοί, κοντοί, με μεγάλα, με μικρά πόδια, χοντροί, λιγνοί, όλοι οι καλοί χωράνε. Όταν φτιάχνεις ένα ”παγκόσμιο αυτοκίνητο” τουλάχιστον προβλέπεις το βασικό: να βολεύονται όλοι.
Οι Γάλλοι, όμως, ανέκαθεν είχαν τις ιδιομορφίες τους με τιμόνια σε διάταξη λαγουδέρας, οι Ιταλοί είχαν ανακαλύψει στα απολιθώματα τον δικό τους Homo Italicus με τα πεντάλ off-center και τα μακριά χέρια σαν μαϊμούδες, οι Γιαπωνέζοι ακόμα και τώρα είναι συχνά σε δικό τους κόσμο (βλ. S2K, στρίμωγμα MX-5) και η μπίλια έπεσε τελικά στο χωριό της θείας Μέρκελ.
Ήταν ο άκρατος γερμανικός προτεσταντισμός που έθεσε σε εφαρμογή την ιδέα της ιδανικής θέσης οδήγησης διά πάσαν νόσον και ασθένειαν σε μαζικά αυτοκίνητα παραγωγής. Λογικό. Στη χώρα όπου ακόμα και η διάμετρος στις τρύπες του Έμενταλ προκύπτει με τετραγωνική ρίζα, μπορείς εύκολα να βολέψεις τη ρημάδα τη μέση.
Το καλύτερό μου; Ζηλεύω θέση 911. Με το μοτέρ σε αρχιτεκτονική ”Evinrude”, οι σχεδιαστές δεν έχουν άγχος στο πως να στριμώξουν πόδια και μηχανικά μέρη.
Όμως εν μέσω αυτών των σκέψεων, της διαφαινόμενης προοπτικής να αλλάξω κάθισμα με κανα μπάκετ σταθερό. Έπεσε και το video του Rosberg να δείχνει πώς καθόταν ο έρμος στη Mercedes.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, ό,τι και να οδηγείς, βασικό στοιχείο είναι η σωστή τοποθέτηση του ποπού. Να τον έχεις πακτωμένο, σφηνωμένο μέσα στο κάθισμα, εκεί στη γωνία μεταξύ βάσης και ”πλάτης”, να αισθάνεσαι πιο γρήγορα τα πάντα και την πλάτη σχετικά κάθετη. Νόμος της οδήγησης.
Κι όταν είδα πως είναι όταν ο Nico πήγαινε τέζα, σφηνωμένος σαν κονσέρβα, με ελάχιστο οπτικό πεδίο και τα πόδια σε θέση ”γυναικολόγου” αισθάνθηκα καλύτερα.
Δες τι τράβαγε ο χριστιανός.
Photo: Γ. Κούτος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.