Γνήσιος απόγονος των αυτοκινήτων της Porsche με το λογότυπο GT, η νέα Cayman GT4 έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι η παλιά, καλή, κλασική συνταγή επιμένει. Μαζί με όλο το νεωτερισμό της εποχής
Η νέα Porsche Cayman GT4 πιστεύει στην επιλογή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα που συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Σπάνια περίπτωση στην αυτοκίνηση.
Σε αυτοκίνητα αυτής της τάξης τιμών δύσκολα παίρνεις κάτι τέτοιο. Εκτός αν είσαι απόλυτα συνειδητοποιημένος εραστής της κλασικής συνταγής.
Δηλαδή ναι μεν να έχεις τη ροπή των 420 Nm αλλά να χρειάζεται να πιέσεις βαθιά το γκάζι και να εξαντλήσεις το στροφόμετρο. Η περιοχή της μέγιστης ροπης εμφανίζεται ψηλά, απ΄τις 5,000-6,800 rpm.
Τo να μην επιλέγεις σχέσεις μέσα από ένα αυτόματο ή ημιαυτόματο κιβώτιο αλλά με το δεξί σου χέρι είναι άποψη και φαίνεται πως είναι αρκετοί εκείνοι ώστεν να «αναγκάσουν» μία μεγάλη εταιρεία να παρουσιάζει τέτοια προϊόντα.
Προσωπικά, σε μία τέτοια κατηγορία τιμής και επιδόσεων θα προτιμούσα το καταπληκτικό 8τάχυτο PDK. Όταν το οδήγησα με αφορμή τη νέα 718 στην απλή της εκδοχή, το δίλιτρο το σωτό, δεν ένιωσα ποτέ να μου έλειψε το κλασικό 6άρι.
Αλλά συμβαίνουν και παράδοξα, εκεί στη Στουτγάρδη. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η GT3 της προηγούμενης γενιάς (991), ήταν εφοδιασμένη μόνο με PDK. Υπήρξαν αντιδράσεις…
Σήμερα η νέα Cayman GT4 βγαίνει μόνο χειροκίνητη. Ο λόγος έχει να κάνει με την φιλοσοφία της ως ένα αυτοκίνητο στοχευμένο σε ένα πιο παραδοσιακό κοινό. Κάποιοι πελάτες επιμένουν.
Η Cayman GT4 δεν έχει την ιπποδύναμη που μπορεί να απειλήσει τον πισταδόρικο βασιλιά της οικογένειας, τη GT3, ούτε το μοτέρ της. Βασίζεται σε αυτό των Carrera χωρίς τα τούρμπο αποδίδοντας 420 ίππους. Προδιαγραφών Euro 6d, παρεμπιπτόντως.
Φαίνεται όμως να έχει την συνολική ομοιομορφία ενός κεντρομήχανου που δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο από δύο θέσεις, ένα μοτέρ στην πλάτη σου και άφθονη συμμετοχικότητα με τέλειο ζύγισμα.
Oi πελάτες της Porsche προφανώς και υποστηρίζουν τέτοιους συνδυασμούς και, για την ιστορια, ήδη, αυτές τις μέρες, παραδόθηκε μια ασημί 718 Boxster GTS (που είναι διαφορετική περιπτωση από τη GT4 αλλά με κοινά χαρακτηριστικά ως προς τη φιλοσοφία προσέγγισης) στο Porsche Center Athens.
Με την ευκαιρία, δείτε το ενδιαφέρον, πρόσφατο video για την Porsche Cayman GT4 από το προσεγμένο Carfection.
Photo: Porsche Hellas
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.