Day one. Με το καλημέρα. Αυτές είναι οι αλλαγές που θα αγαπήσει το αγαπημένο σου Toyota MR2
Αυτή είναι η είσοδος στο πιο προσιτό κεντρομήχανο της αγοράς. Το Toyota MR2 μπορεί να βρεθεί ως μεταχειρισμένο από μόλις €3.500
Πρώτο πράγμα, πριν πας ακόμα την πρώτη σου βόλτα, κυριολεκτώ, είναι η αφαίρεση των δύο προκαταλυτών που βρίσκονται στην πολλαπλή εξαγωγής.
Στα μοντέλα 2000-2003 τα ελατήρια των πιστονιών μπορεί να κολλήσουν και να περάσει λάδιι στην εξαγωγή και κατευθείαν στους προκαταλύτες.
Αυτοί, με τη σειρά τους, θα αρχίσουν να θρυμματίζονται και σε κάποια αναρρόφηση θα πάρεις το μοτέρ στ χέρι και θα θιχτεί η αξιοπιστία της Toyota. Και η τσέπη σου επίσης.
Στα μοντέλα μετά το 2003 το θέμα με τα ελατήρια έχει διορθωθεί αλλά καλύτερα να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για να το πιέζεις το αγαπημένο σου Τουοτα ΜΡ2 χωρίς τύψεις.
Οι λύσεις είναι δύο. Πρώτον, η οικονομική: ανοίγεις την πολλαπλή εξαγωγής και με τη βοήθεια ενός μεγάλου κατσαβιδιού αδειάζεις τελείως τους προκαταλύτες θρυμματίζοντας τους και ξαναβάζεις τα άδεια πλέον κουφάρια στη θέση τους.
Δεύτερον, η σωστή: φτιάχνεις μια νέα χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής. ‘Η ψωνίζεις κάποια έτοιμη από ebay κλπ για το μοντέλο αυτό. Θα κουμπώσει «γάντι» και έχει και θέσεις για τους αισθητήρες λ.
Στην περίπτωση της κάστομ λύσης έχεις τις εξής επιλογές: διατομή σωλήνα 38 χιλιοστών ώστε να μην «αδειάσει» χαμηλά από ροπή ή 42 χιλιοστών για να πάρει ψηλά περισσότερη δύναμή – βοηθά αν στοχεύεις σε επιπλέον μελλοντικές βελτιώσεις.
Χρήσιμη συμβουλή: με την προσθήκη και ενός ελεύθερου φίλτρου έχεις μια αύξηση έως 10 ίππων χωρίς καν να πειράξεις εγκέφαλο. Αξίζει.
Φυσικά χρειάζεται ένα σέρβις. Λάδια, φίλτρα , μπουζί και γενικός έλεγχος των σινεμπλόκ. Ως γνωστόν, ιμάντας εκκεντροφόρων δεν υπάρχει, έχουμε καδένα.
Όσον αφορά τα λάδια καλό είναι να κρατήσουμε ότι έβαζε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, αλλιώς ένα καλό ημισυνθετικό 10w40 είναι μια χαρά για το συγκεκριμένο κινητήρα.
Μία ευθυγράμμιση είναι η επόμενη χρήσιμη κίνηση που μπορείς να κάνεις για να επιστρέψει το Toyota MR2 στις εργοστασιακές τιμές. Απαραίτητο αν τυχόν είχε επαφές στενού τύπου με πεζοδρόμια η λακούβες.
Επίσης, θα πρότεινα την αντικατάσταση της μπροστινής διάστασης ελαστικών από 185/55/R15 σε 195/50/R15 και πίσω από 215/45/R16 σε 205/45/R16 – θα κάνει τις αντιδράσεις στο όριο πιο προβλέψιμες.
Τέλος. Αυτά είναι. Πάρ’ το, βγες και ψάξε στροφές. Αντέχει και του αρέσουν.
Photo: Αρχείο Θ. Γοργογιάννη
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.