Αλήθεια, τι συμβαίνει με τη Fiat;

Post date:

Author:

Category:

Το μεγάλο ερωτηματικό μιας εταιρείας που προσπαθεί να εξασφαλίσει την παρουσία της εν μέσω μιας αυτοκίνησης που αλλάζει δραματικά

Είναι αλήθεια πως για τους «ιταλόφιλους», ο Sergio Marchionne, ο επικεφαλής του Γκρουπ της FCA (Fiat Chrysler Automobiles) που έχασε τη µάχη µε τη ζωή σε ηλικία 66 ετών πέρυσι τον Ιούλιο, ήταν µία περίπτωση love or hate. fiat-logo-john[elkann

Aπό τη µία, ήταν ο άνθρωπος που «σκότωσε» τη Lancia, που έβαλε «ταφόπλακα» σε ιστορικά µοντέλα και άλλαξε τις «παραδόσεις» ιστορικών µαρκών της Iταλίας. 

Kαι από την άλλη, ήταν ο άνθρωπος που διέσωσε την ιταλική αυτοκινητοβιοµηχανία από την απόλυτη καταστροφή, τον οικονοµικό αφανισµό και τη µετέτρεψε σε παγκόσµιο κολοσσό, συνδυάζοντάς τη µε τον αµερικανικό παράγοντα και οδηγώντας στη γέννηση της Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Σήµερα, που ο πρώην ισχυρός άνδρας δεν είναι πλέον ανάµεσά µας, η FCA πρέπει να βρει την «περπατησιά» της, χωρίς τον άνθρωπο που ήταν ο εγκέφαλος ενός οµίλου µε τεράστια παρακαταθήκη στην αυτοκίνηση

John Elkann Ο 43χρονος ιταλοαμερικανός John Elkann, γόνος της ισχυρής οικογένειας των Agnelli που συνεχίζει να κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο της FCA, δήλωσε φέτος τον Απρίλιο πως είναι έτοιμος να  πάρει «γενναίες και δημιουργικές αποφάσεις», τόσο για τη FIAT όσο και γενικότερα για το Γκρουπ ενόψει της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης

Νέος ∆ιευθύνων Σύµβουλος του Οµίλου Fiat Chrysler είναι ο Βρετανός Μichael Manley, που κατείχε µέχρι τώρα την αντίστοιχη θέση στην Jeep και στη RAM.

Ο Manley θεωρείται εξαιρετικά επιτυχηµένος καθώς εκτόξευσε τις πωλήσεις της Jeep στα ύψη – από µόλις 337.000 µονάδες το 2009 σε, περίπου, 1,4 εκατ. το 2017. 

Sergio Marchionne 

Μicahel Manle FCA

 O Marchionne (φωτογραφία επάνω) αποκάλυψε πριν πεθάνει ότι δεν θα άφηνε κατευθυντήριες οδηγίες για τον διάδοχό του. O 55χρονος Michael Manley (φωτογραφία κάτω) πρέπει τώρα να βγάλει «τα κάστανα από τη φωτιά», αφού η FCA είναι σε ένα κρίσιµο σταυροδρόµι

Με τη «σχολή Μarchionne» να του αφήνει χώρο (π.χ. ο επικεφαλής της FCA για την Eυρώπη, τη Mέση Aνατολή και την Aφρική, Αlfredo Altavilla, -δεξί χέρι τού Sergio- παραιτήθηκε, µε τα καθήκοντά του να περνούν απευθείας στον Manley) ο νέος CEO πρέπει να συγκρατήσει τα οικονοµικά του Oµίλου, µετά τα τολµηρά «ανοίγµατα» για την πλατφόρµα της Giulia/Stelvio και των Maserati. 

Θα πρέπει, επίσης, να νικήσει τα ανακύπτοντα ζητήµατα αξιοπιστίας σε κάποια µοντέλα του Γκρούπο, την ίδια στιγµή κατά την οποία η Fiat είναι η µόνη εταιρεία που διαθέτει αυτοκίνητο το οποίο έχει αποσπάσει µηδέν αστέρια στις επίσηµες δοκιµές εξοµοίωσης συγκρούσεων του θεσµού Euro NCAP. Πρόκειται για το Punto

Το Fiat 500 ήταν το αυτοκίνητο που κυριολεκτικά έσωσε την ιταλική φίρμα φέρνοντας ρευστό στα ταμεία της. Χαριτωμένο, έξυπνη αναβίωση του κλασικού 500 και με ιδιαίτερη προσωπικότητα

Τουλάχιστον, στην εταιρεία υπάρχει πλάνο. Με κεντρικό άξονα την υβριδική τεχνολογία, την ηλεκτροκίνηση, το car sharing, αλλά και την περαιτέρω αναβάθµιση των παρεχοµένων υπηρεσιών, θα ξεκινήσει –από το πρώτο τρίµηνο του 2020- η προοδευτική παραγωγή και διάθεση 26 νέων και εξελιγµένων µοντέλων

Συγκεκριµένα, προγραµµατίζονται Fiat (8), Alfa Romeo (5), Jeep (8) και Fiat Professional (5), µε 35 διαφορετικές επιλογές αµιγούς ή υβριδικής ηλεκτροκίνησης, ενισχύοντας την εµπορική παρουσία κάθε εταιρείας ξεχωριστά, αλλά και συνολικά του Οµίλου FCA, κατά την επόµενη τετραετία.  

Tο πώς θα κινηθεί περεταίρω ο Manley, είναι άγνωστο προς το παρόν. Όµως, σίγουρα, ο Marchionne είχε λόγο που τον εµπιστεύθηκε. Όπως είχε κάνει και το 2009, όταν η Fiat έπαιρνε τον έλεγχο της πτωχευµένης Chrysler και ανέθετε στον άσηµο, τότε, πωλητή τη σειρά Jeep.

Σε κάθε περίπτωση, τώρα ο ιταλοαµερικανικός όµιλος αυτοκινήτων FCA καλείται να προσαρµοστεί στα νέα δεδοµένα. ∆ηλαδή, στη µετά Μarchionne εποχή, αποκτώντας ξανά την αίγλη των παρελθόντων ετών, ο οποίος δίδαξε στους συνεργάτες του ότι «το µοναδικό ερώτηµα που πραγµατικά αξίζει να θέτουµε στον εαυτό µας στο τέλος της ηµέρας, είναι αν είµαστε σε θέση να αλλάξουµε κάτι προς το καλύτερο και να κάνουµε τη διαφορά». 

Θα µπορέσει, άραγε, ο διάδοχός του; Το ερωτηµατικό απαιτεί ακόµα χρόνο για να απαντηθεί πειστικά. 

Photo: fiat.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Σόρι, αλλά το Mazda RX-7 με Wankel είναι όνειρο απατηλό

Ζούμε στην εποχή της κατά συρροή υπερβολής των memes (όρος που προέρχεται από την πράξη τού μιμείται) στο σύγχρονο διαδίκτυο. Πιάνει τη μία είδηση ο ένας και την τεντώνει τέρμα ο επόμενος