Προχώ tips για ασφάλεια στο δρόμο

Post date:

Author:

Category:

ασφάλεια στο δρόμο

Όχι τα γνωστά και τελείως βασικά. Αλλά ψαγμένες συμβουλές που πρέπει να ΄χεις υπόψιν για την ασφάλεια στο δρόμο

  • Προσοχή στα φιμέ του προπορευόμενου

Ειδικά αν είναι πολύ σκούρα (που, κανονικά, απαγορεύονται). Ειδικά, επίσης, αν το προπορευόμενο αυτοκίνητο είναι SUV. Συνήθως,  λόγω όγκου κρύβουν μεγαλύτερη οπτική του δρόμου. 

Επίσης, να αποφεύγεις να αλλάζεις λωρίδες μην αφήνοντας μεγάλες αποστάσεις από τον μπροστινό εκμεταλλευόμενος τη ροή. Άρα, μην κολλάς στον «μπροστινό» με πολύ σκούρα φιμέ καθώς ξεμυτίζοντας μπορεί να βρεθείς προ εκπλήξεως. 

  • Προσοχή στις δεξιές καμπές χωρίς ορατότητα

Που, ως γνωστόν, οι δεξιές στροφές στην Ελλάδα αφθονούν – το tip ισχύει αντίστροφα σε Αγγλία. Ή Κύπρο.

Πρασιές που δεν είναι κομμένες, πικροδάφνες που κρύβουν την κορυφή της στροφής και, συνεπακόλουθα, ένας σταματημένος. Ή ένας ποδηλάτης ή, ακόμα χειρότερα, πεζός. Αλλά και κάποιο κακόμοιρο τετράποδο (που συχνά έχει περισσότερη αντίληψη χώρου από το δίποδο). Η ασφάλεια στο δρόμο προέχει.

  • Προσοχή στους ποδηλάτες

Ειδικά σ’ όσους ρομαντζάρουν δυο-δυο (που, επίσης, απαγορεύεται) στη δεξιά λωρίδα. Ακόμα κι αν πηγαίνεις με 70 km/h, το να συναντάς ξαφνικά (στη δεξιά που λέγαμε καθώς στις αριστερές συνήθως μπορείς και βλέπεις από πιο πριν) τους διαδόχους του Lance Armstrong δεν είναι κι ό,τι καλύτερο σε διαφορά ταχύτητας.

  • Προσοχή στους κλειστούς καθρέφτες

Δεν εννοούμε τους δικούς σας που λογικά είναι καλορυθμισμένοι (πάντα στη μέγιστη δυνατή γωνία για να «πιάνουν» όσο μεγαλύτερο εύρος) αλλά του προπορευόμενου.

Το καλύτερο tip, όταν επιχειρείτε προσπέρασμα -εννοείται πάντα με φλας- είναι να ρίχνετε μια ματιά στον καθρέφτη του προπορευόμενου. Τον είδατε να σας είδε; Άρα, μειώνονται οι πιθανότητες να κάνει κάτι λάθος. 

Αν, όμως, είναι κλειστός ο καθρέπτης; Αν είναι σπασμένος; Αν είναι γυρισμένος τόσο πολύ εσωτερικά ώστε αποκλείεται να βλέπει; Σ’ αυτές τις περιπτώσεις κρατάμε μία επιπλέον απόσταση ασφαλείας.

  • Προσοχή στις 50 αποχρώσεις του γκρι

«Προχωρημένη» συμβουλή αλλά εξαιρετικά χρήσιμη στο γκρι της ασφάλτου.

Το οποίο γκρι, ειδικά στην Ελλάδα, αλλάζει περισσότερες αποχρώσεις ανά δέκα μέτρα κι από το σαδομαζό δωμάτιο του πρωταγωνιστή της συνώνυμης ταινίας.

Όπερ σημαίνει πως αν θέλουμε να φρενάρουμε απότομα, να αποφύγουμε ένα εμπόδιο ή απλώς να στρίψουμε γρήγορα σε μια καμπή το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να «διαβάσουμε» τον τόνο του γκρι.

Γυαλίζει; Τότε, θα γλιστράει. Το πόσο εξαρτάται από το βαθμό γυαλάδας. Έχει μπαλώματα; Θέλει πιο προοδευτικά το φρένο. Είναι σκούρο και τραχύ; Τότε η άσφαλτος «κρατάει», κατά το κοινώς λεγόμενο. Έχει ανωμαλίες; Είμαστε έτοιμοι, με σταθερό γκάζι, για ελαφρά, ακίνδυνη συνήθως, ψιλομετατόπιση. 

  • Προσοχή στη ζέστη

Που στην Ελλάδα βαράει τιλτ. Το οποίο σημαίνει πως αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι, για παράδειγμα, 35 βαθμοί, η αντίστοιχη της ασφάλτου μπορεί να ξεπερνά αισθητά τους 50 ή να φτάνει και τους 70.

Σ’ αυτήν την περίπτωση, τα λάστιχα γλιστρούν. Το ABS ενεργοποιείται πιο εύκολα. Οι αποστάσεις αλλάζουν. Σασί και μηχανικά μέρη σε υπερωρία. Χίλιες φορές, λοιπόν, καλύτερα πιο αργά και χαλαρά. Η ασφάλεια στο δρόμο είναι το απόλυτο ζητούμενο.

Photo: Δημήτρης Θεοχάρης /4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει