Το GTI λογότυπο. Πόση ζωή έχει ακόμη;

Post date:

Author:

Category:

Ένα απ’ τα πιο ισχυρά λογότυπα των αυτοκινήτων που μας αρέσει να οδηγούμε, το «GTI», τείνει να αποσυρθεί. Η Peugeot είναι ένα τέτοιο παράδειγμα

Peugeot 205 GTI

Το λογότυπο ”GTI” ίσως να μην έχει πια την επικοινωνιακή ισχύ που απολάμβανε κάποτε. Και μάλλον αυτός είναι ο λόγος που δεν το βλέπουμε πλέον και τόσο συχνά. Εξαιρείται ο πρώτος μαζικός διδάξας, τα GTI μοντέλα της VW


Ιστορικά μιλώντας, το πρώτο αυτοκίνητο με το λογότυπο ”GTI” δεν ήταν το Golf GTi. Ήταν μία Maserati, αυτή με τον κωδικό 3500 GTI

Είχε παρουσιαστεί το μακρινό 1960 και έμελλε να γίνει το πρώτο ιταλικό αυτοκίνητο παραγωγής με σύστημα ψεκασμού. Για την ιστορία, με μηχανικό ψεκασμό της Lucas.

Η Maserati ήταν ένα ξεκάθαρο Gran Turismo. Το οποίο, όταν προσέθεσε και τον ψεκασμό (injection), αποκτούσε και το τυπικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί το αρκτικόλεξο ”GTI”.

Το πρώτο GTI για τις μάζες

Η VW ήρθε δεκαέξι χρόνια αργότερα με το Golf GTi. Επίσης με ψεκασμό. Ήταν το πρώτο hot hatch. Ουσιαστικά, δημιούργησε ολόκληρη την κατηγορία. Θα μπορούσε να πει κανείς πως το Golf GTI ήταν και αυτό που είχε το ηθικό «κόπι-ράιτ» της καθαρά μαζικής παραγωγής, εν έτει 1976.


Η πανέμορφη Maserati 3500 GTI ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που υιοθέτησε το λογότυπο ”GTI”. Τα υπόλοιπα, όπως λένε, είναι ιστορία


Οι μιμητές

Για χρόνια, πολλοί ακολούθησαν τον επικοινωνιακό δρόμο των Γερμανών. Το Citroën AX GTI, το Nissan Almera GTI, το Seat Ibiza GTI, το Rover Metro GTI και διάφορα άλλα.

Το σημαντικότερο, ωστόσο, θεωρώ πως ήταν το αξέχαστο Peugeot GTi. Εκείνος ο πανέμορφος, ξυραφένια άμεσος και αειαθαλής σχεδιαστικά γαλλικός πύραυλος τσέπης στο αειθαλές σασί του 205. Τι αυτοκίνητο…

Πάρτε μία γεύση στο βίντεο. Μαζί με τον άλλον γαλλικό δαίμονα, το Renault 5 GT. Χωρίς ”I”.


Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν. Και φαίνεται πως η Peugeot ετοιμάζεται να αφήσει στην άκρη το διάσημο λογότυπο GTI. Ίσως να μην έχει τη δύναμη που είχε κάποτε και, γενικώς οι εταιρείες, αναζητούν νέα λογότυπα που να χαρακτηρίζουν τα ειδικά τους μοντέλα


Μία ένδειξη της κατεύθυνσης των Γάλλων είναι το Peugeot 508. Όταν παρουσιάστηκε στη Γενεύη είχε φαρδιά-πλατιά τυπωμένη τη φράση ”Peugeot Sport Engineered”. Όσο κι αν ψάξει κανείς το κλασικό λογότυπο του υπέροχου 205 δεν θα το βρει. Ίσως και να ‘χει κουράσει.

Η VW, πάντως, φαίνεται να επιμένει σε ό,τι ακριβώς εννοούν τα δικά της τρία γράμματα. Από το up! GTI μέχρι το πρόσφατα αφιχθέν Golf GTi TCR, το κοινό της θέλει να βλέπει το αρκτικόλεξο στη μάσκα. Και κάπως έτσι το πιθανότερο είναι να καταλήξει η ιστορία από εκεί απ΄όπου ξεκίνησε. Κάποτε, το 1976.


Photo: Peugeot / VW / Maserati

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει