Το λίθιο, η Sigma και το ηλίθιο

Post date:

Author:

Category:

Πέραν του εμβολίου για τον κορωνοϊό, το πιο περιζήτητο στοιχείο των καιρών είναι το λίθιο. Αυτή είναι η νέα κολλεγιά στη Βραζιλία αλλά και το μεγάλο ερωτηματικό. Ποιος υπολογίζει το κόστος καταστροφής του περιβάλλοντος απ’ την εξόρυξή του;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα τεστς

Σ’ αυτήν την παγωμένη, απομονωμένη περιοχή περίπου 100 κινέζικες εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων δοκιμάζουν τα νέα τους προϊόντα. Το λίθιο είναι αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας. Έστω κι αν ελάχιστοι δέχονται να παραδεχτούν το βαρύ τίμημά του


H Sigma Lithium Corporation είναι μία νέα εταιρεία παραγωγής λιθίου, με έδρα τη Βραζιλία. Έχει τα δικαιώματα σε 28 περιοχές εξόρυξης. Φιλοδοξεί να είναι ένας απ΄τους σημαντικότερους παίχτες στην προμήθεια λιθίου σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η συμφωνία με την Tesla

- Διαφήμιση-

Ήδη στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, δημοσιεύτηκε αναλυτικό άρθρο στη συμφωνία που υπέγραψε η Tesla με τη Sigma. Σημειώθηκε, επίσης, πως η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες και με άλλους μεγάλους κατασκευαστές, όπως οι VW και BMW.

Το ντιλάρισμα με τη Sigma έχει μεγάλη σημασία για τους κατασκευαστές. Η ίδια θέλει να τοποθετηθεί στο «χώρο» ως μία απ΄τις πιο προσιτές εταιρείες παραγωγής λιθίου.

Μάλιστα, στις συνομιλίες με τη Tesla, η Sigma ήθελε να παρακάμψει την κινεζική Ganfeng Lithium, η οποία προμηθεύει τα αυτοκίνητα του Elon Musk με τα εξαρτήματα λιθίου. Για την ιστορία, όπως μπορείτε να δείτε και στην επίσημη ιστοσελίδα της Ganfeng, πρόκειται για τον τρίτο μεγαλύτερο προμηθευτή στον πλανήτη και πρώτο τη τάξει στην Κίνα.


Σωστά μαντέψατε. Ο ισχυρός παράγοντας στο πώς αναπτύσσεται η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει η Κίνα. Όχι μόνο ελέγχει σε τεράστιο βαθμό τις σπάνιες γαίες αλλά ήδη, σύμφωνα με το Wired, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων

κινέζικο εργοστάσιο EV

Η γραμμή παραγωγής στο κινέζικο εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ZD. Εδώ κατασκευάζεται ένα μικρό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης, τύπου smart, που προορίζεται για την ιταλική αγορά. Η ZD έχει υπογράψει συμφωνία με τη Share’ngo, μία startup με έδρα το Μιλάνο


Ζούμε στην εποχή της κούρσας για το λίθιο. Τι κι αν ακούγονται φωνές για το πώς η εξόρυξή του καταστρέφει το περιβάλλον; Τι κι αν ανήλικα παιδιά στο Κονγκό δουλεύουν νυχθημερόν στα ορυχεία;

παιδί σε ορυχείο κοβαλτίου

Στο Κονγκό, ακόμα και λίγα μέτρα κάτω απ’ την επιφάνεια του εδάφους, υπάρχει κοβάλτιο. Χρησιμοποιείται ευρέως στα ηλεκτρόδια μπαταριών με ιόντα λιθίου και λέγεται πως η αφρικανική χώρα διαθέτει το 70% της παγκόσμιας παραγωγής. Η παιδική εργασία είναι σκληρή καθημερινή πρακτική


Οι άλλες φωνές

Τις προάλλες, οι Financial Times είχαν το θάρρος να δημοσιεύσουν ένα άρθρο με τίτλο «Το Κονγκό, η παιδική εργασία και το ηλεκτρικό αυτοκίνητό σου».

Δεν ξέρω πολλά αντίστοιχα μεγάλα ελληνικά Μέσα που θα ΄χαν τα κότσια να γράψουν κάτι ανάλογο. Για τα παιδιά που λιώνουν στα ορυχεία. Αυτά που δουλεύουν μαζί με ταλαίπωρους ανθρώπους που, όπως σημειώνεται στο άρθρο, πίνουν αλκοόλ μ’ ένα τσιγάρο στο στόμα μπας και βγει η μέρα.

Κι όλο αυτό ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές σπεύδουν να κλείσουν συμφωνίες για το πολύτιμο η-λίθιο. Δηλαδή πώς αλλιώς θα γίνει η «στροφή» στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Μία απάντηση δίνει σε άρθρο του ο κ. Σ. Καμενόπουλος, κάτοχος διδακτορικού τίτλου στους ορυκτούς πόρους. Μεταξύ άλλων, σχολίασε πως «εδώ και αρκετούς μήνες η αναπόδεικτη θεωρία της αλλαγής κλίματος δημιουργεί παγκοσμίως μία εύπλαστη μάζα πολιτών η οποία όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή (σ.σ. όταν τα EV γίνουν οικονομικά προσιτά) θα συνηγορήσουν χωρίς αντιρρήσεις, για παράδειγμα, στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Το να γράφεις την άποψή σου έχει τίμημα. Ακόμα και εν μέσω της μικρής, ελληνικής αυτοκινητικής Ιερουσαλήμ.


Όμως, όσο κι αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται η νέα τάση, πιστεύω πως αξίζει να αναρωτηθούμε: πόση αξία έχουν οι καθαρές Βρυξέλλες ή ακόμα και η καθαρή Ευρώπη όταν γίνεται η χλαπαταγή στον υπόλοιπο πλανήτη; Το ‘φαγαμε το παραμύθι, Γκρέτα


ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Photo: Matjaž Krivic/INSTITUTE

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει