Το μέλλον της Fiat. Ελπίζω όχι και το τέλος

Post date:

Author:

Category:

«Μέχρι το τέλος του 2021, το 60% όλων των μοντέλων της Fiat θα έχει ηλεκτροποιηθεί, είτε ως υβριδικό είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό», δήλωσε χθες επικεφαλής της εταιρείας για τις περιοχές της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, Λούκα Ναπολιτάνο. Όμως υπάρχει αρκετό υλικό από πίσω. Μαζί με ρίσκο

Fiat old vs new

Η Fabbrica Italiana Automobili Torino σε φάση αναπροσδιορισμού. Ποιο είναι το μέλλον μιας εταιρείας που έχει τις ρίζες της στο μακρινό 1899 και αναζητά το νέο της ρόλο;


Ο επικεφαλής της Fiat/EMEA (Europe, Middle East, Africa) με ευθύνη για τα Fiat, Lancia και Abarth, πρόσθεσε επίσης ότι «μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς, το 60% θα είναι ένα ποσοστό καλύτερο από τον μέσο όρο της αγοράς»

Ως γνωστόν, η Fiat φέτος κυκλοφόρησε το πλήρως ηλεκτρικό Nuova 500, υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων 500 και Panda, μαζί με το υβριδικό Y, το μοναδικό όχημα της Lancia που προσφέρεται αυτήν τη στιγμή. 

- Διαφήμιση-

Για τη Lancia τα έχουμε ξαναπεί. Είναι κοινός τόπος η κατάντια στους παροικούντες την αυτοκινητική Ιερουσαλήμ.

Ουσιαστικά η Lancia είναι ήδη «νεκρή» και τελείται ο ηλεκτρικό (;) της μνημόσυνο. Πώς να αναστήσεις μία πάλαι ποτέ ένδοξη μπράντα που κατέληξε σε μια παλιοκαιρισμένη ιστοσελίδα στα ευρωπαϊκά πράγματα;


Fiat Punto GT βουντού

Η Fiat, ωστόσο, προλαβαίνει

Για την ακρίβεια, πρέπει να προλάβει τη φθορά. Ακούγεται βαρύ; Scuzate αλλά είναι η πραγματικότητα.

Έγκυρες φωνές απ΄την άλλη όχθη του Ατλαντικού γράφουν ότι το 2020 μάλλον είναι η τελευταία χρονιά που η Fiat έχει παρουσία στην αμερικανική αγορά.

Μια τεράστια αγορά που τα πρόσφατα χρόνια έφερε μαζί της πολλές ελπίδες για πωλήσεις σε ένα αχανές δίκτυο από ντίλερς της Chrysler. Αυτή ήταν η λογική διείσδυσης της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών. Οι Ιταλοί θα αποκτούσαν πρόσβαση σε ήδη υπάρχουσες και γνωστές για τον μέσο Αμερικανό εκθέσεις αυτοκινήτων

Όμως η απόβαση στα αμερικανικά πράγματα δε φαίνεται να πηγαίνει κατ’ ευχήν.

Το Fiat 124 άργησε να πάει εκεί και να χτίσει τα αρχικά καλά βήματα του 500, στη συνέχεια το 500L δεν έπεισε και ως επιβεβαίωση ήρθε η έρευνα της J.D. Power αναφορικά με την πίστη των αγοραστών απέναντι στις εταιρείες αυτοκινήτου.


Γιατί, εντάξει, άντε και αγόρασες ένα αυτοκίνητο μιας εταιρείας. Θα σε πείσει να ξαναπάρεις το επόμενο μοντέλο;

Αναρωτιέστε για το αποτέλεσμα; Η Fiat είναι στην τελευταία θέση, με ποσοστό 10,4%. Για την ιστορία, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Subaru με ποσοστό 60,5%. Δεύτερη η Toyota (60,3%) και τρίτη η Honda (58,7%). Η δε Chrysler, ο μεγάλος εταίρος της Fiat; Παρότι βέρα αμερικανιά, είναι στην προτελευταία θέση. Ίσα-ίσα πάνω από τη Fiat


Συνεπώς

Αν, τελικά, οι ΗΠΑ φύγουν από το παιχνίδι, απομένουν κυρίως τα ευρωπαϊκά πράγματα.

Εκεί δηλαδή όπου η ηλεκτροκίνηση προωθείται νομοτελειακά στην αγορά και εκεί όπου «κολλάει» η δήλωση που αναφέρθηκε στον πρόλογο.

Ο Ναπολιτάνο δήλωσε επίσης πως περισσότερα μοντέλα Fiat αναμένεται να προσφερθούν στο μέλλον σε υβριδικές εκδόσεις, όπως τα 500X compact SUV και Tipo sedan.

Εύχομαι να τα καταφέρει. Ένα Punto GT ήταν το πρώτο μου «καλό» αυτοκίνητο, μία Berlinetta με έμαθε κάποτε τα βασικά αλλά υπήρξε και ένα 127 που δε συμπαθούσα.

Fiat Abarth παλιό vs νέο

Υπάρχει πίσω από τη Fiat πολλή ιστορία, συναισθηματικά φορτισμένες στιγμές, κάποιο παλιό «φιατάκι» στην οικογένεια να σκαλίζει μνήμες, αλλά και ένα ταλέντο αυτής της εταιρείας να βρίσκει λύσεις και στιλ σε μεσογειακές μητροπόλεις

Για την ακρίβεια, η Fabbrica Italiana Automobili Torino ΟΦΕΙΛΕΙ να τα καταφέρει.

Α, ναι. Και να μην ακολουθήσει ένα παράδειγμα προς αποφυγή. Λεγόταν Lancia και ήταν ωραία.


Fiat Panda Easy Hybrid

Photo: fiat.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει