Το διάδοχο των Impreza τον περιιμένουμε εδώ και πολλά χρόνια. Οι εξελίξεις αναμένονται μέσα στη χρονιά που διανύουμε με το νέο Subaru WRX STI . Όμως, υπάρχουν ζητήματα προς επίλυση
Και ποιος δεν θα ‘θελε ξανά ένα Subaru με γνήσιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα απ’ τα παλιά;
Οι πληροφορίες λένε πως μέχρι τα τέλη της χρονιάς το νέο Subaru WRX θα είναι γεγονός. Καιρός είναι. Αν σκοπεύει η ιαπωνική εταιρεία να διατηρήσει ένα μέρος από το πιστό κοινό της, σχεδόν επιβάλλεται να συμπεριλάβει στη γκάμα της ένα αμιγώς επιθετικού χαρακτήρα μοντέλο
Το WRX και τι έχει να αντιμετωπίσει η Subaru
Το Subaru WRX, όπως και η κορυφαία έκδοση STI, λέγεται πως είναι στα τελικά σκαριά. Το STI λίγο αργότερα. Μάλλον για 2021. Το θέμα, ωστόσο, είναι να έρθει. Έστω και με κάποια καθυστέρηση όσον αφορά τη συνολική πορεία της Subaru τα πρόσφατα χρόνια.
Η Subaru είναι μια εταιρεία με βαθύ μηχανολογικό think tank όταν πρόκειται για Πραγματικά Αυτοκίνητα. Ασυζητητί.
Ωστόσο,τα προβλήματά της Subaru ήταν κυρίως δύο. Το πρώτο ότι τα μοντέλα της υπέφεραν από εκπομπές ρύπων. Και κατανάλωση. Όποιος είχε την τύχη να ζήσει ή οδηγήσει ένα καλό Impreza του παλιού καιρού ίσως θυμάται ότι σε γρήγορη οδήγηση σχεδόν μπορούσε να βλέπει τον δείκτης της βενζίνης να κατεβαίνει
Τόσο άρτια ζυγισμένο, τόσο τηλεπαθητικά σωστό στην πίεση. Ο ήρωας με τη φτερούγα μάς λείπει. Άντε, να προθερμαίνονται οι Πλειάδες
Το δεύτερο πρόβλημα θα έλεγα πως ήταν ο εκπολιτισμός. Όσο καταπληκτικά κι αν είναι τα μοντέλα της, όσο καλοζυγισμένα και ταγμένα να σου ανεβάζουν το οδηγικό σου θυμικό, τόσο υστερούσαν στη γενικότερη «premium» εικόνα ανταγωνιστών της.
Σύμφωνοι, αυτό είναι στοιχείο που δεν πολυμετράει για τους αφοσιωμένους θιασώτες της σπορ οδήγησης. Ή μπορεί και να μετράει πλέον. Όμως, για τη μεγάλη αγορά, το «πλειοψηφικό πακέτο» του κόσμου, αποτελεί βασικό κριτήριο.
Εύχομαι το νέο Subaru WRX STI να αποκαταστήσει την τάξη. Λέγεται πως οι μηχανικοί της έχουν βάλει σαν μελέτη αναφοράς τον M139 δίλιτρο κινητήρα της Mercedes-AMG A 45. Ως γνωστόν, είναι αυτή τη στιγμή ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος υπετροφοδοτούμενος της αγοράς με 421 ίππους
Ο κινητήρας
Οι φήμες λένε πως το Subaru WRX STI θα χρησιμοποιεί την αναβαθμισμένη εκδοχή του μοτέρ που υπάρχει στα Ascent, Outback και Legacy που για την ώρα, σε κάποιες εκδόσεις, αποδίδει 260 ίππους. Ίσως στα 2,4 λίτρα. Που, για μερικές αγορές όπως του λόγου μας, είναι πολλά. Ίδωμεν.
Το θέμα, βέβαια, δεν είναι στην εποχή μας μόνο η απόλυτη τιμή ισχύος. Αυτά λίγο-πολύ γίνονται στην εποχή των τούρμπο. Το ζήτημα είναι οι εκπομπές, το πόσο μία τέτοια έκδοση δεν θα ανεβάσει τους μέσους όρους CO2 στη γκάμα της Subaru και, ακόμα πιο σημαντικό, αν θα προκαλέσει τα επίμαχα πρόστιμα. Αυτά για τα οποία οι κατασκευαστές μάχονται να αποφύγουν πάση θυσία.
Μακάρι να βρουν τον τρόπο. H Subaru το οφείλει στο τιμημένο της παρελθόν.
Η ζωή μου με το Subaru BRZ. True story
Photo: Google / Γ. Κούτος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.