Το οδηγικό fun των χαμηλών ταχυτήτων

Post date:

Author:

Category:

Το οδηγικό fun μπορεί να υπάρξει ακόμα και σε απόλυτα νόμιμες ταχύτητες. Αρκεί να «γυρνάει». Και ό,τι «γυρνάει», έστω και λίγο, είναι καλό

Mercedes C-Class sideways

Μερικές φορές αρκούν μερικά γραμμάρια συμμετοχικότητας για να σου φτιάξουν τη μέρα. Ακόμα και με μια τυπικά σοβαρή Mercedes C-Class


Τη μεγαλύτερη «ζημιά» στο οδηγικό fun θεωρώ ότι την έκανε η σχολή της VW. Το γράφω χωρίς ενοχές

Ήταν κυρίως αυτή που δεν άφηνε υποψία ολίσθησης. Δε μιλώ για υπεραυτοκίνητα. Αλλά για κορυφαίες εκδόσεις, τύπου Golf R ή το αντίστοιχα δυνατού Scirocco.

- Διαφήμιση-

Όταν τα ‘χα οδηγήσει είχα εντυπωσιαστεί απ΄το βαθμό αποτελεσματικότητάς τους.

Ανεξαρτήτως συνθηκών, στεγνό ή βρεγμένο, το δυνατότερα hot hatch της VW, είχαν τον τρόπο τους να σε κάνουν να νιώσεις ασφαλής.


Vw Scirocco R sideways
Scirocco R (2009–2017)

Ωστόσο, Παρά την ισχύ των 265 ίππων, το Scirocco R είχε την ικανότητα να σε κάνει να βαρεθείς. Επίσης ανεξαρτήτως συνθηκών. Το πρόβλημα, όπως τουλάχιστον το βλέπει η ταπεινότητά μου, είχε να κάνει με το ότι εισέπραττες μηδενικό οδηγικό fun


Ήταν τόσο παρεμβατικό το σύστημα απώλειας πρόσφυσης που δε σε άφηνε να κάνεις το παραμικρό.

Και για να βγει, μία στοιχειωδώς ενδιαφέρουσα φωτογραφία (όπως η παραπάνω) έπρεπε να καταφύγεις σε ακρότητες. Δε λέει.


Mercedes SLS AMG

Τι εστί fun χαμηλών ταχυτήτων

Δεν μιλάμε για τίποτα εξωπραγματικές ταχύτητες, ούτε να τρομάζεις κόσμο.

- Διαφήμιση-

Αναφέρομαι σ΄αυτό, έστω, το μικρό γλυστριματάκι, το αθώο και εύκολα ελεγχόμενο, ίσα-ίσα να λυγίζει το κορμάκι του το άτιμο.

Το οδηγικό fun των χαμηλών ταχυτήτων είναι ένα μικρό αντίδοτο στις καθημερινές, συχνά βαρετές μετακινήσεις.

Το πρόβλημα είναι ότι για να υπάρξει χρειάζονται δύο προαπαιτούμενα. Το πρώτο; Βοηθάει να είναι πισωκίνητο.


MINI JCW Μέγαρα
MINI JCW

Ναι, μπορεί η τσαχπινιά να συμβεί ακόμα και με προσθιοκίνητο. Αλλά μόνο αν το επιτρέπει μια πιο χαλαρή ρύθμιση του συστήματος πρόσφυσης. Με ένα MINI Cooper S γίνεται. Με ένα Clio RS γίνεται εύκολα. Και ακόμα και με ένα αξιοπρεπές Volvo, μπορείς. Έστω, για αυτά τα λίγα μέτρα

Volvo XC40 sideways
Volvo V40

Στο οδηγικό fun χαμηλών ταχυτήτων δεν παίζουν και τόσο ρόλο τα άλογα. Αρκεί ο συντελεστής τριβής στην άσφαλτο να μην είναι σμυριδόπανο. Που είναι και το δεύτερο προαπαιτούμενο.

Μπορεί να ‘ναι ακόμα και ένα σοβαρό σεντάν, όπως η εικονιζόμενη εκ Στουτγάρδης, στην κεντρική φωτό. Δεν ξέρω, βέβαια, πόσοι ιδιοκτήτες μιας C-Class ενδιαφέρονται για αυτό το ανάγνωσμα αλλά ποσώς ενδιαφέρει εν προκειμένω.

Με ενδιαφέρει, όμως, να σπάω τη ρουτίνα της μετακίνησης με μερικές στιγμές συμμετοχής.

Και είναι ευτυχές που, ακόμα και σε βασικές εκδόσεις τους, αρκετοί κατασκευαστές προσφέρουν, έστω, το μπουτόν του traction control.

Με την ευκαιρία, να υπενθυμίσουμε τη διαφορά μεταξύ traction και ESP; Το πρώτο αφορά αποκλειστικά, μόνο και πάντοτε την πρόσφυση των κινητήριων τροχών. Το δεύτερο, το ESP, και τους τέσσερις τροχούς για τη συνολική ευστάθεια.

Είναι ευτυχές, λοιπόν, γιατί επιτρέπει σ’ αυτό το μικρό, «βαρεμένο» κοινό, σαν του λόγου μας, να σκάσει ένα μικρό χαμόγελο χαμηλών ταχυτήτων. Ήρεμα, χαλαρά, εύκολα, νόμιμα. Λέει.


Honda Civic Type R

Photo: Αλ. Κορέσσης / Γ. Κούτος / Θ. Ηλιόπουλος / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει