Εκτιμάται ότι πλέον λιγότερο από το 10% των νέων αυτοκινήτων διαθέτει χειροκίνητο χειρόφρενο. Άλλο ένα στοιχείο, κατ΄αρχάς, οδηγικής ασφάλειας αποχαιρετάται
Ένας από τους τελευταίους εκφραστές του κλασικού, χειροκίνητου χειρόφρενο. Εν προκειμένω, στο GR Yaris
Πριν μερικά χρόνια έγραφα ότι για ειδικά σε ένα σπορ αυτοκίνητο είναι τελείως λάθος να καταργείται το κλασικό χειρόφρενο και να αντικαθίσταται με ηλεκτρικό
Παρά το ότι το τελευταίο είναι για κάποιους πρακτικό, ίσως και για κάποιες γυναίκες ή ανθρώπους πιο μεγάλης ηλικίας να είναι πιο εύχρηστο καθώς δεν απαιτεί μυική προσπάθεια, επιμένω στην αρχική τοποθέτηση.
Το χειρόφρενο είναι το τελευταίο καταφύγιο στην υποστροφή. Το στιγμιαίο ανασήκωμα (πάντα με τον αντίχειρα να πατά σταθερά το σχετικό κουμπί) πολλές φορές σώζει. Μαζεύει το μούτρο και «γυρνάει» την «ουρά» τόσο-όσο για να κλείσει η τροχιά
Τυχαία που στoυς αγώνες ραλλύ και στο WRC βρίσκεται ο λεβιές σε περίοπτη θέση; Προφανώς επίσης και σε ειδικές κατασκευές για drift όπου συχνά παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόκληση της υπερστροφής
Συγγνώμη, όμως όλα αυτά δεν γίνονται ποτέ με ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο. Το χειροκίνητο χειρόφρενο -ιδανικά «πιάνοντας» από το χαμηλό εύρος της διαδρομής του- είναι επιβεβλημένο σε σπορ κατασκευές. Ή τουλάχιστον, σ’ αυτές.
Και, ναι, δεν χρειάζεται αγωνιστική εμπλοκή για να να φανεί χρήσιμο αυτό το, για πολλούς, παλιομοδίτικο «αξεσουάρ».
Δράττομαι της ευκαιρίας και χαίρομαι που ο μεγάλος Κείτσι Τσουτσίγια μάς το υπενθυμίζει όλο αυτό σε ένα βίντεό του όπου δοκιμάζει την GR Corolla με κάποιες, κυρίως αναρτησιακές, αναβαθμίσεις. Κάτι πρέπει να ξέρει ο Ιάπωνας γκουρού. Τι, όχι;
Photo: Δ. Μανώλαρος / Γ. Κούτος / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.