Το YoYo, το T03 και η κόντρα του φθηνού. Γνώμη που πονάει

Post date:

Author:

Category:

Όπως σοφά λέει η γνωστή ρήση, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού. Το αντίστροφό της ταιριάζει ταμάμ με τη νέα μάχη στην ελληνική αγορά για πραγματικά φθηνό ηλεκτρικό. Τούτη τη φορά με το συμπαθητικό YoYo που, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, είναι μακράν πιο ευφάνταστο από το μέχρι πρότινος «φθηνότερο ηλεκτρικό της αγοράς», το Τ03 της Leapmotor

YoYo vs T03

Στην κατηγορία των microcar το YoYo κάνει ντρίμπλα με τη νέα τιμή των €9.900 για όσους είναι μέχρι 29 ετών. Οι υπόλοιποι συν ένα χιλιάρικο επιπλέον. Αμφότερες οι περιπτώσεις μέσω της τρέχουσας επιδότησης. Ακολουθεί γνώμη που πονάει


Ζούμε στην εποχή που χρειάζεται κάποια τόλμη για να γράφεις την άποψή σου ξεκάθαρα. Ειδικά όταν εμπλέκεται το επάγγελμά σου. Με τη λογική αυτή, πριν ακριβώς ένα μήνα, στις 26 Σεπτεμβρίου 2024, έγραψα ένα σχόλιο, στη σελίδα του 4D στο FB, με αφορμή τους γεμάτους ενθουσιασμό τίτλους που είχα δει σε κάποιες ιστοσελίδες του «χώρου» που σχεδόν πανηγύριζαν για τα €15.850 που μόλις είχε ανακοινωθεί ότι κόστιζε το νεοφερμένο Τ03 της Leapmotor

Για να μην ψάχνεστε, το σχόλιο ήταν το παρακάτω:

«Εδώ και λίγες ώρες διαβάζω σε κάποιες γνωστές ιστοσελίδες ένα ”σχεδόν πανηγυρισμό” για ένα νέο μκρό ηλεκτρικό που, όντως, είναι, για την ώρα τουλάχιστον, το φθηνότερο EV στη χώρα.«

»Όμως, μετά συγχωρήσεως, αναρωτιέμαι: μήπως έχουμε πλέον υποτιμήσει την αξία του χρήματος και επειδή ακριβώς όλα πήγαν στα ύψη, είμαστε ευχαριστημένοι με τις τιμές αυτές; Έχουμε υποστεί αλλοίωση ανάγνωσης της πραγματικότητας; Για να μη σχολιάσω ότι, ως γνωστόν, πρέπει να πληρώσεις όλο το ποσόν και μετά να περιμένεις κάμποσους μήνες (κάποιοι λένε και για χρόνο) για σου επιστραφεί το ποσόν της επιδότησης.«

»Επίσης δεν εντυπωσιάζομαι πια από το λογισμικό των ADAS. Πλέον είναι πάμφθηνο για τους κατασκευαστές. Τέλος, παρότι δε θα αρέσουν σε κάποιες εταιρείες όσα συχνά γράφω (μαζί με το σημαντικό συνεπακόλουθο κόστος), θα αφήσω, έτσι, στα πεταχτά, αυτές τις σκέψεις με ένα αρχικό, μπορεί και άγουρο, συμπέρασμα: το συγκεκριμένο ηλεκτρικό μπορεί να είναι συμπαθητικό. Όμως μου μοιάζει σαν ένα μικρό κινεζικό ”trolley bag” που θα κάνει αξιοπρεπώς τη δουλειά για την πόλη«

Leapmotor T03
Leapmotor T03

»Επιτρέψτε μου να εξακολουθώ να πιστεύω πως, ακόμα κι έτσι, μερικά EV είναι υπερτιμημένα. Και δεν ”πανηγυρίζω” όσο ακόμα τα θεωρώ πιο ακριβά από τη ρεαλιστική τσέπη των πολλών.»


Στα «βρώμικα» της Αθήνας με το Yoyo

Και χθες έρχεται mail για το YoYo

O πρόλογός του διευκρίνιζε πως ό,τι ακολουθούσε «δεν είναι τυπογραφικό λάθος».

Κι αυτό γιατί η νέα τιμή του YoYo όντως το κατατάσσει κάτω από το φράγμα των €10.000 για τους κάτω των 29 ετών.

Ξεκάθαρα και πάλι θα γράψω πως το YoYo εκφράζει ένα σχεδιαστικό προοδευτισμό. Δείχνει φουτουριστικό, έξυπνο, μοντέρνο, κάτι σα διαστημικό νηπιαγωγείο. Με ρόδες και τσαχπινιά. Μου κάνει για το ρόλο που έχει να επιτελέσει

Και βέβαια κοστίζει σχεδόν έξι χιλιάρικα λιγότερο από το Τ03 που αισθητικά μιλώντας μοιάζει ανευφάνταστο και συντηρητικό σαν υπερμίνι απ’ τα ξεχασμένα ’90s. Nαι, είναι μεγαλύτερο το δεύτερο. Σόου γουάτ; Αν θες περισσότερους χώρους, με αυτά τα χρήματα πάρε, ας πούμε, ένα Dacia. «Πιο αυτοκίνητο» το βρίσκω

Θα μου πεις «συγκρίνεις ένα EV με ένα φθηνό θερμικό;».

Ναι, φυσικά. Συγκρίνω ό,τι, μα ό,τι μπορεί κάποιος να αγοράσει με λίγα χρήματα.

Και είμαι της γνώμης πως το EV πόλης πρέπει απλώς να κάνει τη δουλειά, να είναι χαρούμενο σχεδιαστικά και τέλος. Σάμπως ταξίδι θα πας με το microcar ή το trolley bag; Να είναι, λοιπόν, όσο πιο φθηνό γίνεται και γεια σας.

Τελειώνοντας και συγγνώμη που θα το γράψω κι αυτό αλλά είμαι πολύ περίεργος για το πραγματικό κατασκευαστικό κόστος πολλών low budget μικρών κινεζικών αυτοκινήτων. Ε, ας είναι τουλάχιστον χοντρά προσιτά για όποιον ενδιαφέρεται. Αλλά όχι και να πανηγυρίζουμε έχοντας υποστεί αλλοίωση πραγματικότητας

Γνώμη που (ήδη) ενοχλεί…

Photo: ΧEV / Leapmotor


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει