Μέχρι τώρα ξέραμε ότι η προστακτική ”touch me” είχε μόνο θετικά να μας θυμίζει. Όμως ο κατακλυσμός των οθόνων αφής στα σύχρονα αυτοκίνητα γεννά μερικά ακόμη ερωτήματα
Η τεχνολογία έχει κάνει αλματώδεις προόδους τα τελευταία χρόνια. Τα smartphones/tablets έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητα μας. Οπότε είναι απολύτως φυσιολογική εξέλιξη το να αποκτούν τις λειτουργίες τους οι οθόνες των συστημάτων πολυμέσων των νέων αυτοκινήτων.
Είναι όμως στην πράξη καλή ιδέα; Οι εταιρίες αυτοκινήτων λένε ”ναι”.
Άλλωστε, ένα μεγάλο κομμάτι της διαφημιστικής επικοινωνίας για νέα μοντέλα επικεντρώνεται ακριβώς σ’ αυτό: στις multimedia δυνατότητες που διαθέτουν.
Επιμένουν, μάλιστα, πως οι νέες οθόνες καθιστούν την οδήγηση λιγότερο επικίνδυνη, λόγω των τεχνολογιών που ενσωματώνουν. ”Αν δεν παρέχεις χρήσιμες λειτουργίες, ο κόσμος απλώς θα χρησιμοποιεί το κινητό του, κάτι που όλοι γνωρίζουμε πόσο επικίνδυνο είναι”, δήλωσε ο Mark Dahncke, εκπρόσωπος της Audi σε αντίστοιχα θέματα.
Στον αντίποδα, υπάρχουν φωνές, όπως του David Strayer, καθηγητή του πανεπιστημίου της Utah και συγγραφέα μελετών σχετικά με την απρόσεκτη οδήγηση, που υποστηρίζουν πως ”οι οθόνες αναγκάζουν τον οδηγό να παίρνει τα μάτια του από τον δρόμο για περισσότερο από το ασφαλές χρονικό όριο”.
Και πόσο, δηλαδή, είναι αυτό το όριο τύπου ”ζω-δεν ζω”;
Οι έρευνες του Strayer δείχνουν ότι το να διαβάσεις ένα τυπικό SMS στην οθόνη του αυτοκινήτου, λειτουργία που οι περισσότερες οθόνες υποστηρίζουν, απαιτεί τουλάχιστον τέσσερα δευτερόλεπτα, χρόνος απαράδεκτος από τον ίδιο.
Η πραγματικότητα είναι πως στην πράξη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ελεύθερες να κάνουν ό,τι κρίνουν σωστό, καθώς υπάρχει μεγάλο νομικό κενό στο συγκεκριμένο θέμα. Ένας απ’ τους ελάχιστους κανόνες που υπάρχουν και εφαρμόζονται είναι η προσαρμοστικότητα της φωτεινότητας της οθόνης. Αλλά μετά απ΄αυτόν, το χάος.
Σίγουρα, θα υπάρξουν εξελίξεις αναφορικά με την νομοθεσία στο άμεσο μέλλον, καθώς οι τεχνολογικές ανέσεις είναι κάτι που, σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση αγοράς ενός αυτοκινήτου για το 15% του αγοραστικού κοινού.
Όπως αναμένεται και η αντίδραση των ασφαλιστικών εταιρειών επί του θέματος που αναπόφευκτα εμπλέκονται στο ζήτημα.
Όπως και να ‘χει, με οθόνη ή χωρίς οθόνη, πλέον, έχουμε πολλά πράγματα να μας αποσπούν από την καθαρή, ανόθευτη οδήγηση.
Το μυαλό στον δρόμο και όχι και στο facebook, ναι;
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.