Τρώγοντας μπέργκερ με 5G ενώ οδηγείς

Post date:

Author:

Category:

Φεράρι, σφυροδρέπανα και διπλό τυρί. Η επανάσταση στην αυτοκίνηση είναι προ των πυλών

μπέργκερ οδήγηση

Κλασική σκηνή μπουκώματος. Κάτι αλλάζει με το 5G, τα αυτόνομα και όλα τα σχετικά καινά δαιμόνια. ΟΚ, θα το καταπιούμε κι αυτό. Αρκεί να μη χαθεί τελικά η απόλαυση της οδήγησης


Αν είσαι στην Κίνα και εκεί που περπατάς σου ΄ρθε να φας μπέργκερ, πίτσα πεπερόνι ή ό,τι τραβάει η ψυχή σου και τυγχάνει να βρίσκεσαι σε μια πόλη φουλ δικτυωμένη στο 5G, δε χρειάζεται να πάρεις τηλέφωνο για την παραγγελία σου

Δε χρειάζεται, επίσης, να στείλεις μήνυμα ή να πληκτρολογήσεις κάτι. Απλώς, το προφέρεις: «Θέλω ένα με διπλό μπιφτέκι και καραμελωμένα κρεμμύδια».

Είναι η αναγνώριση προσώπου, η φωνητική εντολή, το πλέγμα ενός δικτύου που αλλάζει τα δεδομένα, και σε λίγα λεπτά σού έρχεται εκεί ακριβώς που είσαι το λιπαρό αντικείμενο του πόθου σου.

T.50 πεντάλ

Φαινομενικά το παράδειγμα δεν έχει θέση σε μία στήλη Αυτοκινήτου

Αμ έλα μου που έχει.

Γιατί όσα κοσμοϊστορικά συμβαίνουν στη νέα δύναμη του πλανήτη την ώρα που σ’ έχει θερίσει η πείνα, εκεί, στη νέα Μέκκα του καπιταλισμού όπου συνυπάρχουν οι Φεράρι και τα σφυροδρέπανα, άλλα τόσα είναι προ των πυλών στην αυτοκίνηση. 

Υποστηρίζεται, μάλιστα, πως η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι ο κλάδος ο οποίος, μετά τις επικοινωνίες, θα δεχθεί με τα δίκτυα 5G τις πιο άμεσα αντιληπτές ραγδαίες αλλαγές.

Το τελευταίο πάει πακέτο με την αυτόνομη οδήγηση. Σε τελικό επίπεδο αυτονομίας δεν θα οδηγούμε. Θα ορίζουμε το πού θέλουμε να πάμε.

Μιας και το ΄φερε η κουβέντα, σαφώς και δε θα καταργηθεί η οδήγηση ως συμμετοχική διαδικασία. Θα ήταν σα να αυτοκτονούσε η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία. Η οδήγηση παραμένει μία εμπειρία απόλαυσης υπό προϋποθέσεις. Και αυτή είναι η λέξη-κλειδί: προϋποθέσεις. Θα οδηγούμε όταν εμείς θέλουμε, όταν οι συνθήκες την ευνοούν – όχι αναγκαστικά πάντα εμείς


GR Yaris

Το νέο ψηφιακό, αχανές «χωράφι» προ των πυλών

Παράδειγμα: ο μέσος χρόνος αντίδρασης ενός καλού και νηφάλιου οδηγού όταν του προκύπτει το απρόοπτο οδηγώντας, είναι 200 μιλισέκοντς.

Δηλαδή αυτός είναι ο χρόνος για να φύγει το σήμα απ’ τον εγκέφαλο προς το πόδι για να πατήσει το φρένο.

Ένας πεζός που πετάχτηκε απ’ το πουθενά; Ένα αυτοκίνητο που ξαφνικά φρέναρε μπροστά σου; Οτιδήποτε.

Τα 200 μιλισέκοντς μπορεί να ακούγονται σαν αντίδραση οδηγού της Φόρμουλα 1, όμως ωχριούν απέναντι στο χρόνο αντίδρασης της μεταφοράς της πληροφορίας σε ένα φουλ αυτόνομο αυτοκίνητο συνδεδμένο σε δίκτυο 5G. Για να μη σας κουράζω, είναι μόλις 5 μιλισέκοντς

Μιλάμε για ανύπαρκτο latency – ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει το χρονικό διάστημα για να ταξιδέψει ένα πακέτο δεδομένων απ’ την πηγή (εγκέφαλος) στον προορισμό (πόδι).

Εννοείται ότι τα δυστυχήματα/ατυχήματα θα μειωθούν δραματικά. Κι αυτό από μόνο του είναι μια κατάκτηση προς τη σωστή κατεύθυνση.


Μαξ Φερστάπεν

Σε άλλες πιο ταπεινές ειδήσεις της ημέρας

Με το 5G δε θα χρειάζεται, για παράδειγμα, να χάνεις χρόνο ψάχνοντας θέση για παρκάρισμα.

Ή θα μπορείς να βλέπεις σε πραγματικό χρόνο αν στην επόμενη «τυφλή» στροφή κάποιο αυτοκίνητο έχει βγει απ΄το δρόμο και έτσι να προλάβεις να φρενάρεις.

Το δίκτυο θα αποτελείται από αυτοκίνητα που θα επικοινωνούν στέλνοντας δεδομένα μεταξύ τους.

Και εννοείται θα μπορείς να τρως την ώρα που θα οδηγείς. Και όχι με το ένα χέρι στο τιμόνι σαν ακροβάτης. 

Ναι, θα γίνει επανάσταση. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω το τίμημα -πάντα υπάρχει κάποιο «αίμα»- αλλά το πιθανότερο είναι πως, σε κάποια χρόνια, οι ιστορικοί του μέλλοντος θα αναρωτιούνται για το πώς ζούσαμε το 2021 χειριζόμενοι κινούμενους τόνους λαμαρίνας κουρασμένοι, ζοχαδιασμένοι, πιωμένοι, χωρισμένοι, φαρμακωμένοι, αναστατωμένοι ή υπέργηροι. Και μάλλον θα ‘χουν δίκιο. Αρκεί, είπαμε, έστω υπό προϋποθέσεις, να μη χαθεί η απόλαυση της οδήγησης

*Αρχική δημοσίευση Protagon


Ford Escort Mk2 2021

Photo: Flickr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει