Ναι, η ζωή είναι πολύ μικρή για να οδηγείς βαρετά αυτοκίνητα

Post date:

Author:

Category:

ford_mustang_4drivers.gr

Η ζωή είναι πολύ μικρή. Ούτως ή άλλως. Αλλά γιατί να χαραμίζεται με αυτοκίνητα που σε αναγκάζουν να θες υπογλώσσια για να «επιζήσεις»;

Φαίνεται άσχετο αλλά ο πρόσφατος θάνατος της Ρίκας Βαγιάνη είναι μια ακόμα υπενθύμιση της ματαιότητας που δυστυχώς περιβάλλει την ανθρώπινη φύση. Τον τελευταίο και μόνο μήνα «έφυγαν» ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, ο ποιητής και στιχουργός Μάνος Ελευθερίου, o Κενυάτης πρωταθλητής στα 400 μέτρα, Nicholas Bett, από τροχαίο, μόλις στα 28 του χρόνια. Και, βέβαια, ένας εθνικός αποδεκατισμός από την πρόσφατη τραγωδία στο Μάτι.

Η μόνη βεβαιότητα είναι ο θάνατος -μαζί με την εφορία και την ανθρώπινη βλακεία, όπως είχε πει ο Albert Eisntein- αλλά όλοι όσοι συνεχίζουμε να περπατάμε ακόμα σ’ αυτόν τον πλανήτη κάνουμε πως τον αγνοούμε. Για την ώρα.

Την Ρίκα την είχα γνωρίσει κάποτε, καλεσμένος στην εκπομπή της. Πανέξυπνη, αεράτη, ευρηματική, χωρίς τα στερεότυπα της κλασικής παρουσιάστριας. Τον Marchionne είχε τύχει να τον δω σε ένα Διεθνές Σαλόνι. Είναι τρομερό κάποιος που θεωρείς πως είναι (και ο Marchionne ήταν…) ένας από τους πιο επιτυχημένους, αδρά αμειβόμενους ηγέτες της αυτοκίνησης, απ΄τη μια στιγμή στην άλλη να είναι νεκρός. Και οι επικεφαλίδες ήδη τον ξέχασαν.

Ο θάνατος είναι θέμα απόστασης. Όσο πιο κοντά μας είναι κάποιος, από συγγενής μέχρι «επώνυμος», τόσο περισσότερο μας πλήττει. Την ίδια στιγμή, πεθαίνουν παιδιά στην Αφρική αλλά τίποτα δεν μας εμποδίζει να απολαύσουμε το πιτόγυρο την αμέσως επόμενη στιγμή. Φυσιολογικό. Δεν γίνεται και αλλιώς. Η ζωή οφείλει να προχωρήσει. Με όποιο τίμημα, με όποια επιλεκτική λήθη.

Ναι, όπως γράφουμε εδώ και χρόνια στην «επικεφαλίδα» του 4D, η ζωή είναι πολύ μικρή για να οδηγείς βαρετά αυτοκίνητα.

Φυσικά, η ζωή είναι πολύ μικρή και για ένα σωρό άλλους τρόπους άσκοπης ανάλωσης των στιγμών που μας αναλογούν. Πολύ σημαντικότερους από την οδήγηση. Όπως το να ασχολείσαι με τοξικούς, βαριά κομπλεξικούς ή πεινασμένους στην ψυχή ανθρώπους

Δεν έχει σημασία πόσα βγάζεις. Σημασία έχει «πόσα» έχεις μέσα σου. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να πουλάς την αξιοπρέπειά σου για ένα κομμάτι κόκαλο. Ή για να είσαι φτηνός. Ως γνωστόν, ό,τι ακριβότερο θα πληρώσεις στη ζωή είναι η φτήνια. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Φτήνια σε προϊόντα, επιλογές, ανθρώπους.

Μ’ αυτά και μ΄ αυτά οδηγώ και πενθώ. Με τον δικό μου τρόπο, για αυτούς που «έφυγαν» ή για αυτούς που χάνω. Και για αυτό ακριβώς, επειδή η ζωή (τουλάχιστον, η επίγεια και σιγουράτζα) είναι μικρή, είναι προτιμότερο να τη ζεις με κάτι που δεν σε αναγκάζει να θες υπογλώσσια για να τη βγάλεις καθαρή.

Το αυτοκίνητο μπορεί να μην είναι αυτοσκοπός για έναν έξυπνο, ώριμο, χορτάτο άνθρωπο -ή και μπορεί να είναι αυτοσκοπός αν ακόμα είσαι ένα ρηχό «γατάκι» σε εμπειρίες ή διαχειρίσεις κρίσεων-  αλλά, διάολε, ας είναι, έστω αυτό. Ενδιαφέρον, οδηγοκεντρικό. Aπό υπερμίνι μέχρι εξωτικό

Κάτι που να σου εμπλουτίζει τη ζωή. Έστω, λίγο. Κάτι που σε αναγκάζει να πιέσεις λίγο περισσότερο μεταξύ κορεκτίλας και σασπένς, κάτι που σου μεταφέρει μερικά συναισθήματα, κάτι που δεν είναι αφόρητα fucking boring.

Να το θυμάσαι. Δεν αξίζει να οδηγείς βαρετά αυτοκίνητα. Όπως δεν αξίζει να περνάς βαρετά τις πολύτιμες μέρες σου. Εκτός…, εκτός αν καν δεν καταλαβαίνεις ποιο είναι ενδιαφέρον (αυτοκίνητο), ποιο έχει προσωπικότητα και ποιο κωλυσιεργεί τη ζωή σου. Οπότε, σ’ αυτήν την περίπτωση, απλώς έχασες δύο περίπου λεπτά της πολύτιμης ζωής σου διαβάζοντας αυτό το άχρηστο κείμενο. 

Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»