Η ανάμεικτη υποδοχή ενός τρελού ρεκόρ. Για το Volkswagen ID.R

Post date:

Author:

Category:

Χθες γράφτηκε ιστορία. Το πλήρως ηλεκτροκίνητο VW ID. R έσπασε το ρεκόρ στην πίστα του Nürburgring για τέτοιου είδους οχήματα με χρόνο 6:05,336. Δεν είναι ένα απλό ρεκόρ. Είναι αλλαγή σελίδας. Έστω κι αν είναι από ένα βιβλίο που για πολλούς είναι άψυχο

Αν δείτε το βίντεο που ανέβασε χθες η Volkswagen Motorsport θα δείτε τους ανθρώπους που συμμετείχαν στο εγχείρημα σε πανηγυρισμούς ανάλογους με αυτούς της κατάκτησης Champion’s League από τη Liverpool. Μπορεί και παραπάνω

Η ανάμεικτη υποδοχή ενός τρελού ρεκόρ. Για το Volkswagen ID.R

Aπό μια άποψη, δικαίως. Το ρεκόρ του WW ID. R είναι η απτή απόδειξη των τρομερών δυνατοτήτων ενός αμιγώς ηλεκτρικού, αγωνιστικού αυτοκινήτου από μία υπερδύναμη που αποφασίζει να αλλάξει τη ροή της αυτοκινητικής ιστορίας.  

Σημειώνεται στην πιο δύσκολη πίστα στον κόσμο και απέχει πλέον λίγο, λιγότερο από 1 λεπτό, από το να σπάσει το απόλυτο ρεκόρ πίστας που κατέχει η Porsche με το επίσης αγωνιστικό 919 Hybrid Evo και χρόνο 5:19.546, που σημειώθηκε στην ίδια πίστα στις 29 Ιουνίου 2018.

Και, φανταστείτε, είμαστε ακόμα στην αρχή. Έχουν να δουν πολλά τα μάτια μας στο κυνήγι του πιο γρήγορου και του όλο και πιο απαλλαγμένου από τις Μηχανές Εσωτερικής Καύσης γυρολογίου.

Ακόμα και στο βίντεο που δείχνει το αυτοκίνητο in-car, θα παρατηρήσετε ότι η ανώτατη ταχύτητα που σημειώνει είναι κάποια 272 km/h. Τα οποία δεν είναι τρελά πολλά.

Φανταστείτε πόσο εύκολα θα κατέβει ο χρόνος όταν το VW ID R. «αποκτήσει» μερικά ακόμα χιλιόμετρα τελικής. Κάτι μου λέει ότι οι χρόνοι θα κατέβουν γρήγορα τα επόμενα χρόνια. Εξωφρενικά γρήγορα.

Επίσης, διαβάζοντας τα σχόλια του κόσμου κάτω από το βίντεο στο επίσημο κανάλι της VW Motorsport, υπάρχει μια ανάμεικτη υποδοχή. Για κάποιους το όλο εγχείρημα είναι «άψυχο», κάποιος άλλος έγραψε ότι «είναι σαν να βλέπεις πορνό στο ραδιόφωνο», κάποιος πως «είναι η ταχύτερη ηλεκτρική σκούπα στον κόσμο» και πολλοί άλλοι βαρεθήκαμε καν να δουν ολόκληρο το βίντεο.

Γιατί; Διότι σαφώς και ένα σοβαρό θέμα είναι η ταχύτητα, αλλά ένα άλλο θέμα είναι και η διάδραση με τις αισθήσεις. Εκεί φαίνεται ξεκάθαρα ότι η ηλεκτροκίνηση χάνει μερικούς πολύ σημαντικούς πόντους. Τον ήχο, τη χορευτική αίσθηση τού ανεβοκατεβάσματος των στροφών του κινητήρα, την αναλογική εμπειρία ενός μηχανήματος που δεν βασίζει την αποτελεσματικότητά του στις μπαταρίες.

Ωστόσο, το μέλλον, τουλάχιστον το άμεσο, φαίνεται προδιαγεγραμμένο. Η ηλεκτροκίνηση έρχεται επιθετικά να αλλάξει όσα ξέρουμε στην αυτοκίνηση.

Κατά την άποψή μας, όπως γράφουμε και Best of Cars 2019, αυτή η επιτάχυνση της ηλεκτρικής τεχνολογίας από τα μεγάλα κέντρα αποφάσεων της κεντρικής Ευρώπης έρχεται σαν αντίβαρο του Dieselgate. Το σκάνδαλο έπληξε σοβαρά το ηθικό κύρος (και όχι το επορικό) μιας τεράστιας εταιρείας και έπρεπε να αλλάξει ο ρους της αυτοκίνησης προς άλλη κατεύθυνση.

Αν θέλετε κιόλας, να «ξεπλυθεί» το Dieselgate μέσα από μια τελείως νέα τεχνολογία που ευαγγελίζεται το νέο, το καθαρό, το αποτελεσματικό. Χαίρομαι που το γράφω, γιατί το πιστεύω. Έστω κι αν στοιχίζει επικοινωνιακά. Αλλά είναι η αλήθεια.

Όσο για το ρεκόρ; Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ο πρεσβευτής της επόμενης ημέρας της VW η οποία ήδη έχει ανακοινώσει τη διακοπή παραγωγής Μ.Ε.Κ. το όχι και τόσο μακρινό 2026.

Ακόμα περισσότερο; Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ο πρεσβευτής της γενικότερης κατευθύνσης. Γράφει ιστορία. Δεν πρέπει να ακουγόμαστε σαν τους γέρους του Μάπετ Σόου αλλά και δεν θα πανηγυρίσουμε (ακόμα) για ένα διαστημόπλοιο με τροχούς.

Για όσους δεν τους ενδιαφέρει μόνο ο απόλυτος χρόνος αλλά και το συναίσθημα πίσω από την εμπειρία, το ρεκόρ παραμένει ιστορικά ενδιαφέρον αλλά και χαρακτηριστικά αντιφατικό. Εσείς τι λέτε; Δείτε το video και αποφασίζετε.

Photo: VW Motorsport

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει