Το Volvo XC40 μόλις παρουσιάστηκε. Βλέπει το αύριο. Και εγκαινιάζει έναν νέο τρόπο απόκτησης του αυτοκινήτου που παραπέμπει στα κινητά τηλέφωνα. Το Volvo XC40 ίσως να μην είναι άλλο ένα premium SUV
Eίναι απ’ τις λίγες φορές που έκατσα να δω απ΄ το κινητό μια ολόκληρη παρουσίαση. Ήταν απ΄ αυτές που δεν τις ξεπετάς σε ένα-δυο λεπτά. Live απ΄ το Μιλάνο
Μία πόλη ταυτισμένη με τη «μόδα, την τέχνη, design και life style» (όρος απενοχοποιημένος στην υπόλοιπη Δύση που χρησιμοποιήθηκε στην εισαγωγική ομιλία).
Εκεί όπου επέλεξε η Volvo για την παρουσίαση ενός, όχι απλώς σημαντικού μοντέλου για αυτήν, αλλά για ολόκληρη την κατηγορία.
Ακούγοντας τους ομιλητές, τον σχεδιαστή, πριν καν γίνουν τα αποκαλυπτήρια του XC40, μου δημιουργήθηκε η αίσθηση πως το Volvo XC40 είναι ικανό να αλλάξει το χάρτη. Για πολύ συγκεκριμένους λόγους.
Πρώτον, γιατί δείχνει σα να ‘χει βγει από μια μίξη concept και ρομποτικής. Μαζί, έχει το class quality πoυ συνοδεύει, παραδοσιακά, το design της Volvo. Μινιμαλιστικό, με το «σπαθί του Θορ» στα μπροστινά φώτα και μια high tech αύρα. Αυτό που θέλει ένα διακριτικό κοινό.
Δεύτερον, γιατί κουβαλά όλο αυτό που΄ χει ο μέσος αγοραστής στο μυαλό του όταν προφέρει τη λέξη ”Volvo” (ρήμα της Λατινικής που σημαίνει κυλώ, τσουλώ): ασφάλεια, πρόβλεψη για το απρόβλεπτο, κινητό cocooning, εναλλακτικό premium, εγγυημένο class quality, οικολογικό σεβασμό.
Τρίτον, γιατί εδώ και χρόνια η Volvo επενδύει (και) στο γυναικείο κοινό. Το οποίο είναι εξαιρετικά καθοριστικό στη σημερινή αγορά και ειδικά στο συγκεκριμένο segment. Μία στις δύο είναι γυναίκες-οδηγοί. Και όσες δεν οδηγούν ”αποφασίζουν” για το ποιο θα πάρει ο άνδρας.
Θυμάμαι ακόμα την εποχή, πάνε σχεδόν δεκαπέντε χρόνια, που είχαν βάλει γυναίκες σε επιτελικές θέσεις, ειδικά, στο σχεδιασμό εσωτερικού. Η γυναίκα θέλει να βολεύεται εντός της καμπίνας, έχει άποψη για ταπετσαρίες, φινίρισμα, στυλ, λεπτομέρειες που συχνά, εμείς οι άνδρες, δεν προσέχουμε.
Το XC40 έχει, όπως λέει και το δελτίο Τύπου, ”ριζικά διαφορετική προσέγγιση στην αποθήκευση, περισσότερο λειτουργικό χώρο στις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα, έναν ειδικό χώρο για κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες κι ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ”. Βάζω στοίχημα πως τα περισσότερα είναι κατόπιν αυστηρών γυναικείων οδηγιών.
Tέταρτον, γιατί η Volvo έχει ήδη πολλά ένσημα στο θέμα ημιαυτόνομη οδήγηση, κάμερες, έξυπνα cruise control και, γενικώς, όλο εκείνο το τεχνολογικό οπλοστάσιο που παίρνει διαστάσεις τσουνάμι στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως η Toyota είχε την προπορεία στα υβριδικά μαζικής παραγωγής, έτσι και η Volvo έχει τη δική της προπορεία στο συλλογικό υποσυνείδητο μ’ όλα αυτά τα έξυπνα gadgets. Και αυτά είναι εκείνα που έχουν σημασία-τοτέμ στην αγορά. Και θα έχουν όλο και περισσότερο. Νόμος.
Πέμπτον, γιατί εδώ συμβαίνει κάτι πολύ σημαντικό ως προς τον τρόπο που μπορείς να το αγοράσεις. Δεν θα δίνεις όλο το ποσόν αλλά μια συνδρομή. Ναι, ακριβώς όπως παίρνεις ένα ακριβό κινητό από μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Ίδιο ποσόν, ανεξαρτήτως της ηλικίας του χρήστη, με μια μηνιαία συνδρομή και αλλαγή του αυτοκινήτου κάθε δυο χρόνια. Tο πρόγραμμα λέγεται Care by Volvo και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ. Δεν έχει ανακοινωθεί κάτι για Ελλάδα, ωστόσο.
Τι αξίζει να ξέρεις
- Η παραγωγή του νέου XC40 ξεκινά το Νοέμβριο στο εργοστάσιο της Volvo Cars, στο Γκεντ του Βελγίου, ενώ στην Ελλάδα το XC40 αναμένεται την Άνοιξη του 2018.
- Tο XC40 φέρνει στην κατηγορία των compact SUV τις βραβευμένες τεχνολογίες ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας που είναι γνωστές από τις Σειρές 90 και 60. Αυτές οι τεχνολογίες καθιστούν το XC40 ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα compact premium SUV της αγοράς.
- Το XC40 θα διατίθεται με μία πληθώρα από βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, της οικογένειας προηγμένων κινητήριων συστημάτων της Volvo με την ονομασία Drive-E. Θα υπάρξουν και υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις ενώ στο XC40 η Volvo Cars θα παρουσιάσει για πρώτη φορά και το νέο τρικύλινδρο κινητήρα της.
- Tο νέο XC40 είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται στη νέα Σπονδυλωτή Κόμπακτ Αρχιτεκτονική – CMA (Compact Modular Architecture), η οποία θα αποτελέσει τη βάση και για τις άλλες εκδόσεις που θα συμπληρώσουν τη Σειρά 40, ανάμεσά τους και πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Υ.Γ. Με την ευκαιρία, αξίζει να διαβάσετε το σχεδόν προφητικό κείμενο του Αλέξανδρου Καμπά αναφορικά με το νέο τρόπο απόκτησης αυτοκινήτου: Φτιάχνει η Google αυτοκίνητα; Γιατί, φτιάχνει κινητά;
Photo: Volvo
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.